• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#042 – Σκιάθος ξανά και “Grass and go” (+ φώτο)

Skiathos on final runway 02

Skiathos on final runway 02

Ώρες πτήσης: 72
Πτήση: #35
Ημερομηνία: 17/06/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: ALEPOCHORI – AG. VASILEIOS – KOPAIDA – LARIMNA – LIMNI – MANTOUDI – LGSK – MANTOUDI – LIMNI – LARIMNA – IKAROS – DIMITRA – AG. VASILEIOS – ALEPOCHORI
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 4500′ – 6500′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Ένα ακόμα Σάββατο με καλό καιρό είχε ξημερώσει στο λεκανοπεδιο Αττικής. Ο μαθητής κατευθύνονταν για τα Μέγαρα. Ο εκπαιδευτής σήμερα Χ.Μ. τον είχε αφήσει να διαλέξει προορισμό και να ετοιμάσει μόνος του τη πτήση. Ο Χ.Μ. είχε επιστρέψει μόλις τη προηγούμενη μέρα από ferry flight και έτσι ο μαθητής είχε πάρει και καιρούς και βάσει του ανέμου είχε φτιάξει και τις πορείες που έπρεπε να ακολουθήσουν. Λόγω του περιορισμού στην ώρα (ο μαθητής έπρεπε να έχει γυρίσει 13.30 στα Μέγαρα γιατί αν και Σάββατο δουλεύει), ο σημερινός προορισμός είναι ένα αεροδρόμιο που έχει ξαναπάει στις πρώτες του ναυτιλίες και φυσικά είναι trademark για τα “minima” του αλλά και για την τελική του διαδρόμου 02 δίπλα στη παραλία και τέλος να υπενθυμίσω ότι πρόκειται για ένα Cat C αεροδρόμιο που σημαίνει ότι στις airlines προσγειώνει ο κυβερνήτης. Ποιό είναι αυτό; Μα φυσικά η Σκιάθος (βλ #029 – Touch and go στη Σκιάθο).

Ο καιρός σε όλο το ταξίδι δεν είχε νέφωση και ο άνεμος μέχρι και την Βόρεια Εύβοια ήταν αρκετά ήπιος. Στη Σκιάθο ο μαθητής είχε υπολογίσει από 320 μοίρες περίπου 12 κόμβους και έτσι έφτιαξε και το deviation στο navlog του. Λίγο μετά τις 09.00 το SX-ARA είχε αφήσει το αεροδρόμιο των Μεγάρων από τον διάδρομο 26L και κατευθύνονταν στο Αλεποχώρι και στη συνέχεια στα υπόλοιπα σημεία. Μετά από περίπου μία ώρα, έχοντας μιλήσει με την TMA Aθηνών και της Τανάγρας, άφηναν το Μαντούδι για να προσεγγίσουν τη Σκιάθο, όπου μία πτήση της Scandinavian βρίσκονταν στη τελική για τη προσέγγισή της. Στη περιοχή επίσης βρίσκονταν ακόμα ένα μονοκινητήριο.

Ο ελεγκτής ήταν απίστευτα συνεργάσιμος και έτσι “έπαιξε” με τα 2 αεροσκάφη, αφήνοντάς τα να προσεγγίσουν και να κάνουν όσα touch and go επιθυμούν. Ο άνεμος βέβαια όσο προσέγγισαν το αεροδρόμιο είχε μέτρια ένταση 10-12 κόμβων αλλά είχε ριπές που έφταναν ακόμα και 19. Οι ριπές δεν είναι πρόβλημα αν ο άνεμος φυσάει από τη πορεία του διαδρόμου. Σήμερα όμως ο άνεμος ήταν crosswind (320 μοίρες ενώ ο διάδρομος 020 -διάδρομος 02) και θα τον είχαν στα αριστερά τους. Ένα ακόμα πρόβλημα ήταν το ότι στα αριστερά του αεροδρομίου βρίσκονταν ο ορεινός όγκος της Σκιάθου και αυτό θα επέφερε αεροδρίνες (rotor winds) στη τελική που θα γίνονταν ακόμα πιο ισχυρές όσο πλησίαζαν στο touchdown. Το αεροδρόμιο της Σκιάθου ήταν πάντα μία πρόκληση για κάθε χειριστή που φτάνει εκεί, αλλά οι παραπάνω συνθήκες έκαναν τη πρόκληση ακόμα πιο έντονη.

Έκαναν 4 touch and go στο αεροδρόμιο. Οι τρείς πρώτες από τον μαθητή και η τελευταία από τον Χ.Μ. Η τελευταία δεν έγινε γιατί ο μαθητής δεν τα πήγε καλά, αλλά γιατί ο εκπαιδευτής εμπειρείας τουλάχιστον 20 ετών, δεν είχε συναντήσει ποτέ τέτοιο ίδιο άνεμο όπως είπε και ήθελε να το “δοκιμάσει”. Πριν από αυτό όμως, ο μαθητής στα 3 touch and go που έκανε, είχε ένα περιβάλλον όπου την μακρά τελική είχε crosswind άνεμο 12-19 κόμβων. 3-4 ναυτικά μίλια πριν τη τελική ο άνεμος έπεφτε σε ένταση και στο τελευταίο μίλι πριν το touch είχε crossind άνεμο με αναταράξεις από το βουνό που διατάρασε τη ροή του ανέμου. Έτσι όποια διόρθωση είχε στην μακρά τελική, την άλλαζε στη μέση απόσταση και την έπιανε ξανά στα τελευταία στάδια της προσέγγισης.

Ο εκπαιδευτής δήλωσε εντυπωσιασμένος από τις προσεγγίσεις του μαθητή, όπου παρά τις αναταράξεις, κράτούσε -όσο το δυνατόν- το αεροσκάφος στη centerline του διαδρόμου, και το ύψος αλλά και την ταχύτητα εντός των φυσιολογικών ορίων. Επίσης δεν έφτανε ότι η προσέγγιση ήταν “ταραχώδης”, ο άνεμος στον διάδρομο όσο το αεροπλάνο έκανε roll για την απογείωση, συνέχιζε να δέχεται πλάγιο άνεμο, οπότε χρειάζονταν διόρθωση σε όλο το roll και επίσης, μετά το rotate, ο πλάγειος άνεμος γίνονταν απότομος και ισχυρός οπότε έπρεπε να προσέχει τον ορεινό όγκο που βρίσκονταν και δεξιά από το τέλος του 02 αλλά και τη κλίση του θα έδεινε ώστε να μην πάρει απότομη κλίση το αεροσκάφος.

Με την πολύ καλύ συνεργασία που είχαν με τον ελεγκτή στη Σκίαθο, δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα για να εκτελέσουν 4 touch and go και στη συνέχεια να φύγουν περνώντας πάνω από τις Κουκουναριές, μια παραλία που τουλάχιστον η θέα από ψηλά είναι εκπληκτική. Παράλληλα έκανα χώρο και σε μία Scandinavian ακόμα να προσεγγίσει, και έπειτα αναχώρησαν από τη περιοχή για να γυρίσουν Μέγαρα. Και όμως δεν είχαν τελειώσει τα touch and go για σήμερα.

Skiathos Runway 02 threshold

Skiathos Runway 02 threshold


Όπως έρχονταν νωρίτερα στην περιοχή της Κωπαϊδας, ο Χ.Μ. πρότεινε στον μαθητή να κάνουμ μερικές αναγκαστικές και εκεί και έτσι, το άφησαν για την επιστροφή. Περίπου 30′ μετά την αναχώρηση από τη Σκιάθο, προσέγγισαν το αεροδρόμιο του Ίκαρου στη Κωπαϊδα. Εκεί ο μαθητής έκανε μία εικονική αναγκαστική και μία short field προσέγγιση στο αεροδρόμιο. Δεν έφτανε μόνο αυτό, αλλά συνέχισαν και λίγο πιο δίπλα από τον Ίκαρο στη Δήμητρα. Η Δήμητρα είναι ένα πεδίο προσγειώσεων με χορτάρι.

Ο μαθητής δεν είχε ξανακάνει προσγείωση σε χορτάρι και φυσικά ενθουσιάστηκε στη πρόταση του Χ.Μ. Τη πρώτη την έκαναν μαζί, και τη δεύτερη μόνος του. Η δεύτερη βρήκε σχεδόν όπως και η πρώτη. Με έκδηλο τον ενθουσιασμό του Χ.Μ. άφησαν και την περιοχή της Κωπαϊδας για να συνεχίσουν για τα Μέγαρα. Ο μαθητής στην προηγούμενη πτήση του στα Μέγαρα δεν είχε πατήσει όσο καλά θα ήθελε στην full stop προσγείωση και έτσι είχε άχτι τον 26L για να πάρει το αίμα του πίσω. Λίγο μετά τις 13.00 το SX-ARA βρίσκονταν στην τελική του 26L για full stop. Η προσγείωση ήταν πολύ καλή και έτσι ήρθε να σφραγίσει την πολύ καλή συνολική εικόνα της πτήσης του σήμερα. Οι μόνες “διορθώσεις” από τον Χ.Μ. ήταν κάποια ζητήματα της short field προσέγγισης τα οποία ήταν σταγόνα μπροστά στον υπόλοιπο ωκεανό. Λίγα λεπτά μετά ο μαθητής είχε αλλάξει και κατευθύνονταν για τη δουλειά του. Ένα ακόμα υπέροχο πρωινό Σαββάτου είχε λάβει τέλος. Ραντεβού στην επόμενη πτήση.
Koukounaries @ Skiathos Koukounaries @ Skiathos[/captio

Comments are closed.

Copyrighted Image