• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#055 – VOR A στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων

lgioLGKLΏρες πτήσης: 112
Πτήση: #47
Ημερομηνία: 21/2/2015
Αφετηρία: –
Πορεία: –
Προορισμός: –
Ύψος πτήσης: 3000 – 12000′
Αεροσκάφος: SX-SIM

O μαθητής είχε ήδη πετάξει πρώτη φορά στον εξομοιώτή με τον Ν.Β. και έτσι πλέον είπε να του τηλεφωνήσει από τη προηγούμενη μέρα για να δει αν χρειάζεται να δει τα plates για κα΄ποιο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Ο Ν.Β. έδωσε “σήμα” για τα Ιωάννινα. Του έδωσε συγκεκριμένο διάδρομο και διαδικασία και σου είπε να δει γενικότερα όλο το route. Με το που έκλεισε το τηλέφωνο, αμέσως άρχισε να μελετάει τα plates του αεροδρομίου.

Την επόμενη μέρα το πρωί είχε φτάσει στα Μέγαρα λίγο νωρίτερα από τον Ν.Β. και συνέχισε να μελετάει τα plates. Η διαδρομή και το ύψος είχαν επιλεχθεί σωστά και έτσι προχώρησαν στη πτήση. Στις επικοινωνίες τα πήγε πολύ καλά και με εξαίρεση μερικά λαθάκια μάλλον απροσεξίας, έφτασαν στα Γιάννενα με σκοπό να κάνουν τη VOR Α διαδικασία για τον διάδρομο 14. Εκεί, έχοντας εκτελέσει σωστά το outbound σκέλος από το VOR των Ιωαννίνων (YNN) και έχοντας ακολουθήσει το Arc με ικανοποιητική ακρίβεια είχε φτάσει στη τελική όπου εκεί ο Ν.Β. του έδωσε Go Around και ο μαθητής επιχείρισε να το εκτελέσει.

Μία μικρή σημείωση, σε όλο αυτό ο μαθητής δεν είχε έναν κινητήρα, οποίος είχε ήδη τεθεί εκτός λειτουργίας και τον είχε σβήσει. Συνεχίζοντας λοιπόν, η missed approach του 14 έχει μια ιδιαιτερότητα όσον αφορά τον ρυθμό ανόδου. Εάν έχεις ικανοποιητικό ρυθμό μπορείς φεύγοντας outbound νότια, να γυρίσεις για να περάσεις overhead και έπειτα να περάσεις δυτικά του σταθμού για να συνεχίσεις τη προσέγγιση. Αν τώρα ο ρυθμός ανόδου σε περιορίζει, φεύγεις αρχικά Νότια, κάνεις ένα πέρασμα overhead του σταθμού και μετά κάνεις ακόμα ένα Outbound σκέλος ώστε να ξαναπεράσεις overhead πριν φύγεις.

Αυτή την ιδιαιτερότητα δεν την πρόσεξε ο μαθητής και έτσι ο Ν.Β. έκανε το απαραίτητο “κήρυγμα”. Στη συνέχεια η προσγείωση ήταν καλή και ήρθε η ώρα για ένα μικρό διάλειμμα το οποίο δεν ήταν μεγάλο και έτσι έπειτα από λίγο είχαν επιστρέψει στο αεροσκάφος. Το δεύτερο μέρος, αρκετά λιγότερο όσον αφορά την διάρκεια, περιελάμβανε μία πτήση από Γιάννενα για Θεσ/κη.

Ο Ν.Β. έδωσε την απαραίτητη αναχώρηση και ο μαθητής την εκτέλεσε αρκετά καλά. Λίγο πριν την Καστοριά όμως, όπου είναι και το σημείο εξόδου από την περιοχη των Ιωαννίνων, ο Ν.Β. είχε άλλη άποψη και έτσι παρουσίασε ένα πρόβλημα στον τεχνιτό ορίζοντα του αεροσκάφους. Αυτό όπως έχουμε πει και παλαιότερα είναι No-Go όργανο και έτσι ο μαθητής κατεύθυνε το SX-SIM πίσω στα Γιάννενα.

Δεκαπέντε λεπτά αργότερα, ο μαθητής έχοντας αναγκαστεί έπειτα από συνεχόμενες απώλειες οργάνων να πετάξει το VOR A για τον διάδρομο 14 με την μαγνητική πυξίδα με όλα τα γνωστά και μη σφάλματά της με αρκετά καλή ακρίβεια, είχε κάνει την προσγείωση και ήταν πλέον εμφανές ότι ο Ν.Β. ήταν αρκετά ικανοποιημένος, το οποίο φάνησε στο Debriefing της πτήσης. Επίσης για την ιστορία, είχε μειώσει τα λάθη σε 5 από 7 που είχε τη προηγούμενη φορά και είχε ανταπεξέλθει ικανοποιητικά σε αρκετά λάθη οργάνων, κινητήρων και αρκετά ισχυρών ανέμων.

Comments are closed.

Copyrighted Image