• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#050 – ILS Approach

lgtsΏρες πτήσης: 96
Πτήση: #43
Ημερομηνία: 21/12/2014
Αφετηρία: –
Πορεία: –
Προορισμός: –
Ύψος πτήσης: 3000 – 9000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

Μόλις ένα session πριν ο μαθητής ξεκινήσει τα emergencies, ήταν καλό να δούν μερικές προσεγγίσεις ακριβείας. Όσον αφορά την ακρίβεια, μετά από τις circling approaches όπου γίνονται με οπτική επαφή με το πεδίο προσγείωσης, υπάρχει η NDB προσέγγιση, μετά η VOR/DME και έπειτα ακόμα πιο ακριβείς ILS προσγειώσεις που χωρίζονται σε 3 βασικές κατηγορίες (CAT I, II, III) και η τρίτη και ακόμα μεγαλύτερης ακρίβειας έχει 3 υποκατηγορίες IIIa, IIIb, IIIc, όπου η τρίτη δεν έχει κανέναν περιορισμό όσον αφορά στην ορατότητα σε διάδρομο και οροφής νεφών. Γενικά μιλώντας πολύ λίγα αεροδρόμια στον κόσμο έχουν ΙΙΙc εξοπλισμό και ακόμα λιγότερες εταιρίες και πληρώματα είναι εκπαιδευμένα για αυτές. Στην Ελλάδα υπάρχει έως το CAT II επίπεδο. Καθώς τα καιρικά φαινόμενα δεν είναι τόσο έντονα που να απαιτούν κάτι παραπάνω. Πάντα γίνεται και ένας συμψηφισμός με το κόστος οπότε το CAT II σε όσα αεροδρόμια υπάρχει είναι αρκετό.

Μετά από αυτή την εισαγωγή, ο μαθητής έχοντας 2 μέρες μετά το προηγούμενο session, μπήκε στα “βαθειά” κάνοντας 2-3 SID (Standard Instrument Departures – Αποκλειστικά ενόργανες αναχωρήσεις από ένα διάδρομο) από τον Βενιζέλο, με σκοπό να εξασκηθεί στην ανάγνωση των plates ενός αεροδρομίου, με την πολυπλοκότητά τους αλλά και την εκτέλεση των briefing που γίνονται πριν από αυτά. Ο Γ.Π. τον δοκίμασε τόσο σε SID που θέλουν τήρηση Radial (πορείας από ένα συγκεκριμένο ραδιοβοήθημα), track (μαγνητική πορεία) αλλά και στροφή έπειτα από συγκεκριμένο ύψος. Ο μαθητής ανταποκρίθηκε αρκετά καλά, αν και βέβαια μπορούσε καλύτερα.

Αφού ο μαθητής είδε πράγματα που στην ουσία ήταν κάτω από τα μάτια του και δεν τα είχε προσέξει ποτέ, ήρθε η ώρα να κάνουν το σύνηθες διάλειμμα και στη συνέχεια να δούν και μερικές προσεγγίσεις με τον ίδιο τρόπο. Λίγα λεπτά, το SX-SIM είχε μεταφερθεί στη πίστα του Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Ο μαθητής θα εκτελούσε μία πτήση Θεσσαλονίκη – Αθήνα και έχοντας ξεκινήσει την αναχώρησή του χρειάστηκε για “έκτακτους” λόγους να γυρίσει πίσω. Εδώ όμως ας κάνουμε μία παρένθεση

Πάντα όταν αναχωρείς από ένα αεροδρόμιο χρειάζεται να έχεις 3 πράγματα. Ένα plate με τη κάτοψη του αεροδρομίου ώστε να μπορείς ανά πάσα στιγμή εικόνα των διαδρόμων και τον τροχοδρόμων του. Ένα plate με την εξουσιοδοτημένη διαδικασία αναχώρησης (SID) και ένα plate με μία ενόργανη προσέγγιση στον διάδρομο αναχώρησης για περίπτωση έκτακτης επιστροφής στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Τα ίδια ισχύουν και για το αεροδρόμιο προορισμού με εξαίρεση ότι εκεί δεν χρειάζεται plate για αναχώρηση αλλά plate για την εξουσιοδοτημένη προσέγγιση.

Επιστρέφοντας λοιπόν στη πτήση μας, ενώ το SX-SIM βρίσκονταν στα όρια της ΤΜΑ της Θεσσαλονίκης, λόγω προβλήματος στο αεροδρόμιο της Αθήνας, έπρεπε να γυρίσει πίσω. Ο μαθητής ακολούθησε τις οδηγίες της προσέγγισης για να προσεγγίσει την περιοχή του Μακεδονία και έπειτα τη διαδικασία ILS για τον διάδρομο 16. H όλη διαδικασία πήγε καλά με εξαίρεση το …βασικότερο. Αντί για Final Approach course 164 είχε ρυθμίσει …10 μοίρες ανατολικότερα (154) και προσγειώθηκε χωρίς clearance. Αυτό σε real life καταστάσεις πρώτον είναι επικίνδυνο έως και θανατηφόρο αν η ορογραφία γύρω από το αεροδρόμιο είναι έντονη, και ολίγον …παράνομη καθώς ότι προσγειώνεται χωρίς clearance κάνει αρκετό καιρό να πετάξει ξανά και αν…

Αυτός είναι άλωστε ο λόγος που η αρχική IR εκπαίδευση γίνεται σε εξομοιωτή, ώστε τέτοια λάθη να γίνονται και οι εκπαιδευόμενοι να μαθαίνουν από αυτά, αλλά και να μην κινδυνεύει η ασφάλεια των χειριστών αλλά και του αεροσκάφους. Σε γενικές γραμμές ο μαθητής ανταποκρίθηκε με επάρκεια στις σημερινές δοκιμασίες και έτσι ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη πτήση.

Comments are closed.

Copyrighted Image