• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#028 – Simulator time

Ο Simulator του Piper Seneca 34

Ο Simulator του Piper Seneca 34

Ώρες Πτήσης: 32
Πτήση: #23 – #24
Ημερομηνία: 14 & 16/01/2014
Περιοχή: Οι εικονικές πτήσεις έγιναν στην περιοχή μεταξύ Αίγινας – Κάρυστος – Μύκονος – Όρος Δίδυμο με απογειώσεις από το Ελ. Βενιζέλος και προσγειώσεις στο Ελ. Βενιζέλος και το Α/μιο της Μυκόνου.
Ύψος πτήσης: 6000′ – 10000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

Ο μαθητής είχε στο μυαλό του την σχεδόν 3 ωρών πτήση ως το Μεσολόγγι με επιστροφή και περίμενε ότι και οι επόμενες ώρες θα είχαν κάποια μακροσκελή πτήση. Αντί αυτού, ο Γ.Π. τον ενημέρωσε ότι την επόμενη φορά θα έγραφαν χρόνο στον εξομοιωτή. Ο εξομοιωτής, έκανε εξομοίωση ενός Piper 34 (Seneca) 2 κινητήρων. Ο σκοπός των 2 “πτήσεων” συνολικής διάρκειας δύο ωρών, δεν ήταν να μάθει να πετάει το δικινητήριο αλλά να μάθει να χρησιμοποιεί τα όργανα που έχει και να κατανοήσει την λειτουργία τους.

Σαν πρώτη επαφή, γνώρισε τα όργανα και τις λειτουργίες του σχεδόν σαν το πραγματικό simulator. Οι έννοιες του manifold pressure αλλά και του Cowl valve ήταν απλά κάτι που δεν είχε φανταστεί ή δεν είχε τρέξει ποτέ στο μυαλό του. Επίσης κάτι που τον δυσκόλεψε ήταν η ασυμμετρία του “throttle” σε χαμηλές στοφές μεταξύ των δύο κινητήρων, γεγονός που τον έκανε να παρεκλείνει από τη πορεία του ακόμα και κατά την τροχοδρόμηση αλλά και την απογείωση.

Η αρχική πτήση, περιλάμβανε άνοδο στα 6000 από το Ελ. Βενιζέλος και μετά την πραγματοποίηση κάποιων στοφών από 90 έως και 360 μοιρών. Επίσης σε σχέση με τα “γνωστά” Piper Warrior που έχει πετάξει, το Seneca ήταν πολύ πιο γρήγορο και έτσι ακόμα και ένα μικρό λάθος στην αντιστάθμιση μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα να χάσει ή να κερδίσει μερικές εκατοντάδες πόδια. Υπήρξαν πολλές φορές που η προσπάθεια διατήρησης σταθερού ύψους τον δυσκόλευε πιο πολύ από το να “πιάσει” ένα ραδιοβοήθημα και να πετάξει βάσει αυτού.

Στη συνέχεια ο Γ.Π. έβαλε πιο “δύκολο καιρό” κάνοντας τον ορίζοντα αλλά και κάθε εξωτερικό σημείο αναφοράς να χαθεί. Εκεί ο μαθητής έπρεπε να βασιστεί μόνο στα όργανα. Αρχικά στον τεχνητό ορίζοντα, δευτερευόντως στο turn coordinator και έπειτα στη γυροσκοπική πυξίδα. Όσο η ώρα προχωρούσε, έκανε χρήση και των 2 Nav αλλά και του ADF. Έκανε μία εισαγωγή στις έννοιες Homming αλλά και tracking και δοκίμασε και την διαδικασία για τον 34 του αεροδρομίου της Μυκόνου, την οποία τόσο λόγω καιρού (πλήρη νεφοκάλυψη και λίγος αέρας) τόσο και λόγω της δυσκολίας του να ευθυγραμίσει το δικινητήριο λόγω ασύμμετρης ώσης από τους κινητήρες, την έκανε μεν αλλά το anti collosion και damage-free του simulator βοήθησε και με το παραπάνω.

Στη δεύτερη πτήση, έκαναν εκ νέου μερικές ασκήσεις πορείας με όργανα και ραδιοβοηθήματα. Ο μαθητής προσπάθησε να κατανοήσει ακόμα πιο πολύ την καταλυτική σημασία του turn coordinator και του “Standard rate of turn” και “Standard descent / climb rate”. Στη συνέχεια είδαν μερικούς τρόπους να υπολογίσουν την θέση τους στον χάρτη αλλά και μερικά φαινόμενα που προκαλούσαν σφάλμα στην πυξίδα (UNOS, ANDS) στα οποία αν επεκταθώ, όσοι αντέχετε και διαβάζετε ως εδώ θα χάσετε την μπάλα. Έπειτα δοκίμασαν μία απώλεια κινητήρα και εκεί το rudder κλώτσησε αρκετά και η προσγείωση πάλι έγινε αλλά πάλι ο sim έκανε τα μαγικά του.

Η τελευταία άσκηση περιλάμβανε το Pattern-A. Μία άσκηση που απαιτούσε τυφλή υπακοή στα όργανα και χρήση χρονομέτρου και ήταν η παρακάτω:
Το αεροσκάφος προχωράει με normal cruise ταχύτητα για 60″ σε πορεία Βόρεια (360 μοίρες).
Στη συνέχεια 15″ αριστερά.
Μετά 60″ ευθεία.
60″ αριστερά
60″ ευθεία
15″ δεξια
120″ ευθεία σε high cruise ταχύτητα
15″ δεξιά
60″ ευθεία
75″ αριστερά
45″ ευεία
15″ αριστερά
120″ ευθεία και με low cruise
60″ δεξιά
120″ ευθεία
60″ δεξιά
120″ ευθεία.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνουν με standard turn rate για να βγει η άσκηση σωστά και με ακριβή χρονομέτρηση και πορείες. Στις 2 προσπάθειες που έκανε, στη πρώτη είχε θέματα αντιστάθμισης και ενώ έκανε σωστά τη πορεία έχανε το ύψος του και στη δεύτερη ενώ ήταν σαφώς καλύτερα αντισταθμισμένος, έχασε τη χρονομέτρηση σε ένα σημείο και το 2ο pattern άνοιξε λίγο πιο πολύ από τη μέση και έπειτα αλλά σε γενικές γραμμές ο Γ.Π. έδειξε ευχαριστημένος.

Έπειτα από όλα αυτά, ένα σκοτεινό (λόγω του χώρου) 5ωρο είχε προστεθεί στο flightlog. Η απώλεια τη αίσθησης των στροφών, των ανόδων και των καθόδων αλλά και γενικότερα του χώρου έδρασαν καταλυτικά για να μην ενθουσιαστεί ο μαθητής από τα μαθήματα αυτά όσον αφορά την πτήση. Σίγουρα έμαθε πολλά όμως για όργανα αλλά και τον υπολογισμό διαφόρων ζητούμενων κατά τη πτήση βάσει αυτών και ενδέχεται να κάνει τα όργανα αυτά στο αεροσκάφος που θα πετάξει την επόμενη φορά να αποκτήσουν ένα διαφορετικό νόημα.

Comments are closed.

Copyrighted Image