• Προφίλ

  • Who's Online

    5 visitors online now
    0 guests, 5 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#033 – Μία καλή πτήση με λίγο από όλα

Το SX-ARA περιμένει τον μαθητήΏρες Πτήσης: 45
Πτήση: #28
Ημερομηνία: 18/02/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: DAPORI – DAVARO – NAYPLIO – SPETSES – DAVRO – DAPORI
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 4500′
Αεροσκάφος: SX-ARA

O μαθητής είχε να πετάξει περίπου 2 βδομάδες. Λίγο η απόφαση αν θα προχωρήσει για το CPL (Commercial Pilot Licence), λίγο το medical, λίγη η δουλειά, είχαν φέρει το πρόγραμμα των πτήσεων του πίσω. Μία νεότερη έκπληξη, ήρθε μόλις μία μέρα πριν τη πτήση. Ενώ περίμενε ενημέρωση από τον Γ.Π. για το που να ετοιμάσει πτήση, τον ενημέρωσε ότι δεν θα πετάξουν μαζί αυτή τη φορά αλλά με έναν άλλον εκπαιδευτή. Ο μαθητής είχε δεί οτι όλοι οι ATPL μαθητές, πετούσαν με περισσότερους από έναν εκπαιδευτή. Αυτό και τον ξένισε λίγο, αλλά μέσα στα πλαίσια του στόχου, θα πρέπει να το συνηθίσει.

Την επόμενη μέρα το πρωί, είχε έρθει στο αεροδρόμιο των Μεγάρων. Εκεί ήταν ήδη το αμάξι του Γ.Π. Μαζί με του ήταν και ένας ακόμα κύριος, μεγαλύτερος σε ηλικία από τον Γ.Π. που δεν θυμάται να τον είχε ξαναδεί στην σχολή. Επίσης το όνομά του το άκουγε πρώτη φορά. Ο Γ.Π. του σύστησε τον Ν.Κ. και ενημέρωσε και τους δύο ότι σήμερα θα πετάξουν μαζί. Ο μαθητής ένοιωθε σαν να πέταγε πρώτη φορά καθώς ο Ν.Κ. του έκανε το briefing περί προ-πτήσεων επιθεώρησεως, και άλλων χαρακτηριστικών φάσεων της πτήσης. Επίσης, ρώτησε τον μαθητή πόσες ώρες έχει και γενικά τι ασκήσεις και πτήσεις έχουν κάνει. Τέλος, πολύ γρήγορα τον ενημέρωσε ότι έχει καταθέσει σχέδιο και έχει έτοιμα όλα τα χαρτιά.

Λίγο αργότερα οι δύο άντρες είχαν επιβιβαστεί στο SX-ARA, και εκκινούσαν κινητήρα. Ο μαθητής από την πρώτη του αναφορά στον πύργο των Μεγάρων είχε αρχίσει να βρίσκει διαφορές ανάμεσα στους δύο εκπαιδευτες. Η πτήση για τη σημερινή μέρα προέβλεπε την εκτέλεση 2 touch and go (“για να σε τσεκάρω” όπως ακριβώς του είπε) στα Μέγαρα και στη συνέχεια αναχώρηση για DAPORI, DAVRO (Επίδαυρος), Ναύπλιο, Σπέτσες και επιστροφή. Στην επιστροφή θα έκαναν ένα ακόμα touch and go και στη συνέχεια full stop. Στην γύρω περιοχή του Ναυπλίου θα εκτελούσαν μερικά Stall, κλειστές στροφές, αναγκαστικές αλλά και βραδεία πτήση.

Ο άνεμος ήταν αρκετά ήρεμος και έτσι ο μαθητής έκανε 2 αρκετά καλές προσγειώσεις, με μόνες παρασπονδίες την μή τήρηση των 1000′ στον κύκλο (ήταν περίπου 1100′ τη πρώτη φορά), και την απόκλιση από την centerline του διαδρόμου όταν βρίσκονταν σε ύψος λιγότερο των 3 ποδιών από αυτόν. Η καλή του απόδοση έκανε τον Ν.Κ. να ρωτήσει εκ νέου το σύνολο των ωρών του μαθητή για να επιβεβαιώσει ότι είχε μόνο 43 ως τότε. Μία σημαντική διαφορά στην εκτέλεση της διαδικασίας με τον Ν.Κ. σε σχέση με τον Γ.Π. ήταν το carburator heat όπου με τον Γ.Π. το είχαν σε θέση ON μέχρι και το touch ενώ με τον N.K. όταν βρίσκονταν στη τελική ήταν σε θέση OFF για να εξασφαλίσουν καλύτερη απόδοση κινητήρα σε περίπτωση όπου χρειαστεί να κάνει touch and go.

Λίγο πιο μετά το SX-ARA άφηνε τον εναέριο χώρο των Μεγάρων για τη ναυτιλία του. Οι επικοινωνίες του μαθητή συνέχισαν να μην είναι και τόσο καλές, ίσως γιατί ο Ν.Κ. ζητούσε να γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο που ο μαθητής δεν είχε συνηθίσει. Επίσης τον μαθητή τον ξένισε ότι ο Ν.Κ. δεν είχε δικό του χάρτη τόσο για την ΤΜΑ της Αθήνας όσο και τοπογραφικό και χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν τον χάρτη του μαθητή. Αυτό γενικά τον έκανε να ανησυχήσει για την ετοιμότητα του εκπαιδευτή. Αυτό βέβαια τον έκανε να είναι σε μεγαλύτερη εγρήγορση καθ όλη τη πτήση.

Είχαν φτάσει στο Ναύλιο και ο μαθητής ξεκίνησε να δείχνει στον Ν.Κ. τα χαρ/κά της βραδείας πτήσης με αρκετή άνεση. Στη συνέχεια κινήθηκαν βόρεια του Ναυπλίου και εκτέλεσαν stall, αλλά και κλειστές στροφές. Ο μαθητής στις κλειστές στροφές (άνω των 40 μοιρών) δεν τα πήγε και πολύ καλά αλλά γενικά άφησε καλή εικόνα τόσο στα stall όσο και στην διατήρηση του ύψους. Μετά από 20′ είχε έρθει η ώρα να αφήσουν το Ναύπλιο. Γίνεται όμως να φύγουν χωρίς αναγκαστική; Φυσικά και δεν γίνεται…

Ο Ν.Κ. έκοψε τελείως τον κινητήρα του SX-ARA και ζήτησε από τον μαθητή να το προσγειώσει στο χωράφι της επιλογής του. Ο μαθητής αξιολόγησε το ύψος του, τον αέρα και κάνοντας τις απαραίτητες ενέργειές επανεκκίνησης του κινητήρα, διατήρησης της ταχύτητας της ελάχιστης οπισθέλκουσας (minimum drag speed), προχώρησε στην πορεία που θα τον έφερνε στο χωράφι που τον κέρδισε, μακρία από καλώδια, δρόμους και άλλα πολλά. Έκανε καλό υπολογισμό στο ύψος αλλά και στην πορεία του σε τέτοιο σημείο που η 3η σκάλα flaps κλείδωσε από την αρχή της τελικής. Ο Ν.Κ. τον επιβράβευσε και επανακύκλωσαν για να ανέβουν εκ νέου στα 3500′ και να αφήσουν τη περιοχή του Ναυπλίου.

Η υπόλοιπη πτήση περιλάμβανε την πτήση πάνω από τη θάλασσα για τις Σπέτσες, λίγη αναγνώριση από χάρτη και στη συνέχεια επιστροφή “direct” από Σπέτσες προς Επίδαυρο, περνώντας δίπλα από το όρος Δίδυμο σε ύψος χαμηλότερο από αυτό του βουνού. Έπειτα πορεία προς DAPORI – Μέγαρα, ένα virtual touch and go που δεν ήταν και τόσο καλό και στη συνέχεια ένα full stop.

H εικόνα του μαθητή άφησε καλή εντύπωση στον Ν.Κ. και τα μόνα στοιχεία όπου ο μαθητής βρέθηκε ελαφρώς πάνω από τη βάση ήταν οι στροφές, η ακριβής αντιστάθμιση του α/φους, η φρασεολογία/επικοινωνίες. Στο έδαφος, χαιρέτησε άλλον έναν εκπαιδευτή και συνενόηθηκε για τα διαδικαστικά με τον Π.Τ. Πλέον ο μαθητής με αυτή τη πτήση πέρασε τις 45, και μπαίνει σε έναν μαραθώνιο πτήσεων και μαθημάτων για τον αναβαθμισμένο στόχο (CPL με ATPL Theory Credit). Ο χρόνος αυτός θα είναι ζόρικος.

Comments are closed.

Copyrighted Image