• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#018 – Κάτι γίνεται εδώ…

Ώρες Πτήσης: 14
Πτήση: #12
Ημερομηνία: 08/12/2013
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: Local flight
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1000′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Κυριακή. Άλλοι ξεκουράζονται ή απλά έχουν ρεπό αλλά ο μαθητής εκείνη τη μέρα ΚΑΙ δούλευε και θα πετούσε. Κατευθύνονταν ήδη στα μέγαρα. Το κρύο είχε αρχίσει ομολογουμένως να είναι εμφανές σε σχέση με τις πρώτες πτήσεις. Ενδεχομένως να χρειάζονταν και “primer” κατά την εκκίνηση σκέφτονταν αλλά αυτό δεν τον απασχόλησε και πολύ καθώς λόγω καιρού αλλά και προγράμματος είχε (πάλι) 10 μέρες να πετάξει. Το σχέδιο πτήσης είχε κατατεθεί και το SX-ARA ήδη τροχοδρομούσε για το Runup. Εκεί ο μαθητής έχασε 3-4 items στο checklist αλλά ευτυχώς δεν τον έριξε αυτό.

Ο αέρας αν και αναμένονταν να αυξηθεί μέσα στη μέρα, ήταν εντός των ορίων του μαθητή (όπως αποδείχτηκε) και σίγουρα εντός των ορίων του αεροσκάφους. Είχε μετά από καιρό τη δυνατότητα να κάνει προσγείωση με εμφανή crosswind άνεμο (10 έως και 15 knots) και να προσπαθήσει να καταλάβει την crosscontrol τεχνική κατά τη τελική. Ήταν ολοφάνερο ότι μαθητής προσπαθώντας να κατανοήσει την τεχνική αυτή, είχε αποτέλεσμα να μην μπορεί να σημαδέψει και τόσο καλά τα νούμερα της ζώνης προσγείωσης στην αρχή του διαδρόμου και πάσχιζε ευθυγραμίσει το track του αεροσκάφους με το κέντρο του διαδρόμου. Επίσης σε σχέση με την προηγούμενη φορά, θυμήθηκε και βελτίωσε την αντιστάθμιση του αεροσκάφους ώστε να έχει καλή ταχύτητα στην άνοδο και να μην χρειάζεται να παίζει με τα ailerons στη διάρκειά της αλλά και του downwind σκέλους.

Οι ταχύτητες τους σε όλα τα σκέλη ήταν καλές και πλέον ο τομέας που χρειάζονταν βελτίωση ήταν τα τελευταία μέτρα της τελικής και το υπερβολικό flare που είχε ως αποτέλεσμα ακόμα και την άνοδο του αεροσκάφους που θα μπορούσε να αποφέρει ένα πολύ ωραίο stall μόλις 1-2 μέτρα από τον διάδρομο. Σε γενικές γραμμές αν και με crosswind άνεμο, τα πατήματά του ήταν καλά. Από τις 8 προσγειώσεις, τουλάχιστον οι 5 ήταν καλές. Σχεδόν στις 6 πάτησε πρώτα το σκέλος από τη πλευρά του ανέμου και μόνο μία είχε βαρύγδουπο πάτημα. Επίσης σε μία προσγείωση έζησε και το “ground effect*” το οποίο παρέτεινε το flare και παρ’ ολίγον να τελειώσει ο διάδρομος χωρίς να έχει γίνει το touch. Τη μέρα εκείνη, μία από τις 5 προσγειώσεις ήταν και η πιο smooth προσγείωση που έχει κάνει κάνει ποτέ ο μαθητής και αυτό του έδωσε περίσσια χαρά.

Αξιοσημείωτο γεγονός ήταν και το runway incursion** που έγινε κατά την τελευταία προσγείωση (full stop). Έχοντας μόνο λίγα μέτρα πριν τον διάδρομο ο Γ.Π. είδε ένα σκυλί να κινείται στον διάδρομο. Η προσγείωση ήταν καλή και αμέσως μετά πήρε τα controls ο Γ.Π. για να φρενάρει με ασφάλεια λίγα μέτρα πριν η προπέλα του Piper28 συναντήσει ένα κατάμαυρο αδέσποτο σκυλί που είπε να κάτσει ακριβώς πάνω στη centerline του διαδρόμου και να χαζέψει τα μαθήματα πτήσεων του μαθητή. Ο μαθητής μετά από 10 μέρες μη-πτήσης ξεσκούριασε και πάλι και η επόμενη φορά θα έχει flapfull και flapless προσγειώσεις

* (ground effect): Όταν το αεροσκάφος έχει απόσταση όσο το μισό της πτέρυγας (φτερού) η σχέση βάρους – lift επηρεάζεται και έτσι το αεροσκάφος στέκεται παραταμένα στον αέρα ακόμα και αν η μηχανή είναι idle. Υπαίτιος είναι όπως το λέει και ο τίτλος το έδαφος που δίνει lift από το πουθενά. Αυτό διορθώνεται με σχεδόν ανεπαίσθητη ώθηση των controls μπροστά ή απλά με υπομονή μέχρι να πατήσει το αεροσκάφος κάτω. Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει ο φόβος να τελειώσει ο διάδρομος.

** (runway incursion): Είναι η εισβολή στον διάδρομο είτε άλλου αεροσκάφους είτε οποιουδήποτε δεν θα έπρεπε να είναι εκεί που είναι χωρίς εξουσιοδότηση.

Comments are closed.

Copyrighted Image