• Προφίλ

  • Who's Online

    4 visitors online now
    0 guests, 4 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#022 – Solo Flight!

Ώρες Πτήσης: 18
Πτήση: #16
Ημερομηνία: 21/12/2013
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: Local flight
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1000′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Η χαρά του να βγει σόλο τον άφησε στα μέσα του κύκλου του 26L δύο μέρες πριν. Είχε ξημερώσει Σάββατο. Πρώτη φορά είχαν block time μετά τις 11.00 τοπική και στο δρόμο για τα Μέγαρα το μυαλό του ξέφευγε συνεχώς σε διάφορα ζητήματα τόσο για τη πτήση όσο και για άλλα πράγματα. Του φαίνονταν σαν μία συνηθισμένη μέρα χωρίς τίποτα το ξεχωριστό. “Η μέρα που θα θυμάσαι πάντα” του έλεγαν όλοι όσοι είχαν περάσει κάτι αντίστοιχο. Στα Μέγαρα ο αερας ήταν μηδενικός και για ορατότητα δεν τείθονταν θέμα.

Μόλις πέρασε τον έλεγχο του αεροδρομίου, ο Γ.Π. μόλις είχε φτάσει. Παραδόξως υπήρχε σχεδόν νεκρική σιγή στη πίστα αλλά και στον γύρω ουρανό. Ούτε ερασιτέχνες αλεξιπτωτιστές, ούτε πολλές πτήσεις και γενικά τίποτα που να δείχνει ανησυχητικό. Το preflight check έγινε γρήγορα. Ο Γ.Π. πρότεινε να επισπεύσουν τις διαδικασίες και το όλο πρόγραμμα, καθώς κανείς δεν ήξερε αν θα καταφέρουν να πετύχουν τις επιθυμητές συνθήκες για το Solo αλλά για επιπλέον τα σαββατοκύριακα είναι η ιδανική μέρα να τρέχουν όλοι κατέχοντες το θέμα και μη και να παίρνουν ένα αεροπλάνο και να πετάνε, οπότε ο ήσυχος κύκλος του αεροδρομίου μπορούσε σε ελάχιστα λεπτά να γίνει μία κολασμένη μικρογραφία του Ελ. Βενιζέλος σε ώρα αιχμής.

Είχαν ήδη φτάσει στο RunUp και είχαν ολοκληρώσει την RunUp και Before Takeoff checklist όταν ο Γ.Π. ζήτησε άδεια για τροχοδρόμιση στον ενεργό και ενημέρωνε παράλληλα τον πύργο για ενδεχόμενο σόλο μετά από 2 touch and go. Είχαν ήδη απογειωθεί μπροστά από 1 αεροσκάφος και πίσω τους θα ακολουθούσε σε λίγο ένα υπερελαφρύ αεροσκάφος. Ο μαθητής έκανε καλή άνοδο, επίσης καλή επικοινωνία και διέλευση από το επίνεμο σκέλος και μπήκε στην τελική, αφήνοντας το βασικό λίγο ψηλότερα από ότι έπρεπε. Δεν ήταν και τόσο κακό αυτό. “Το ύψος είναι ασφάλεια” άλωστε. Το πάτημα ήταν αρκετά καλό και full throttle για νέα άνοδο στα 1000′. Εκεί περίπου στο επίνεμο μίλησε ο Γ.Π. στον πύργο και ενημέρωσε για intermediate στάση, διέλευση από τον παράλληλο τροχόδρομο προς στον πύργο, στάση για να κατέβει ο εκπαιδευτής και στη συνέχεια το αεροσκάφος θα συνεχίσει σόλο για τον ενεργό.

Άλλη μία ελαφρώς ψηλή τελική έφερε το SX-ARA να πατήσει και πάλι καλά. Ενδεχομένως ένα μικρό άγχος να μετατρέπονταν στο “στυλ” του μαθητή σε περίσεια ύψους. Το SX-ARA ελευθέρωσε έναν ή δύο τροχοδρομους πριν τον τελευταίο στα αριστερά για να μπει στον παράλληλο τροχόδρομο και επίσης διάδρομο για τα ελικόπτερα 8L-26R. Έχοντας φτάσει έξωα από τον πύργο η μανέτα πήγε στο idle. Αφού έτρεξε ο μαθητής 2 λίστες (Before takeoff & line up) χαιρετήθηκε με τον εκπαιδευτή και ζήτησε άδεια για να συνεχίσει στο ενεργό. “Θα είμαι στον πύργο. Αν δω ότι έρχεσαι πολύ χαμηλός ή πολύ ψηλός ή γενικά δω κάτι θα σου μιλήσω από τη συχνότητα. Αν θες κάτι μίλα μου και εσύ” είπε ο Γ.Π., ο μαθητής του έγνεψε και έκλεισε την πόρτα. Ο άνεμος παρέμενε σε επίπεδο χαμηλότερο των 5 κόμβων και το υπερελαφρύ έστρεφε στο αριστερό βασικό του 26L. “Τροχοδρομήστε για τον Golf και παραμονή εκτός ενεργού” ήταν η εντολή από τον πύργο. Ο μαθητής έκανε readback και έσπρωξε τη μανέτα για να πιάσει ο κινητήρας τις 1200 στροφές ανά λεπτό. Το αεροσκάφος πλησίαζε την ένωση του Golf με την αρχή του 26L. Μόλις τη προηγούμενη φορά που πέταξε ο μαθητής, είχε βρεθεί σε μία αντίστοιχη κατάσταση. Να είναι σε κράτηση στο holding point G και να βρίσκεται αεροσκάφος στην τελική που έχει λάβει και εξουσιοδότηση. Ο Γ.Π. του είχε πει να μένει πολύ πιο πίσω από τη γραμμή που “χωρίζει” τον ενεργό από τον τροχόδρομο. “Ποτέ δεν ξέρεις που θα προσγειωθεί, οπότε καλό είναι να είσαι μακρυά και να έχεις και το χέρι στη μανέτα για να επιταχύνεις και να φύγεις αν χρειαστεί” του είπε, και έτσι και έκανε. Έδωσε χώρο στο αεροσκάφος να προσγειωθεί και ο πύργος έδωσε εντολή για γραμμή και κράτηση στον 26L.

O μαθητής μπαίνοντας στον ενεργό έκανε μία ελαφριά στροφή αριστερά για να πάρει όσο πιο πολύ διάδρομο μπορούσε. Ένοιωθε το αεροδρόμιο και όλον τον γύρω χώρο να δουλεύει για αυτόν. Πήρε τον χρόνο του, πήρε και 2 βαθειές ανάσες και “Μέγαρα, το SX-ARA line up στον 26L έτοιμο για αναχώρηση” είπε και άφησε το Push to talk κρατώντας το χειριστήριο σφιχτά και χαϊδεύοντας τη μανέτα. Ο πύργος έδωσε άδεια για απογείωση. Η μανέτα σε περίπου 4 δευτερόλεπτα είχε φτάσει πλήρως μπροστά, ο μαθητής έλεγχε τις ενδείξεις της μηχανής και την ταχύτητα “Engine Gauges Green… Airspeed alive”, 65κόμβοι, rotate επίτευξη και διατήρηση 79 κόμβων για την άνοδο. Είχε αρχίσει να κερδίζει την μάχη με την αμήχανη σιωπή του πιλοτηρίου.

Δεν είχε πολύ χρονο να το συνειδητοποιήσει. Ήδη είχε πιάσει τα 500′ και έστρεφε αριστερά για το crosswind leg. Οι αναταράξεις ήταν ανύπαρκτες και αυτό του έδωσε λίγη άνεση να χαζέψει τη θέα και να απολαύσει τη στιγμή. Μπαίνοντας στο επίνεμο είχε ήδη ευθυγραμίσει στα 1000′ και εκεί συνάντησε και ένα θέαμα στο οποίο δεν ήταν και τόσο συνηθισμένος. Ένα αεροσκάφος βρίσκονταν και αυτό στον κύκλο και ήταν περίπου 1,5 μίλι μπροστά του στο ίδιο ύψος. Ήταν το υπερελαφρύ που είχε συναντήσει και νωρίτερα, το οποίο όμως πλησίαζε στο αριστερό βασικό και δεν είχε δώσει καμία επικοινωνία προς τον πύργο.

Ο μαθητής είχε φτάσει ήδη abeam του πύργου και έδωσε την επικοινωνία του. “Μέγαρα, το Alpha Romeo Alpha στο νότιο επίνεμο του 26L για full stop” έκανε τον πύργο να απάντήσει “ΑRΑ, καλέστε short final” και έγινε το αντίστοιχο readback. Κάπου εκεί θυμήθηκε και το προπορευόμενο να ενημερώσει ότι μπαίνει στο αριστερό βασικό και έτσι ο πύγος έδωσε ίδια οδηγία και σε αυτό το αεροσκάφος. Μετά το readback του υπερελαφρού, ο πύργος ενημέρωσε το ARA ότι είναι Νο.2 για τη προσέγγιση και ρώτησε αν υπάρχει οπτική επαφή με το προπορευόμενο αεροσκάφος. Ο μαθητής έκανε readback και επιβεβαίωσε.

Έχοντας φτάσει πλέον abeam των αριθμών (TDZ) έκανε τις απαραίτητες ενέργειές για να προετοιμαστεί για προσγείωση. Fuel pump ON, Carburator Heat ON, Mixture RICH, Speedcheck και Flaps 10. Σε λίγο ξεκίνησε την αριστερή στροφή έχοντας δει το Νο.1 να έχει στρίψει. Κάπου εκεί το έχασε βέβαια καθώς τόσο οι ενέργειές για την προσγείωση όσο και η στροφή απέσπασαν τη προσοχή του στο τι συμβαίνει έξω από το πιλοτήριο. Το προπορευόμενο είχε πάρει άδεια για πρόσγείωση και ο μαθητής έστρεφε στη τελική. Εκεί επανέκτησε επαφή με το προπορευόμενο και προσπαθησε να μην χάσει περισσότερο ύψος. Αυτό το είχε άλλωστε στο νου του σε όλο το κύκλο καθώς θυμόταν τη σχέση ύψους – ασφάλειας.

“ARA υπάρχει αεροσκάφος στην τελική. Συνεχίστε την προσέγγιση. Το έχετε εν όψει;” ρώτησε ο πύργος και ο μαθητής επιβαίωσε την οπτική επαφή. Χαζεύοντας το αεροσκάφος, είχε ολοκληρώσει όλες τις υπόλοιπες ενέργειες και είχε ευθυγραμίσει στον διάδρομο, παρατήρησε ότι το προπορευόμενο ήταν εμφανώς σε αριστερότερη πορεία από τη γραμμή του διαδρόμου. Αυτό τον έκανε να αμφιβάλει ακόμα πιο πολύ για την ασφάλεια του να ακολουθήσει και έτσι μη έχοντας κατέβει χαμηλότερα από τα 400′ ζήτησε άδεια για επανακύκλωση. “Αν κρίνετε ότι δεν θα μπορέσετε να μείνετε στον αέρα μέχρι να αδειάσει ο διάδρομος…” δεν άφησε τον πύργο να πει περισσότερα “Προχωράμε σε Go Around, το ARA” και σπρώχνοντας το πηδάλιο μπροστά, έσπρωξε και τη μανέτα στην ίδια κατάυθυνση και ο ήχος του κινητήρα έγινε πάλι αγριευτικός και δυνατός. Ξεκίνησε και άνοδο και σιγά σιγά ανέβασε flaps, κάπου εκεί είδε ότι είχε φτάσει τα 800′ αλλά η απόδοση δεν ήταν και τόσο καλή. Σκέφτηκε ότι κάτι μπορεί να φταίει αλλά δεν ήταν κάτι πέραν του Carburator Heat σε θέση ON το οποίο και έκλεισε και έτσι έφτασε πάλι στα 1000′ πόδια λίγο αργότερα.

Δεν χρειάστηκε, να πάει πολύ μακριά καθώς είχε ήδη ύψος οπότε το crosswind έκτελέστηκε σχεδόν από τη μέση του διαδρόμου και έτσι το επίνεμο ήταν αρκετά πιο κοντό από το συνηθισμένο. Στη συχνότητα καμία λέξη από τον Γ.Π. ή γενικά κάποια άλλη παρατήριση από τον πύργο. Έδωσε την αναφορά του στο επίνεμο και ενημέρωσε για full stop. Ζητήθηκε μία κλήση στην τελική η οποία και έγινε με το SX-ARA να είναι και πάλι αρκετά πιο ψηλό από το επιθυμητό. Δεν έδειξε να χαλάει τον μαθητή αυτό καθώς ήδη έβαλε τον κινητήρα idle και ξεκίνησε να κατεβαίνει λίγο πιο κοφτά με 2 σκάλες flaps (25). Η ταχύτητα ήταν καλή, και πάνω από τον κατώφλι καλύτερη, και το flare δεν τον πρόδωσε. Η προσγείωση είχε γίνει με επιτυχία. Δεν έπεσε στα φρένα και άφησε το SX-ARA να τσουλήσει ως το τέλος του 26L και ελευθέρωσε τον διάδρομο στον A και συνέχισε για τον πύργο ώστε να παραλάβει τον εκπαιδευτή οποίος είχε ήδη βγει στο centerline του παράλληλου και έβγαζε φωτογραφίες. Λίγα λεπτά μετά δέχονταν τα συγχαρητήρια του Γ.Π. Αφού πήραν άδεια να crossάρουν τον ενεργό για τη πίστα και εκτέλεσε και το After Landing Checklist αλλά και το Engine Shutdown checklist δέχτηκε και τα συγχαρητήρια και αντίκρυσε τα χαμόγελα όλων των υπολοίπων εκπαιδευτών αλλά και μαθητών που βρίσκονταν στη σχολή. Οι υπόλοιπες λεπτομέριες της μύησης του μαθητή καλό είναι να μείνουν κρυφές. “Να βάζεις την ασφάλεια πάντα πάνω από όλα” τη μέρα εκείνη ο Γ.Π. θέλησε να του πει και κάτι για να το θυμάται κάθε φορά που θα πετάει. Μια μέρα που θα θυμάται για πάντα.

Comments are closed.

Copyrighted Image