• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#047 – IFR Holdings

Ώρες πτήσης: 88
Πτήση: #39
Ημερομηνία: 9/11/2014
Αφετηρία: –
Πορεία: –
Προορισμός: –
Ύψος πτήσης: 6000 – 15000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

Ο μαθητής βρίσκονταν στο δρόμο για το αεροδρόμιο των Μεγάρων. Ο καιρός ήταν πολύ καλός αλλά ούτε και σήμερα θα έκανε πραγματική πτήση στο χώρο. Ήταν μόλις το δεύτερο session για το Instrument rating του. Ενώ στο πρώτο session είχαν ήδη καλύψει παραπάνω θέματα από ότι συνήθως, στο δεύτερο θα “αναλλώνονταν” σε μία πολύ βασική ρουτίνα της IFR πτήσης, τα Holdings.

Ένα Holding, δεν είναι τίποτε άλλο από ένα παραληλόγραμμο με στρογγυλεμένες τις μικρές πλευρές του. Βασικό θεμέλιο ή ακόμα καλύτερα “ρίζα” ενός holding είναι το σημείο εισόδου, το οποίο συνήθως είναι ένα ραδιοβοήθημα VOR/NDB ή κάποιο GPS σημείο (Ghost waypoint) ή ακόμα πιο εξεζητημένα μία συγκεκριμένης πορείας απόσταση από κάποιο ραδιοβοήθημα ή κάποιο ορατό σημείο στο έδαφος. Επίσης βασικό χαρακτηριστικό για να οριστεί κάποιο holding είναι η πορεία εισόδου, όπου αν οριστεί αυτή, τότε μοιραία ορίζεται και η “αντίθετή” πορεία εξόδου με διαφορα +/-180 μοίρες. Πριν αναλύσουμε την κίνηση μέσα σε ένα hold, αρχικά οι standard στροφές σε ένα Holding είναι δεξιές αλλά δεν αποκλείεται να συναντήσετε και αριστερόστροφα (non-standard) holdings κυρίως λόγω ορογραφίας και εμποδίων στο έδαφος ή άλλων περιορισμών ή απαιτήσεων. Η φιλοσοφία κίνησης μέσα σε ένα holding είναι η εξής: Από το σημείο εισόδου (Holding Fix) με πορεία ίση με την πορεία εισόδου “μπαίνεις” στο hold και στρέφεις δεξιά αν πρόκειται για standard pattern ή αριστερά (για Non-standard). Η πορεία που θα βγείς πρέπει να είναι αντίθετη (με διαφορά 180 μοίρες) από την inbound πορεία. Μόλις πιάσεις την outbound πορεία και το entry fix περάσει 90 μοίρες δεξιά (standard) ή αριστερά (non-standard) από την πορεια σου, τότε μετράς 1 λεπτό αν είσαι κάτω από τα 14000 πόδια ή 1,5 λεπτό αν είσαι παραπάνω από τα 14000 και με τη λήξη του χρόνου στρέφεις ξανά σύμφωνα με το Pattern για να συναντήσεις την πορεία εισόδου. Ειδικά στην πορεία εισόδου πρέπει να προσεγγίσεις με ακρίβεια, οπότε για όποια παρέκκλιση εμφανιστεί θα πρέπει να διορθώσεις άμεσα και σωστά. Νομίζω ότι η κίνηση μέσα σε ένα Holding είναι το εύκολο κομμάτι. Ας δούμε λίγο όμως τους τρόπους εισόδου και στη συνέχεια μερικούς περιορισμούς όπου εν τέλει όσο πιο ευλαβικά τους τηρήσεις καταλαβαίνεις τη σημασί τους.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος κατά γενική ομολογία δεν είναι η κίνηση μέσα σε ένα Holding, αλλά η μέθοδος εισόδου σε αυτό. Κυρίως υπάρχουν 3 τρόπου εισόδου, όπου και θα εξετάσουμε. Είναι η Direct, η Parallel και η Tear drop. Για καλύτερη κατανόηση των μεθόδων αυτών, θα αναφερθούμε σε ένα συγκεκριμένο Holding με standard στοφές και inbound πορεία 360 (βόρεια) όπου θα έχει αντίστοιχα αντίστροφη πορεία 180 (outbound). Ο τρόπος εισόδου επιλέγεται αποκλειστικά βάσει της πορείας της οποία έχουμε κατευθυνόμενοι προς το σημείο εισόδου (entry fix). Ας αναφέρουμε αντιστοιχήσουμε αρχικά τους τρείς τομείς που υπάρχουν σύμφωνα με ένα Holding και θα αναλύσουμε τη κίνηση για την είσοδο έπειτα. Με τη βοήθεια του σχήματος, αν ερχόμαστε σε οποιαδήποτε πορεία που αντιστοιχεί στον τομέα 1 θα κάνουμε direct είσοδο. Αν ερχόμαστε από τον Τομέα 2 θα κάνουμε parallel και αν ερχόμαστε από τον τομέα 3 θα κάνουμε Tear drop entry.

Όπως φαίνεται και σχηματικά και αποδεχόμενοι ότι ο Τομέας 3 έχει εύρος 70 μοιρών, ο Τομέας 1 έχει εύρος 180 μοιρών. Συγκεκριμένα καλύπτει τις πορείες εισόδου από 110 (πάνω αριστερά) έως και 290 (κάτω δεξια) προς το ραδιοβοήθημα Πιο αναλυτικά, η σειρά των κατευθύνσεων είναι η 110, 090, 360, 290. Σε περίπτωση όπου η πορεία μας είναι μέσα σε αυτό το τόξο, τότε θα κατευθνθούμε προς το fix και πάνω από αυτό θα κάνουμε δεξιά πορεια ώσπου να βρεθούμε με πορεία 180 και το fix να έχει περάσει το δεξί μας φτερό.

Αν ερχόμαστε από τον Τομέα 2, σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε ένα τόξο με εύρος 110 μοίρες. Στην ουσία αν ο Τομέας 1 έχει 180 μοίρες εύρος, ο Τομέας 3 70 το υπόλοιπο για να συμπληρώσουμε έναν κύκλο είναι το 110. Οι πορείες που περιλαμβάνει ο τομέας 2 είναι από 290 έως 180. Πιο αναλυτικά 290, 270, 180. Αν ερχόμαστε από το τόξο αυτό, για να κινηθούμε παράλληλα (Parallel entry), μόλις βρεθούμε πάνω από το fix, θα στρέψουμε αριστερά με outbound πορεία 180 και θα βρευθούμε περίπου στην πορτοκαλί γραμμή του σχήματος. Εκεί θα διατηρήσουμε τον πορεία αυτή για 1 λεπτό και έπιστα θα κάνουμε αριστερή στροφή για να “πέσουμε” πάνω στο fix και να ακολουθήσουμε την κίνηση για την είσοδο στο Holding.

Τέλος, ο τομέας 3 έχεις εύρος 70 μοίρες όπως είπαμε και πριν. Οι πορείς που περιλαμβάνει είναι οι 180 έως 110. Κάθε holding έχει μια συγκεκριμένη teardrop πορεία. Αυτή υπολογίζεται ότι είναι +/-30 μοίρες από την Outbound πορεία. Στο παράδειγμά μας, η tear drop πορεία θα είναι η 180+30=210 ή η 180-30=150. Βάσει σχήματος φαίνεται ότι είναι η 150 (ροζ γραμμή). Όταν έχουμε πορεία εντός του τόξου των 70 μοιρών, τότε όταν βρεθούμε πάνω από το fix, Θα φύγουμε από αυτό με πορεία ίση με την tear drop πορεία (150 μοίρες) όπου και θα τη διατηρήσουμε για 1 λεπτό. Έπειτα θα κάνουμε δεξιά πορεία με σκοπό να έρθουμε σε κατεύθυνση προς το fix όση είναι η πορεία του outbound. Δεν είναι δεσμευτικό αυτό αρκεί να κατευθυνθούμε έστω πάνω στο fix και να εισέλθουμε στο Hold.

Τώρα που έχουμε παρουσιάσει τους 3 κυριότερους τρόπους εισόδου σε Holding, θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψην μας και μερικά πράγματα ακόμα:
– Πρώτον, μέχρι να μπούμε στο holding, για τις διαδικασίες του Parallel και Tear drop entry, δεν είναι δεσμευτικό μετά την στροφή όπου θα μας φέρει εισερχόμενους στο fix εισόδου να διατηρήσουμε την πορεία του Inbound (360 μοίρες) αλλά θα ήταν αρκετά καλή πρακτική. Αν δεν γίνεται δεν υπάρχει πρόβλημα.
– Και οι 2 στροφές, δεν είναι στροφές με χρόνο, αλλά στροφές από τις οποίες βγαίνεις αφού πιάσεις κάποια συγκεκριμένη πορεία (outbound και inbound leg κατά σειρά).
– Το μόνο σημείο της διαδικασίας που χρειάζεται χρονομέτρηση είναι το outbound leg και τα εξερχόμενα legs πριν την στοφή για ευθυγράμμιση στα parallel και tear drop entries (Πορτοκαλί κα ροζ βελάκι). Συγκεκριμένα, αν το hold γίνεται σε επίπεδα πτήσης ή ύψη κάτω των 14000 ποδιών, ο χρόνος είναι 1 λεπτό και βρισκόμαστε παραπάνω τότε χρονομετράμε 1,5 λεπτό.
– Γενικά κατά τον σχεδιασμό ενός hold, γίνεται μέριμνα ώστε να υπάρχει γύρω από αυτό μία περιοχή όπου να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχουν εμπόδια. Αυτή εκτείνεται περίπου 5 ναυτικά μίλια αν και στα τελευταία 2 ναυτικά, στο χαμηλότερο επιτρεπόμενο ύψος κράτησης, η απόσταση από τα εμπόδια μπορεί να πέσει μόλις στα 190 πόδια, δηλαδή κάτι λιγότερο από 75 μέτρα. Για αυτό το λόγο κάθε hold έχει και ένα minimum και maximum ύψος όπου επιτρέπεται να κάνεις κράτηση.
– Οι περιορισμοί που ισχύουν σε ένα Hold είναι κυρίως για τη minimum ταχύτητα που μπορείς να έχεις αλλά και για την ελάχιστη ώστε να σου εξασφαλίζει την παραμονή σου στα ασφαλή όρια του Holding.
– Τέλος, ένας βασικός παράγοντας που μπορεί να αλοιώσει κάθε υπολογισμό που κάναμε παραπάνω είναι ο άνεμος. Μπορεί να εκτρέψει το αεροσκάφος σε κάθε δυνατή πορεία με αποτέλεσμα να κάνει τις στροφές αλλά και τα σκέλη που απαιτούν χρονομέτρηση να διαφοροποιηθούν. Δεν γίνεται συζήτηση για το τι μπορεί να κάνει στις περιοχές όπου η απόσταση ασφαλείας είανι η ελάχιστη όσον αφορά το έδαφος.

Συνοψίζοντας, για να αποφασίσεις τον τρόπο εισόδου λαμβάνεις ως κύρια παράμετρο την πορεία που έχεις προς το fix που ορίζει το Holding. Επίσης υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να δεις τι θα ακολουθήσεις και πως. Όσοι τρόποι και αν υπάρχουν και ότι και να κάνεις για να μπεις σε ένα hold πρέπει η ταχήτητα και κατά συνέπεια και η απόσταση από το fix να παραμένει εντός ορίων.

Όλα τα παραπάνω, ο μαθητής κλήθηκε να τα μάθει, να τα υπολογίζει και στο τέλος να τα πετάξει. Δεν ήταν εύκολο το session αυτό και ο μαθητής φεύγοντας είχε πάρει πολλή δουλειά για το σπίτι αλλά είχε και μια χαρά καθώς είδε τον Ν.Κ. να χαμογελάει και ίσως να ήταν και η πρώτη φορά που τον είχε δει. Σιγουρα το στοίχημα που έχει βάλει να βγάλει εις πέρας αυτή την αποστολή είναι δύσκολο και έχει πολύ χρόμο ακόμα. Στο επόμενο session θα δούν ξανά λίγο τα Holdings που βασίζονται σε NDB αλλά και με τη χρήσή του RMI.

Comments are closed.

Copyrighted Image