• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#037 – Stage Check

Η στολή περιμένει για τη πρώτη της πτήση

Η στολή περιμένει για τη πρώτη της πτήση

Ώρες Πτήσης: 58
Πτήση: #32
Ημερομηνία: 07/03/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: DAPORI – KOR – DAPORI – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 3500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

Έχοντας κάνει πρώτο μάθημα για το groundschool για το ATPL από τη προηγούμενη μέρα και ο καθημερινός φόρτος του μαθητή είχε αυξηθεί αρκετά, η σημερινή πτήση θα γίνονταν με έναν ακόμα εκαπιδευτή που θα πετούσε πρώτη φορά. Ο Ν.Β. είναι ο Chief Flight Instructor της σχολής. Είχαν κανονίσει πριν μερικές μέρες να πετάξουν ξανά, αλλά ο καιρός δεν βοήθησε να πάνε μέχρι τη Μήλο. Μία μέρα πριν, ο Ν.Β. του είπε να μην ετοιμάσει κάποιο αεροδρόμιο και ότι θα δούνε το πρωί που θα τους επιτρέψει ο καιρός να πάνε.

Ο καιρός στα Μέγαρα δεν ήταν άσχημος, αλλά τριγύρω υπήραχαν isolated storms που δεν ξέρεις πως και πόσο θα μετακινηθούν. Εν τέλει, για τη σημερινή πτήση, ο Ν.Β. θα εκανε ένα stage check στον μαθητή. Πιο συγκεκριμένα, έχοντας μελετήσει όλα τα στοιχεία και τις “αξιολογήσεις” των εκπαιδευτών (Γ.Π. , Ν.Κ., Χ.Μ.) που είχαν πετάξει με τον μαθητή, ο Ν.Β. θα έκανε έναν έλεγχο προόδου στον μαθητή να δει που βρίσκεται. Συγκεκριμένα του είπε “βλέπω ότι οι εκπαιδευτές που έχεις πετάξει μαζί γράφουν καλά λόγια. Ή είναι έτσι όπως λένε ή τους έχεις κοροϊδεύψει και το δεύτερο δεν γίνεται να το κάνεις”. Το stage check θα γίνονταν με την εκτέλεση 3-4 touch and go στα Μέγαρα με διάφορα landing configurations, μία μικρή ναυτιλία από Μέγαρα – Dapori – Κόρινθο όπου εκεί θα εκτελούσαν μερικές ασκήσεις και τέλος ένα μικρό homming και tracking στο NDB της Αίγινας. Αν τα Μέγαρα θα είναι ελεύθερα στην επιστροφή θα έκαναν λίγα ακόμα touch and go.

Είχαν ήδη ξεκινήσει την τροχοδρόμιση. Ο μαθητής τα πήγαινε καλά με τις checklists και είχε τελειώσει και το Line up checklist για να απογειωθούν από τον 08R. Ο Ν.Β. δεν είχε να παρατηρήσει κάτι ιδιαίτερο ως τότε παρά μόνο αυτό που ο Ν.Κ. κυρίως αλλά και οι άλλοι 2 (Γ.Π. και Χ.Μ.) του είχαν πει. Να προσέξει λίγο τη φρασεολογία του και να τη κάνει πιο επαγγελματική. Έκαναν rotate και εκτέλεσαν 4 touch and go. Αρχικά με flaps 2, όπου ήταν λίγο γρήγορος αλλά κατά τα άλλα smooth. Μετά έκανε με full flaps και flapless και ήταν είτε λίγο ψηλός και γρήγορος, είτε απλά γρήγορος με αποτέλεσμα να χρειαστεί πολύ διάδρομο και σχεδόν να κάνει δελφινισμούς στην τελική. Του άρεσε αυτή η λέξη και θεώρησε όχι καλό να την ακούει από τον εκπαιδευτή του. Για να τον πορώσει την χρησιμοποιεί εδώ. Έχοντας κάνει και την 4η προσγείωση πήραν πορεία για Dapori και ανέβαιναν για τα 2000′.

Λίγο αργότερα, είχαν φτάσει στη Κόρινθο και λίγο πιο δυτικά από αυτή ήταν η περιοχή του Λέχειου όπου εκεί υπάρχει ένα πεδίο για να κάνουν εκπαίδευση στις αναγκαστικές προσγειώσεις. Ο μαθητής έχει ξαναπάει εκεί και μετά το πρώτο του Solo (βλ. #023 – Emengercy Landing). Πριν τις αναγκαστικές, ο Ν.Β. εξέτασε τον μαθητή σε μερικές ενέργειες που πρέπει να κάνει σε περίπτωση ανάγκης, ή σε κάποιες ενδείξεις που μπορεί να δει στα όργανα και στους δείκτες. Ο μαθητής μερικά τα απάντησε εύκολα και μερικά όχι και τόσο καλά.

Οι ενέργειες και οι γνώσεις για την αναγκαστική προσγείωση ήταν σωστές όταν τον ρώτησε ο Ν.Β. Πριν όμως “κόψει κινητήρα”, ο Ν.Β. θέλησε να κάνουμε μερικές στροφές 30, 45 και 60 μοιρών. Ο μαθητής μέχρι τις στροφές των 30 μοιρών τα πήγε καλά. Και στις 45άρες αυτή τη φορά τα πήγε καλά, ή μάλλον καλύτερα από τις άλλες φορές. Οι 60άρες, για άλλη μια φορά, δεν πήγαν πολύ καλά. Διόρθωσε τις εντυπώσεις όμως με την αναγκαστική. Έκαναν 2, και στις 2 τα πήγε αρκετά καλά. Πριν αφήσουν τη περιοχή, ο Ν.Β. έδειξε στον μαθητή πως εκτελούνται τα Lazy Eight και οι Chanteles, μανούβρες που δεν είναι απαιτητές στην εξέταση και ο μαθητής τις βλέπει για να είναι ενήμερος για τα χαρακτηριστικά και τη στάση του αεροπλάνου.

Στη συνέχεια έβαλαν πορεία για Αίγινα κάνοντας Homming στο NDB της και έπειτα Μέγαρα με outbound tracking πάλι στο NDB της Αίγινας. Στα Μέγαρα θα προσγειωθούν μετά από 2-3 ακόμα touch and go. Ο μαθητής και σε αυτά τα 3 ήταν σχετικά γρήγορος. Στο πρώτο touch and go, ήταν σχετικά καλός. Ίσως και λίγο γρήγορος. Στο δεύτερο ο Ν.Β. του έκρυψε την ένδειξη του Airspeed και ο μαθητής εν τέλει ήρθε γρήγορος με αποτέλεσμα να κάνει go around. Στο επόμενο touch and go και στο full stop, αποδέχτηκε τη πρόκληση του Ν.Β. για να προσγειωθεί στο 3o stripe του διαδρόμου. O N.B. τον άφησε να διαλέξει αυτός το landing configuration που ήθελε. Στη πρώτη προσπάθεια πήγε με 3 flaps και πάτησε στην μέση του 4ου και το τελευταίο που ήταν με flaps 1 πάτησε στην αρχή του 5ου.

Λίγο μετά είχαν ήδη σβήσει τον κινητήρα και έβαζαν καύσιμα στο SX-ARD έχοντας γράψει 2.2 ώρες. Ο Ν.Β. είδε καλά στοιχεία στον μαθητή, αλλά του επισήμανε τα όχι καλά όπου αυτά ήταν, η εκτροπή πορείας στην άνοδο αλλά και στον κύκλο για τη προσγείωση λόγω του ανέμου ή της εκτροπής λόγω του ελικορεύματος, η διατήρηση υψηλής ταχύτητας κατά την προσγείωση με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο δεδομένο το ότι δεν θα κάνει overshoot τον διάδρομο. Επίσης minor θέμα ήταν το ότι δεν μπόρεσε να δει τον αέρα ακριβώς κατά την εκτέλεση της αναγκαστικής και προσγειώθηκε μαζί με την πορεία του ανέμου στην αναγκαστική, αλλά και η βιασύνση για full flaps στην αναγκαστική ενώ δεν ήταν σίγουρος αν θα τα καταφέρει.

Μία νέα σειρά μαθημάτων, τόσο πτήσεων όσο και θεωρίας είχε ξεκινήσει. Ο μαθητής χαρούμενος έφυγε για το σπίτι του για ολιγόωρη ξεκούραση καθώς το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα ξεκινούσε το groundschool για τη 2ο μάθημά του. Να σημειωθεί ότι αυτή ήταν η πρώτη πτήση του μαθητή με στολή, πουλάδα και επωμίδες με μία ρίγα. Η δεύτερη ρίγα θα έρθει μετά την ολοκλήρωση του Instrument Ratting.

Comments are closed.

Copyrighted Image