• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#044 – Fly in στα Κύθηρα (video)

Ώρες πτήσης: 79
Πτήση: #36
Ημερομηνία: 05/10/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: EGN – POROS – YDRA – VELOP – MONEVA – LKGC (Κύθηρα) – MONEVA – VELOP – YDRA – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 3500′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Ο μαθητής κόντευε να κλείσει 4 μήνες χωρίς πτήση. Λίγο το ότι είχε βάλει πολλές ώρες μαζεμένες στην αρχή, λίγο τα μαθήματα, λίγο το καλοκαίρι, είχαν φροντίσει σχεδόν να ξεχάσει προς τα που πέφτει το αεροδρόμιο. Η πτήση είχε κανονιστεί σαν ένα check πριν από μία μεγαλύτερη solo ναυτιλίας πτήση. Ο προορισμός ήταν ο αγαπημένος του μαθητη: η Σκιάθος και επ’ ευκαιρίας να δει και τη γειτονική σχεδόν Σκύρο. Σε συζήτηση με τον Γ.Π. στις αρχές τις εβδομάδας, του πρότεινε αν τυχόν θέλει να πάνε Κύθηρα καθώς θα γίνονταν εγκαίνια για την νέα ονομασία του αεροδρομίου. Θα έπαιρνε το όνομα του γιού του Αριστοτέλη Ωνάση, του Αλέξανδρου.

Λίγο η ιδέα του μαζικού fly in, λίγο του ότι όλο και κάτι διαφορετικό θα έβλεπε τον έκανε να ξεχάσει τη Σκιάθο και να την αφήσει για το solo την επόμενη εβδομάδα. Την ίδια μέρα θα πετούσε και ο εκαπιδευτής Δ.Θ. μαζί μέ τον Η.Ζ. έναν ακόμα μαθητή της σχολής. Η αρχική ιδέα ήταν να γίνει πτήση σε σχηματισμό αποτελούμενο και από τα 3 μονοκινητήρια της σχολής. Η ιδέα εν τέλει εγκαταλήφθηκε γιατί και ο 3ος εκπαιδευτής της σχολής Χ.Μ. που θα πήγαινε Κύθηρα, λόγω του VIP επιβάτη που θα μετέφερε δεν μπορουσε να συμμετέχει στον σχηματισμό.

Με αυτά και με τα άλλα οι μέρες πέρασαν και ξημέρωση η συννεφιασμένη Κυριακή της 5ης του Οκτώβρη. Ο μαθητής θα βρίσκονταν στα χειριστήρια του καθ’ όλα γνώριμου του SX-ARA. Μαζί με τον Γ.Π. θα είχε μαζί του και 2 επιβάτες. Η δεύτερη ομάδα θα είχε το SX-AKJ με τον Η.Ζ. στα χειριστήρια, τον Δ.Θ. εκπαιδευτή και έναν επιβάτη. Εν τέλει, πέρα από το ενδιαφέρον του fly in, και της …ολίγον υπέρβαρης απογείωσης, ο μαθητής συμμετείχε και ως δεύτερος σε μία πτήση σχηματισμού. Η εμπειρία του να βρίσκεται μόλις λίγα μέτρα δεξιά από ένα αεροσκάφος και οι δύο μαζί να κινούνται με ταχύτητες πάνω από 140 χλμ/ώρα είναι κάτι που αξίζει να τη ζήσει κανεις.

Όντας δεύτερος, και λόγο βάρους λίγο αργός, πρέπει να διατηρεί το την απόσταση τόσο καθ’ ύψος όσο και κατά μήκος και την θέση του με το προπορευόμενο αεροπλάνο. Δεν έπρεπε να κερδίζει ύψος αν δεν έχει κερδίσει ύψος ο αρχηγός του σχηματισμού, δεν πρέπει να έρχεται πίσω του, δεν πρέπει να τον περνάει και δεν πρέπει να φεύγει από μία θέση “ώρα 5” από τον αρχηγό. Βέβαια ο αρχηγός ήταν υπεύθυνος για τον χειρισμό των επικοινωνιών με τις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Φυσικά στην επιστροφή θα αντάλλαζαν ρόλους και ο μαθητής θα ήταν pilot in command και αρχηγός πτήσης σχηματισμού.

Η πτήση προς τα Κύθηρα, αν και ο καιρός δεν βοηθούσε, κυμμάνθηκε σε αρκετά καλά επίπεδα και έδωσε την ευκαιρία στον μαθητή να επαναπροσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον που είχε να δεί πάνω από 3 μήνες. Αν εξαιρεθεί η δικαιολογημένη ανησυχία και των 7 ατόμων στα 2 αεροσκάφη όταν πάνω από το VELOP (σημείο της τερματικής περιοχής των Αθηνών κοντά στη Νήσσο Βελοπούλα) “βρέθηκε” ένα τρίτο αεροσκάφος να περνάει σουβλάκι τις δημοσιοποιημένες πορίες της περιοχής. Αυτό προς στιγμή ανάγκασε τα 2 αεροπλάνα να κατέβουν άτακτά από τα 2500 στα 2000 για αποφυγή οποιασδήποτε υποψίας σύγκρουσης ή ακόμα και στενής επαφής. Αφού ο κίνδυνος απομακρύνθηκε επανήλθαν στην πορεία τους και η προσγείωση με άνεμο από 090 μοίρες με 12 κόμβους ήταν αρκετά καλή ευκαιρία για τον μαθητή να ξεσκουριάσει.

Μετά από ένα περίπου 2ωρο συμμετοχής στην τελετή, τα πληρώματα μπήκαν στα αεροπλάνα για τη πτήση της επιστροφής. Η επιστροφή, πέρα από την ηγεσία στον σχηματισμό, είχε ίσως τον πιο δύσκολο καιρό που έχει συναντήσει ποτέ ο μαθητής. Λίγο μετά τη Μονεμβιασία, και ενώ ο ουρανός είχε σκοτεινιάσει για τα καλά, συνάντησαν 2 μεγάλα μέτωπα βροχής και αναγκαστικά παρέκλειναν τη πορεία τους για να τα αποφύγουν. Η ορατότητα είχε πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και με τις οδηγίες όμως του Γ.Π. λίγα λεπτά μετά βρίσκονταν ήδη στις νότιες ακτές του Πόρου με πορεία για τα επίσης βροχερά όμως Μέγαρα.

Η προσγείωση και στα Μέγαρα δεν ήταν άσχημη και ή όποια ανεβασμένη θερμοκρασία των φρένων, επανήλθε σε φυσιολογικά επίπεδα με το βοήθεια της τοπικής βροχής που έπεφτε στο αεροδρόμιο. Το debriefing δεν κράτησε σχεδόν καθόλου, όπως όλα τα τελευταία που έχει κάνει με διάφορους εκπαιδευτές ο μαθητής και τέλος αφού έφτασε στα Μέγαρα και το 3ο αεροσκάφος με τον Χ.Μ. και το γενικότερο debriefing ο μαθητής πήρε τον δρόμο της επιστροφής. Ήδη είχε στο μυαλό του τη διαδρομή για Σκιάθο και την 3η κατά σειρά solo πτήση του. Αυτή τη φορά όμως δεν ήταν ένας κύκλος στο αεροδρόμιο, ούτε μία μικρή 20λεπτη πτήση. Ραντεβού στην επόμενη πτήση…

Ακολουθεί ένα video με την προσγείωση στα Μέγαρα

Comments are closed.

Copyrighted Image