• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#038 – Touch and go στην Κεφαλονιά

Ο Χελμός πάνω από το φτερό του AKJ κατά την επιστροφή από τη Κεφαλονιά

Ο Χελμός πάνω από το φτερό του AKJ κατά την επιστροφή από τη Κεφαλονιά

Ώρες Πτήσης: 62
Πτήση: #32
Ημερομηνία: 15/03/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: KOR – PIKAD – AK. PSAROMYTA – RIO – OXIA – SOUTH KEFALONIA – LGKF – SOUTH KEFALONIA – OXIA – RIO – AK. PSAROMYTA – PIKAD – KOR
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 5500′ – 6500′
Αεροσκάφος: SX-AKJ

Ήταν Σάββατο με καλό καιρό και ο μαθητής κατέβαινε στα Μέγαρα για μία πτήση ακόμα. Έχοντας πλησιάσει τις 60 ώρες πτήσεις, σήμερα θα τις ξεπερνούσε με μία πτήση στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς και επιστροφή στα Μέγαρα. Η Κεφαλονιά θα ήταν το πιο δυτικό αεροδρόμιο που έχει πετάξει ο μαθητής που ως τότε το δυτικότερο αεροδρόμιο ήταν αυτό του Μεσολογγίου.

Σε όλη τη διαδρομή επικρατούσε άπνοια και καθαροί ουρανοί. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρχει πολύ χαμηλή ορατότητα και έτσι απαιτούνταν ο σχεδιασμός της πτήσης να γίνει καλά για να μπορέσουν να μείνουν στη σωστή πορεία αλλά και να επιστρέψουν έγκαιρα πίσω. Επίσης ο μαθητής σήμερα θα πετούσε με ένα ακόμα P28A (Piper Warrior II) που δεν είχε πετάξει ξανά ως τότε και είχε επιστρέψει στην υπηρεσία έπειτα από πλήρες service μηχανής. Το SX-AKJ, έμοιαζε πολύ με το SX-ARA αλλά το cockpit του είχε πολλά καλούδια που έλειπαν τόσο από το SX-ARD όσο και από το SX-ARA, όπως αυτόματο πιλότο, αλλά κάποια από τα όργανα (ασύρματος 1 και nav 1) ήταν αρκετά παλαιότερα ή ακόμα και μη λειτουργικά.

Η πτήση περιλάμβανε την πορεία προς Κεφαλονιά στα 5500 πόδια, την εκτέλεση 2-3 touch and go εκεί, και την επιστροφή στα Μέγαρα στα 6500. Οι επικοινωνίες θα γίνονταν με τα Μέγαρα, την ΤΜΑ Αθηνών, το Athinai Information, την προσέγγιση της Ανδραβίδας και την Κεφαλονιά και με την ανάποδη σειρά στην επιστροφή. Ο εκπαιδευτής που θα πετούσε σήμερα με τον μαθητή ήταν ο πλέον γνώριμος Γ.Π. Στην περίπου 3,5 ωρών πτήση, οι 2 ιπτάμενοι είχαν χρόνο να πουν τα της πτήσης, διάφορα θέματα για το Ground School καθώς ο Γ.Π. διδάσκει σε όλο το τμήμα ένα από τα 2 μαθήματα που κάνει ο μαθητής αυτόν τον καιρό, το Aircraft General Knowledge. Επίσης είχαν χρόνο να συζητήσουν για διάφορα άλλα θέματα αλλά και να θαυμάσουν τη θέα των χιονισμένων βουνών που εξειχαν από την θολούρα που επικρατούσε χαμηλότερα.

To αεροδρόμιο, βρίσκονταν μόλις 50 πόδια από τον ύψος της θάλασσας και ο διάδρομος είχε μήκος περίπου 2500 μέτρα. Οι διάδρομοί του ήταν οι 14 και 32. Ο 14 είχε διαθέσιμο μήκος προσγείωσης 2440 και ο 32 λόγω μετατοπισμένου κατωφλιού ήταν κατά 300 μέτρα μικρότερος με περίπου 2160 μέτρα. Λόγω της κλίσης που έχει ο διάδρομος στα πρώτα μέτρα του 14, η προσγείωση στον 32 επεφύλασε μία έκπληξη στο πλήρωμα που προσγειώνει, αφού καθώς φτάνει ο χειριστής στην προσφείωση, περίπου στη μέση του διαδρόμου, αυτός ξεκινάει να κατηφορίζει ελαφρά οπότε υπάρχει ενδεχόμενο να μην βλέπει όλον τον διαθέσιμο διάδρομο. Επίσης αν τυχόν το προσγειούμενο αεροσκάφος χρειαστεί περισσότερο διάδρομο και φτάσει στο σημείο που αρχίζει η κλίση (κατωφερής) ενδέχεται να “σκάσει” με φόρα στον διάδρομο, αν και σε εκείνο το σημείο θα έπρεπε να έχει εκτελεστεί ήδη go around από το πλήρωμα. Το ανάποδο θα συμβεί στην προσγείωση από τον 14 καθώς ο διάδρομος θα είναι ανωφερής για τα πρώτα μέτρα και μετά ισιώνει, οπότε θα πρέπει το αεροπλάνο να έχει λίγη κλίση παραπάνω για να αποφύγει την τρίσκελη προσγείωση ή ακόμα χειρότερα την προσγείωση με το μπροστινό σκέλος.

Αφήνοντας την προσέγγιση της Ανδραβίδας, το AKJ είχε αρχίσει να αφήνει τα 5500 για χαμηλότερα. Η Κεφαλονιά, έδωσε για προσγείωση τον 32 και ήδη στο αεροδρόμιο πριν λίγο είχε προσγειωθεί και ένα αεροσκάφος της Sky Express. Έχοντας κάνει κλήση στην τελική του 32 και έχοντας λάβει την άδεια για το touch and go 4 μίλια πριν, ο μαθητής εστείασε στις απαιτούμενες για την προσγείωση ενέργειές. Στη συνέχεια είδε και προσπέρασε το μετατοπισμένο κατώφλι του 32 και έκανε το πρώτο touch and go στον διάδρομο όπου ήταν αρκετά καλό. Το δεύτερο touch and go θα γίνονταν έπειτα από την είσοδο στον κύκλο και την προσγείωση στον 32 ξανά. Εκεί ο μαθητής αν και ήρθε σωστά και ευθυγραμμισμένος στον διάδρομο, έχασε λίγο το flair και εν τέλει το αεροσκάφος δεν πάτησε τόσο μαλακά στο έδαφος. Αυτό στεναχώρησε τον μαθητή και ζήτησε από τον Γ.Π. να επιχειρήσουν άλλη μία. Για λόγους περιορισμού στον χρόνο ο Γ.Π. ζήτησε άδεια για 180μοιρών στροφή και προσγείωση στον 14, το οποίο έγινε δεκτό από τον πύργο.

Ο 14 πέραν της ανωφέρειας που παρουσίαζε, είχε ένα ακόμα “ελάτωμα”. Η άσφαλτος στα πρώτα 200-300 μέτρα ήταν σε άσχημη κατάσταση, και έτσι ο Γ.Π. ζήτησε από τον μαθητή να πατήσει μετά το χαλασμένο κομμάτι του διαδρόμου. Αυτό έκανε ο μαθητής και επίσης έκανε και μία πολύ μαλακή προσγείωση. Αυτό του έδωσε χαρά για να μπορέσει να πετάξει με καλή διάθεση την περίπου μιάμισης ώρας πτήση της επιστροφής για τα Μέγαρα. Μετά από 1,5 ώρα το AKJ πατούσε τον 26L των Μεγάρων έχοντας λάβει άδεια για προσγείωση μόλις λίγα μέτρα πριν το touch. Στο debriefing της πτήσης ο Γ.Π. δεν είχε κάτι κακό να του πει και έτσι ανανέωσαν το ραντεβού τους στο επόμενο ground school.

Comments are closed.

Copyrighted Image