• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#052 – IFR Πτήση

lgavΏρες πτήσης: 102
Πτήση: #45
Ημερομηνία: 8/2/2015
Αφετηρία: –
Πορεία: –
Προορισμός: –
Ύψος πτήσης: 3000 – 10000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

Πέρασε λίγο παραπάνω από ένα μήνα και ο μαθητής βρίσκονταν ξανά στο αεροδρόμιο των Μεγάρων. Ελαφρώς καθυστερημένος λόγω της κινητης ο Γ.Π. ήδη τον περίμενε. Είχε να πετάξει καιρό και δεν είχε κάνει και πολλή προπόνηση σπίτι. Σήμερα αφού είχαν ολοκληρώσει πλέον τα emergencies (βλ. #051 – Emergency), θα πραγματοποιούσε τη πρώτη του ναυτιλία με IFR φρασεολογία αλλά και κανόνες μετά από τη προηγουμενη που έκανε στη Μύκονο που ήταν κυρίως δοκιμαστική.

Αναχώρηση από την Αθήνα και προορισμός ο Διαγόρας της Ρόδου. Ο μαθητής έπρεπε να κάνει όλες τιε επικοινωνίες με Delivery, Ground, Πύργο και προσέγγιση ενώ έχει ήδη σετάρει το αεροπλάνο και παράλληλα το πετάει. Πριν από τη πτήση έχει μελετήσει την πορεία που ουσιαστικά μετά το SID που θα τον φέρει στο σημείο εισόδου/εξόδου από την Τερματική Περιοχή Αθηνών στο σημείο VARIX και από εκεί θα ακολουθήσει τον αεροδιάδρομο L995 ως το σημείο ASIMI της Ρόδου που αποτελει και το εναρκτήριο σημείο της προσέγγισης για τον Διαγόρα.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως καθώς η αποχή φάνηκε αρκετά κιόλας με τη πρώτη δεξιά στροφή έπειτα από την αναχώρηση από τον 03L. To 15 DME Arc από το ATV το έχασε εντελώς και αντί για τόξο το έκανε να μιάζει με φιδάκι από το ομώνυμο παιχνίδι. Σε τέτοιο σημείο που απογοητεύτηκε τόσο που ο Γ.Π. τον γύρισε πίσω για να το ξανακάνει. Η δεύτερη φορά αλλά και η υπόλοιπη πορεία του μετά μέχρι και το VARIX ήταν σε ικανοποιητικά επιπεδα. Κατά την είσοδό του στον L995 και ειδικά στο σημείο που αλλάζει το VOR αναφοράς, o μαθητής έκανε το κλασικό 10 μοιρών ανατολικότερα και έτσι αντί για πορεία 110 είχε πορεία 100 τον έφερε βορειότερα από το επιθυμητό σημείο για τον διάδρομο. Μόλις το παρατήρησε όμως το διόρθωσε.

Κάπου εκεί όμως ο Γ.Π. είχε κέφια και έκανε τον αριστερό κινητήρα να ανεβάσει πίεση λαδιού και θερμοκρασία. Στη πραγματικότητα αυτό έγινε 8 λεπτά πριν απλά ο μαθητής άργησε να το παρατηρήσει. Μία τέτοια ένδειξη, θα είχε εκδηλωθεί διαφορετικά αν ήταν μία πραγματική πτήση. Θα είχε πάρει φωτιά ίσως ο κινητήρας ή θα είχε αρχίσει να χάνει την απόδοσή του. Από όταν το είδε ο μαθητής, ξεκίνησε τις ενέργειες ώστε να τον κλείσει καθώς δεν είχε σβήσει οπότε ήδη από το απαραίτητο troubleshooting έπρεπε να τον κλείσει και να τον φέρει σε θέση feather (ελάχιστη αντίσταση στην ροή του αέρα). Κάνοντας παράλληλα τις επικοινωνίες που έπρεπε, προτίμησε να κατέβει στην κοντινότερη Κω από το να πετάξει για μερικές δεκάδες ναυτικά μίλια περισσότερο ώστε να φτάσει στο αεροδρόμιο αρχικού προορισμού.

Λίγα λεπτά μετά είχε καταφέρει να έρθει σε επικοινωνία με τον Ιπποκράτη της Κω και είχε λάβει τα στοιχεία καιρού για την προσγείωση. Ένα λάθος που έκανε ήταν ότι δεν συμβουλεύτικε τα στοιχεία αυτά πριν αποφασίσει να πάει στη Κω αλλά ευτυχώς δεν ήταν τόσο άσχημα ώστε να αποτρέψουν την προσγείωση. Επίσης χρειάστηκε μια είσοδο στο holding για να χάσει ύψος καθώς αν συνέχιζε με το ύψος αυτό, ακόμα και αν έχανε με ταχύτερο ρυθμό το ύψος αυτό πάλι θα έβγαινε ψηλός. Το teardrop entry το έκανε με επιτυχία και έτσι πλέον μείωσε τις κακές εντυπώσεις της αναχώρησης αν και η προσγείωση -η πρώτη μετά από 1,5 μήνα- είχε μερικά φουσκώματα.

Μετά το διάλειμμα, και καθώς είχε περάσει η ώρα, ο μαθητής θα έκανε μία μικρή πτήση από Κω για Ρόδο για να “χτυπήσει” και μία ILS προσγείωση. Πάλι η αναχώρηση δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή αλλά η προσέγγιση και η όλη διαδικασία ήταν καλή. Το glideslope αλλά και το Localizer δεν έφυγαν πολύ και το πάτημα ήταν σαφώς καλύτερο από το προηγούμενο της Ρόδου. Ο μαθητής και ο Γ.Π. έδωσαν ραντεβού για την επόμενη πτήση όπου το μόνο που ζήτησε ο Γ.Π. ήταν λίγο περισσότερη προπόνηση ώστε να επανέλθει στην κατάσταση που ήταν πριν την αποχή.

Previous Post
Comments are closed.

Copyrighted Image