• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#019 – En route για το solo (flapless και full flap προσγείωση)

Ώρες Πτήσης: 15
Πτήση: #13
Ημερομηνία: 10/12/2013
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: Local flight
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1000′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Άλλο ένα παγωμένο πρωινό στα Μέγαρα και αυτή τη φορά δεν είχαν προηγηθεί τηλεφωνικές συνεννοήσεις για τον καιρό καθώς δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη σχετική. Ο μαθητής έφτασε ακριβώς στην ώρα που ήρθε και ο Γ.Π. και έτσι άμεσα κατέθεσαν το σχέδιο και ξεκίνησε η επιθεώρηση του αεροπλάνου. Εκκίνηση και runup αλλά και όλες οι checklists εκτελέστηκαν με επιτυχία και το αεροπλάνο σε λίγα λεπτά ήταν στον αέρα. Η πτήση αυτή είναι ένα σκέλος πριν ο μαθητής κάνει το πρώτο σόλο του, οπότε εσύ που με το ζόρι έφτασες στη πρώτη παράγραφο, αξίζει να διαβάσεις ως το τέλος αυτό το κείμενο.

Ο αέρας είχε κάνει από νωρίς αισθητή τη παρουσία του με εντάσεις άνω των 10 κόμβων αλλά όχι τόσο crosswind όσο την προηγούμενη φορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο μαθητής να υπερχρησιμοποιεί το rudder και αυτό είχε αντίκτυπο στην ευθυγράμμιση με τη centerline στη τελική. Επίσης μερικά αναπάντεχα gusts στην άνοδο δημιουργούσαν μία ανώμαλη άνοδο όσον αφορά τη ταχύτητα αλλά και τη διεύθυνση.

Το ευχάριστο ήταν ότι από τις 8 προσγειώσεις, οι 7 έγιναν αποκλειστικά από τον μαθητή και μάλιστα μέσα σε αυτές έκαναν και μία με full flaps και μία χωρίς flaps. Στις περισσότερες προσγειώσεις ο μαθητής έκανα το flare του νωρίτερα από το σωστό και είχε σαν αποτέλεσμα να χαλάει την καλή εικόνα της τελικής και όλου του υπόλοιπου κύκλου. Όταν ήρθε η ώρα της …flapfull προσγείωσης, διατήρησε ηθελημένα μεγαλύτερο ύψος (ήρθε ψηλά κοινώς) για να θυσιάσει το ύψος για τη ταχύτητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πετύχει πιο απότομο ρυθμό καθόδου αλλά όχι αύξηση της ταχύτητας καθώς το drag των πτερύγων έδρασε ανασταλτικά. Έτσι έφτασε στο threshold σε καλό ύψος και στην ώρα του flare ένοιωσε το πόσο βαρύ ήταν το αεροπλάνο πια, καθώς με full flaps έπρεπε να τραβάει πιο δυνατά πίσω τα χειριστήρια. Προσγείωση καλή και rotate πάλι στους 65κόμβους…

Αυτή τη φορά ήταν ώρα για flapless προσγείωση. Ενώ κανονικά τα σκέλη είναι 80-75-70 (downwind-base-final) όσον αφορά τις ταχύτητες, με τη full flap προσγείωση μπορούσε να κάνει 80-75-65. Στη flapless οι ταχύτητες ήταν 80-75-75. Αυτό για να επιτευχθεί καλύτρα, χρειάζονταν η τελική να γίνει extend. Οπότε το SX-ARA τράβηξε πιο ανατολικά για να στρέψει στην τελική αυτή τη φορά περίπου μισό μίλι πιο μακρυά. Η ταχύτητα ήταν λίγο υψηλότερη από την φυσιολογική προσγείωση των 2-flap-setting και εκεί χρειάστηκε το flare να γίνει πιο …χειρουργικό καθώς το αεροπλάνο είχε την τάση να σηκώνεται με το παρα μικρό. Προσγείωση και ξανά rotate στους 65.

Φίλε αναγνώστη αν έχεις φτάσει ως εδώ, τότε αξίζει να σε ενημερώσω ότι όσο λιγότερα flaps έχεις στη προσγείωση, τόσο λιγότερο ευάλωτος είσαι στον άνεμο όταν έχει διαφορετική κατεύθυνση από τη πορεία του διαδρόμου. Ό μαθητής κάνοντας τη τελευταία προσγείωση, είχε συμπληρώσει 15+ ώρες πτήσης. Το ελάχιστο δυνατό που χρειάζεται μία solo πτήση. Ειδικά στη τελευταία προσγείωση ο εκπαιδευτής Γ.Π. δεν μίλησε και δεν είχε καμία παρατήρηση να κάνει. Το επόμενο ραντεβού τους λοιπόν έχει μία ξεχωριστή σημασία. Κάθε μαθητής πριν κάνει τη πρώτη σόλο πτήση πρέπει να περάσει ένα pre-solo test με θέματα που έχουν να κάνουν με το αεροπλάνο. Οπότε η μελέτη είναι δεδομένη μέχρι το επόμενο ραντεβού. Ραντεβού τότε λοιπόν!

Comments are closed.

Copyrighted Image