• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#029 – Touch and go στη Σκιάθο (LGSK)

Μπαίνοντας στο αριστερό επίνεμο του Διαδρόμου 20 @ Skiathos

Μπαίνοντας στο αριστερό επίνεμο του Διαδρόμου 20 @ Skiathos

Ώρες Πτήσης: 36
Πτήση: #25
Ημερομηνία: 21/01/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: ALEPOCHORI – AG. VASILEIOS – KOPAIDA – LARIMNA – LIMNI EYVOIAS – MANTOUDI – LGSK (Σκιάθος) – MANTOUDI – LIMNH EYVOIAS – LARIMNA – KOPAIDA – AG. VASILEIOS – ALEPOCHORI
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 5500′ – 6500′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Ο προορισμός της σημερινής πτήσης είχε δοθεί στον μαθητή τηλεφωνικά από τη προηγούμενη μέρα και έτσι έπρεπε να προετοιμάσει τη πορεία αλλά και όλη τη πτήση από πριν. Έτσι και έκανε. Χρειάστηκε την βοήθεια 3 χαρτών (Αθήνα ΤΜΑ, 3A και έναν ακόμα) για να μπορέσει να βρεί τις πορείες αλλά και να υπολογίζει τα απαιτούμενα καύσιμα. Βρήκε επίσης μία τσάντα για να μπορεί να έχει μαζί του τον χάρτη (έναν από τους 3), το kneeboard, το ploter και το flight computer εν πτήσει.

Πριν από όλα αυτά είχε αφιερώσει μπόλικο χρόνο για να μάθει το αεροδρόμιο. Λίγο από το AIP της Υ.Π.Α., λίγο από κάτι IFR χάρτες του αεροδρομίου αλλά και από Google Earth και έτσι κατάφερε να μάθει τι θα περιμένει κατά την προσέγγιση στη Σκιάθο. Πριν προχωρήσω παρακάτω, να ενημερώσω ότι η Σκιάθος έχει ένα αεροδρόμιο αρκετά φημισμένο για την προσέγγισή του. Αποκαλείται “Το St. Marteen της Ελλάδας” καθώς το κατώφλι του διαδρόμου 02 είναι ελάχιστα μέτρα από την ακροθαλασιά και χωρίζονται μόνο από έναν μικρό δρόμο. Αυτό κάνει τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν το αεροδρόμιο να κατεβαίνουν αρκετά χαμηλά ώστε να “πιάσουν” τον διάδρομο που λόγω του όχι και τόσο μεγάλου μήκους θα πρέπει να τον έχουν πιάσει από την αρχή του για να αποφύγουν ένα go around. Επίσης η Σκιάθος είναι Category C αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο οι κυβερνήτες μπορούν να κάνουν την προσγείωση. Έτσι σε περίπτωση μίας εισερχόμενης πτήσης στο αεροδρόμιο, ο κυβερνήτης παρουσιάσει αδιαθεσία (π.χ. τροφ. δηλητηρίαση), το αεροπλάνο δεν θα προσεγγίσει τη Σκιάθο και θα πρέπει να προσγειωθεί στο εναλλακτικό αεροδρόμιο του σχεδίου πτήσης.

Η πτήση αυτή θα ήταν η πρώτη που θα έκανε ο μαθητής με το μεγαλύτερο μέρος της πάνω από στεριά και σε μέρη που δεν τα ήξερε καλά. Θα συναντούσαν θάλασα λίγο στον Κορινθιακό, και μετά στο διάστημα που θα έφταναν στη Β. Εύβοια και τέλος στη Σκιάθο. Όλο το ενδιάμεσο όμως θα είχε αρκετούς ορεινούς όγκους και έτσι θα έπρεπε να ανέβουν ψηλότερα.

Η διάρκεια της πτήσης θα ήταν περίπου 2,5 με 3 ώρες, αναλόγως και του πόσο θα κάθονταν στη Σκιάθο για εκτέλεση touch and go και περιελάμβανε αρχικά άνοδο στα 3500′ πόδια και στη συνέχεια στα 5500. Η επικοινωνίες τους θα ξεκινούσαν με τα Μέγαρα, την TMA Αθηνών, έπειτα την προσέγγιση της Τανάγρας, και έπειτα αν χρειάζονταν το FIC (Athina Information) και τέλος τη Σκιάθο και η επιστροφή το αντίστροφο. Ο μαθητής είχε καταγράψει όλες τις απαταίτητες συχνότητες, είχε σημειώσει όλα τα en route ραδιοβοηθήματα και λίγο πριν τη κατάθεση του σχεδίου πτήσης, πληροφορήθηκαν ότι το αεροσκάφος που θα είχαν σήμερα ήταν το SX-ARA και όχι το SX-ARD. Αν και το ARA έχει λιγότερα ηλεκτρονικά από το ARD, ο μαθητής με το ARA είχε καλύτερη εξοικείωση οπότε δεν θεώρησε κακή αυτή την αλλαγή της τελευταίας στιγμής. Τέλος ο καιρός ήταν σχετικά καλός και ο ανεμος αν και προβλέπονταν ισχυρότερος στο αεροδρόμιο της Σκιάθου ήταν πιο ήρεμος. Πρόβλημα ίσως να αντιμετώπιζαν στη διαδρομή καθώς η διέλευση κοντά από βουνά σε συνθήκες όπου επικρατεί ισχυρός άνεμος προκαλεί στροβιλισμούς και downdrafts που προκαλούν βίαιες αναταράξεις, ανοδικά και καθοδικά ρεύματα αέρα και ο μαθητής ως τότε δεν είχε συναντήσει κάτι τέτοιο.

Λίγο αργότερα το SX-ARA είχε απογειωθεί και ξεκινούσε την άνοδο του στα 3500′ με πορεία για Αλεποχώρι. Αυτή η βόρεια πλευρά του Κορινθιακού όταν υπάρχει ισχυρός άνεμος προκαλεί αναταράξεις. Εκείνη την μέρα όμως δεν ήταν τόσο, και έτσι η διέλευσή τους στα 3500′ δεν δημιούργησε πρόβλημα. Είχαν περάσει το Αλεποχώρι και τον Άγ. Βασίλειο και ήταν en route για Κωπαϊδα στα 5500′ όταν ο άνεμος άρχισε να ταρακουνάει το SX-ARA. Έπειτα από αρκετή “μάχη” με τον αέρα εν τέλει ο Γ.Π. είπε στον μαθητή να ανέβει στα 6500′ για να να αποφύγουν τις αναταράξεις. Λίγο πριν σε μία βίαιη ριπή του αέρα ο Γ.Π. έσκασε με το κεφάλι στην οροφή του αεροσκάφους και έτσι δεν ήθελε και πολύ για να ζητήσει την άνοδο. Ενημέρωσαν την Τανάγρα, όπου και έκανε δεκτό το αίτημα και ανέβηκαν. Εκεί πλέον ήταν όλα πιο ήρεμα και έτσι μπόρεσαν να κάνουν και χρήση μερικών βοηθημάτων.

Είχαν περάσει στη βόρεια πλευρά της Β. Εύβοιας και αφήνονταν πίσω τους το Μαντούδι, οι ορεινοί όγκοι της Σκιάθου και της Σκοπέλου είχαν αρχίσει να διαγράφονται μπροστά τους. Εκεί η προσέγγιση της Τανάγρας τους “γύρισε” απευθείας στη Σκιάθο, όπου εκεί ο ελεγκτής στο αεροδρόμιο τους ενημέρωσε για τις καιρικές συνθήκες. Ο καιρός όπως είχαν δει και πριν την έναρξη της πτήσης θα βοηθούσε για προσγείωση στον διάδρομο 20. Ο έλεγκτής όμως τους έκανε μία έκπληξη και τους είπε ότι εφ όσον δεν υπάρχει κίνηση στη περιοχή μπορούν να προσεγγίσουν είτε στον 20 είτε στον 02. Ο μαθητής διάλεξε τον 20 για να έιναι safe και έτσι ξεκίνησαν τη κάθοδο για να ανεφέρουν στον αριστερό βασικό του 20. Το αεροδρόμιο είχε elevation 58 πόδια στον 20 και 8 πόδια στον 02. Αυτό το έκανε να “κατηφορίζει” αν προσγειωθεί κάποιος στον 20 και να ανηφορίζει αν η προσγείωση γίνει στον 02. Το SX-ARA βρίσκονταν ήδη στον αριστερό βασικό με διάδρομο εν όψει και ενημερόνωντας τον πύργο, κατέβασε τη 2η σκάλα flaps για να ακολουθήσει τα PAPI Lights για την προσγείωση. Το πάτημα του μαθητή ήταν αρκετά καλό, ελαφρώς αριστερότερα από την centerline, και μετά από ένα στιγμιαίο “Μπράβο” του Γ.Π. το SX-ARA έκανε πάλι rotate για να ανέβεί στο επιθυμητό ύψος και να φύγει από την περιοχή για να ξεκινήσει την επιστροφή.

Τότε ο πύργος ρώτησε τις προθέσεις του α/φους και ο Γ.Π. ζήτησε άδεια να εκτελέσουν ένα touch and go ακόμα στον 20 και τότε ο μαθητής του έκανε νόημα για τον “02” και έτσι ο Γ.Π. πρόσθεσε και το “…και ένα ακόμα στον 02 αν είναι εύκολο”. Ο πύργος έκανε δεκτό το αίτημά τους και έτσι ο μαθητής αφού ήδη είχε βγάλει και 2 φωτογραφίες τη περιοχή συγκεντρώνονταν για ένα ακόμα touch στον 20. Ήθελε να κάνει καλή δουλειά για να είναι όλοι χαρούμενοι και να συνεχίσει με ελαφρύ tailwind στον 02. Και το 2ο touch ήταν καλό και έτσι ξεκίνησαν άνοδο με δεξιά στροφή για να κάνουν στροφή 180 μοιρών και να προσεγγίσουν τον 02. Λίγα λεπτά ακόμα και σε ύψος 800 ποδιών το SX-ARA λάμβανε clearance για τον 02 και ο μαθητής με 3/3 καλές προσγειώσεις είχε καταφέρει να προσγειώθεί σε ένα Cat C αεροδρόμιο.

Στη συνέχεια ο Γ.Π. ζήτησε άδεια για ένα low pass από τον 20 για να αναχωρήσουν. Και πάλι ο πύργος δέχτηκε και έτσι με τα χειριστήρια πλέον στον Γ.Π. το SX-ARA έκανε ένα low pass με 120 κόμβους μόλις 3-5 μέτρα άνωθεν του διαδρόμου και έπειτα εκτέλεσε μία “καμινάδα” ανεβαίνοντας απότομα με άνοδο 50 μοιρών και έπειτα άμεσο σπρώξιμο του χειριστηρίου μπροστά σχεδόν στα όρια της stall speed. Ο μαθητής ένοιωσε λες και ήταν στο Allou αλλά του άρεσε.

“Τώρα εγώ θα πρέπει να πάω στη δουλειά μετά από αυτό” παραμίλησε δυνατά και γελάσαν και οι δυο ξεκινώντας την άνοδο για τα 6500′ με πορεία το Μαντούδι για την επιστροφή. Ο άνεμος στην επιστροφή είχε γίνει ισχυρότερος και έτσι και στα 6500′ το α/φος κουνούσε αρκετά. Μία ώρα αργότερα το SX-ARA άφηνε τα 6000′ για να μπει στον αριστερό κύκλο του 26L των Μεγάρων και εκεί ο μαθητής έκανε ακόμα μία καλή προσγείωση. Ήταν μία γεμάτη μέρα και πλέον η Σκιάθος είχε γίνει ένα ακόμα ξένο αεροδρόμιο που ο μαθητής είχε προσγειωθεί εκεί στον δρόμο του PPL πτυχίου …και βλέπουμε!

Next Post
Comments are closed.

Copyrighted Image