• Προφίλ

  • Who's Online

    3 visitors online now
    0 guests, 3 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#024 – VFR Ναυτιλία: Εισαγωγή

Ώρες Πτήσης: 20
Πτήση: #18
Ημερομηνία: 07/01/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: EGN (Αίγινα) – POROS – ABEAM YDRA – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 2500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

Ήταν η μέρα για τη πρώτη πτήση για το νέο χρόνο αλλά και την νέα ηλικία (30) του μαθητή. Λίγο πριν τις 09.00 είχε φτάσει στα Μέγαρα και ο Γ.Π. θα έρχονταν σε λίγο. Ξεκίνησε να συμπληρώνει το σχέδιο πτήσης και το declaration που απαιτήται για κάθε πτήση. Την τελευταία φορά είχαν κάνει και αναγκαστικές προσγειώσεις αλλά και μία εισαγωγή στα όργανα της ραδιοναυτιλίας, οπότε είχε υπ’ όψην του ότι θα κάνανε κάτι αντίστοιχο και έτσι δεν συμπλήρωσε πορεία στο σχέδιο πτήσης μέχρι να έρθει ο Γ.Π.

Στην ερώτηση “Τι συμπληρώνω στη πορεία;” η απάντηση ήταν “Περίμενε… έχουμε να πούμε πολλά ακόμα”. Η στιγμιαία απορία μέσα στα επόμενα λεπτά άρχισε να βρίσκει απαντήσεις βλέποντας το VFR Navigation Log, τον χάρτη VFR Route του Athina TMA αλλά και των διαδικασιών VFR ναυτιλίας. Επίσης η αρχική ώρα (07.30Z) στο σχέδιο αλλάχτηκε σε (08.50Z) για να μπορεί το σχέδιο πτήσης να είναι vaild έπειτα από την καθυστέρηση λόγω της εμπλεκόμενης θεωρίας για την πτήση.

Η πορεία για την σημερινή μέρα ήταν για Αίγινα – Πόρο – Abeam Ύδρα – Σπέτσες και επιστροφή από τα ίδια σημεία. Το Flight Log συμπληρώθηκε και έγιναν και όλες οι απαραίτητες πρόσθετες καταχωρήσεις (Frequencies, Navaids κλπ) αλλά και ο υπολογισμός καυσίμου. Όλα ήταν έτοιμα. Βέβαια μεγάλη βοήθεια προσέφερε και ο μηδενικός άνεμος στη περιοχή και έτσι δεν χρειάστηκε να υπολογιστεί η απόκλιση από τη πραγματική πορεία. Λίγα λεπτά πιο μετά βέθηκαν στο runup αφού είχε προηγηθεί η επιθεώρηση του αεροσκάφους, και όλες οι checklists πριν την απογείωση.

Ο μαθητής δεν έκανε κανένα λάθος / παράλειψη και μέχρι και την απογείωση έκανε και όλες τις επικοινωνίες. Είχαν κάνει briefing ακόμα και για την επικοινωνία με το TMA Αθηνών, και έτσι την έκανε και αυτή ο μαθητής. Κατόπιν της απογείωσης, συμπληρώθηκαν όλες οι εκτιμώμενες ώρες αφίξεων στα σημεία και έτσι ο μαθητής μπόρεσε να δώσει τις πληροφορίες στην TMΑ όταν του ζητήθηκαν. Έφτασαν με περίπου 4′ καθυστέρηση στον Πόρο (POROS) όπου είχαν αρχίσει οριζοντιώσει πλέον στα 2500′ πόδια. Εκεί έκανε και την εμφάνισή της η βροχή συνοδευόμενη από κατάμαυρα σύννεφα όπου έκαναν την ορατότητα να μειώνεται και έτσι ο Γ.Π. αποφάσισε να μην προχωρήσουν 23 μίλια δυτικά για τις Σπέτσες αλλά να γυρίσουν ακολουθώντας την ίδια πορεία. Ο μαθητής ενημέρωσε την TMA και έτσι και έκαναν.

Η επιστροφή είχε σαφώς λιγότερο workload καθώς ο μαθητής είχε εξοικειωθεί στο να σημειώνει εν ώρα πτήσης και έτσει είχε χρόνο να κατανοήσει τα “3 Τ” που πρέπει να ακολουθεί σε κάθε σημείο της πορείας τα οποία είναι:
1. Turn
2. Time
3. Talk (αν χρειαστεί)
Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι (1) αφού περάσεις το σημείο αλλάζεις τη πορεία σου στρίβοντας προς το επόμενο, (2) σημειώνεις την ώρα που το έκανες αυτό, (3) και αν σου έχει ζητηθεί από την TMA αναφέρεις και το που βρίσκεσαι και σε ποιό ύψος.

Μέχρι να σκεφτεί ο μαθητής και να τα βάλει καλά στο μυαλό του, είχαν ήδη φτάσει στο handoff σημείο της TMA προς τα Μέγαρα και ο άνεμος είχε αυξήσει την έντασή του με 12 έως και 15 κόμβους. Εκεί έγιναν οι απαραίτητες επικοινωνίες και μετά από 2 touch and go και ένα full stop langing κατέληξαν στο βρεγμένο τροχόδρομο E του 08R και λίγο πιο μετά την πίστα. Για να μη ξεχάσουμε την συνήθεια των προηγούμενων πτήσεων, και οι 2 πτήσεις είχαν έντονο crosswind component και ο μαθητής θα μπορούσε να κάνει καλύτερες προσγειώσεις αλλά δεν ήταν και άσχημες. Το SX-ARA είχε ήδη σβήσει κινητήρα και ο μαθητής είχε ανανεώσει το ραντεβού του με τον Γ.Π. για την επόμενη φορά, με την ελπίδα ο καιρός να αποδειχτεί πιο συνεργάσιμος. Ως τότε λίγο διάβασμα όσον αφορά το Performance του αεροσκάφους, αλλά και μια μικρή “έρευνα” στο ίντερνετ για τα απαραίτητα Plotter, Flight Computer και VFR Kneeboard για να είναι ακόμα πιο έτοιμος και εξοικειωμένος με την ναυτιλία.

Previous Post
Comments are closed.

Copyrighted Image