• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#046 – Εισαγωγή στο IFR (Instrument Rating)

vor dmeΏρες πτήσης: 85
Πτήση: #38
Ημερομηνία: 2/11/2014
Αφετηρία: –
Πορεία: –
Προορισμός: –
Ύψος πτήσης: 6000 – 15000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

Ο Μαθητής είχε περάσει τις 80 ώρες πτήσης και μετά από 3 solo πτήσεις, είχε έρθει ο καιρός να προχωρήσει στο IR, δηλαδή στην πτήση αποκλιστικά βασισμένη σε όργανα. Αυτή είναι υποχρεωτική εκπαίδευση για το επαγγελματικό δίπλωμα και κατά συνέπεια και για το δίπλωμα των αερογραμμών. Εϊναι γνωστό έτσι και αλλίως ότι το 90% των πτήσεων παγκοσμίως και το 98% των αερομεταφορών γίνονται με τέτοιους κανόνες πτήσεις, τους γνωστούς IFR.

Η εκπαίδευτη σου μαθητή περιλαμβάνει λίγο λιγότερες από 40 ώρες πτήσης σε εξομοιωτή. Στα πλαίσια του ερασιτεχνικού πτυχίου που είχε ξεκινήσει, ο μαθητής είχε ήδη την πρώτη του επαφή με τη “συνθετική πτήση” και τον εξομοιωτή (βλ. #028 – Simulator Time) και έτσι αυτό θα τον έκανε να προχωρήσει πιο γρήγορα και να ξεπεράσει τα αρχικά session που είχαν ως σκοπό το να γνωρίσει αλλά και να οικειοποιηθεί με τα όργανα του αεροπλάνου. Οι σχεδόν 40 ώρες θα μπαίνουν σε sessions των 3 ωρών κατά κύριο λόγο με ένα διάλειμμα όταν αυτό χρειάζεται συνήθως στη μέση του 3ωρου.

Βασικό ρόλο στην εκπαίδευση παίζει και ο εκπαιδευτής που θα αναλάβει να τη κάνει καθώς θα τη ξεκινήσει και θα τη τελειώσει με τον ίδιο. Ο μαθητής έχει πετάξει με μονοκινητήριο και με τους 3 εκπαιδευτές της σχολής και έτσι με όποιον και από τους τρείς και να πετούσε δεν θα τον γνώριζε για πρώτη φορά. Με τον Γ.Π. έχει πετάξει σχεδόν τα 2/3 των ωρών του. Με τον Ν.Β. και chief flight instructor είχε πετάξει 1 φορά στα πλαίσια του check ride που κάνει στους μαθητές ο CFI και με τον Ν.Κ. είχε πετάξει 2 φορές. Με τον Ν.Κ. είχε πετάξει για πρώτη φορά μετά τον αρχικό του εκπαιδευτή και ήδη από τις πτήσεις αυτές είχε ξεκινήσει να “παίρνει” πράγματα τα οποία ναι μεν είχαν διαφορές από αυτά του Γ.Π. αλλά όλα είχαν κοινό γνώμονα την ασφάλεια αλλά και την αξιοπιστία της πτήσης. Από εκείνες τις 2 πτήσεις (βλ. #033 – Μια καλή πτήση με λίγο από όλα και #035 – DME Arcs …και Go Around) o ο μαθητής είδε πως είναι να πετάς με κάποιον “νέο” όσον αφορά τα στάνταρ σου και φυσικά γνώρισε τις έννοιες του DME Arc αλλά και έκανε πράξη το Go Around λόγω ισχυρών ανέμων στη τελική.

Λόγω βεβαρυμένου προγράμματος των Γ.Π. και Ν.Β. ο μαθητής θα έκανε το Sim με τον Ν.Κ. Και οι τρείς έχουν τις καλύτερες συστάσεις οπότε το μόνο που έχει να κάνει ο μαθητής είναι να πάρει όσο περισσότερα μπορεί από τον έναν και να τα συνδυάσει στο μέλλον και αν είναι δυνατόν να τα εξελίξει με τους υπόλοιπους. Σαν πρώτο μάθημα, ο μαθητής μπήκε στα “βαθειά” κάθώς μετά τα απαραιτήτως βασικά, στο τέλος του session μπορούσε να κάνει intercept radials με inbound και outbound πορείες και να κάνει tracking. Επίσης, σαν να μην έφτανε μόνο αυτό, ο μαθητής και ο Ν.Κ. συνέχισαν από εκεί που είχαν σταμματήσει στην 4ωρη πτήση τους σε Μύκονο και Πάρο: στα DME Arc. Πριν από όλες αυτές τις ενέργειες, του είχε επισημανθεί η σημαντικότητα του τεχνητού ορίζοντα και της συνεχόμενης παρακολούθησης των οργάνων του αεροσκάφους. Όλες οι ενέργειές από εδώ και πέρα θα γίνονταν με Rate 1 (*) turn και με τον έλεγχο του τεχνητού ορίζονται και του ενδείκτή κατακόρυφης ταχύτητας.

Όταν λίγο μετά τις 13.00 ο μαθητής βρίσκονταν στο δρόμο της επιστροφής, ένα αίσθημα ικανοποίησης του έδινε εφόδια για να αντιμετωπίσει την κούραση από το αρκετά απαιτητικό πρόγραμμά του. Ο εκπαιδευτής είχε μείνει ικανοποιημένος και πλέον το ραντεβού τους είχε ανανεωθεί για το επόμενο session και την μελέτη των holdings. Περισσότερα θα πούμε στην επόμενη ανάρτηση. Ως τότε ο μαθητής είχε σκοπό να προλάβει το διάβασμα για το groundschool όπου βρίσκονταν ήδη στο δεύτερο (και τελευταίο) εξάμηνό. Λεπτόμέριες και για αυτό δεν θα αργήσουμε να πούμε. Το μόνο σίγουρο για τον μαθητή ήταν πως μετά το πέρας του IR τίποτα στην πτήση του δεν θα ήταν το ίδιο. Ραντεβού στο επόμενο session…

(*): Οι έννοιες DME Arc, tracking, intercept είναι συσχετισμένες με τα VOR ραδιοβοηθηματα και χρησιμοποιούνται για ενόργανες προσεγγίσεις, αναχωρήσεις αλλά και en route πορείες. Υπάρχουν πολλά σχετικά video στο youtube όπου μπορείτε να δείτε περισσότερα. Σας παραθέτω το πιο απλό από αυτά

Comments are closed.

Copyrighted Image