• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#068 – IFR στα Γιάννενα

VOR D at Ioannina

VOR D at Ioannina

Ώρες πτήσης: 150
Πτήση: #60
Ημερομηνία: 16/9/2015
Αφετηρία: LGMG
Πορεία: EGN – KOR – L53 – GARTA – LGIO – GARTA – L53 – KOR
Προορισμός: LGMG
Ύψος πτήσης: F100 – F110
Αεροσκάφος: SX-ARM

O μαθητής λόγω καιρού τις προηγούμενες φορές δεν είχε καταφέρει να πετάξει IFR και έτσι η σημερινή πτήση ήταν ευκαιρία να το κάνει αυτό. Με τον Ν.Π. είχε ξαναπετάξει και λίγους μήνες πριν, όπου τότε λόγω performance είχαν κάνει μόνο τις διαδικασίες σε κάποια αεροδρόμια (Πάρο, Κύθηρα, Μήλο). Ο μαθητής βρίσκονταν πλέον σε μια φάση που ήθελε να “βάλει” ώρες αλλά ήθελε να είναι και όσο πιο πολές IFR γίνεται και για να εξοικειώνεται με τη χρήση των ραδιοβοηθημάτων και των διαδικασιών όσο και για να “ακούει” άλλες επικοινωνίες και να διευρύνει τους αεροπορικούς του ορίζοντες.

Πρώτη φορά καταθέσανε IFR σχέδιο και η διαδικασία ήταν αρκετά πιο απλή. Αναχώρηση από Μέγαρα, direct για Αίγινα και άνοδος για τα 3000′, ένα ύψος το οποιο “κρατιέται” για IFR πτήσεις και δεν μπλέκουν σε αυτό η VFR κυκλοφορίες. Στη συνέχεια τα Μέγαρα τους δίνουν στην TMA Αθηνών ίσα ίσα για μια αρχική επαφή, και έπειτα στην Προσέγγιση / Αναχωρήσεις του Ελ. Βενιζέλου που ελέχουν όλη την IFR ΤΜΑ της Αθήνας. Η έξοδος της ΤΜΑ θα γίνονταν από το IXONI, οπότε οι αναχωρήσεις τους έδωσαν vectors ως το PIKAD και ακολουθώντας τον αεροδιάδρομο L53 έφτασαν ως το GARTA που θα ακολουθούθσαν την διαδικασία για τον διάδρομο 32 των Ιωαννίνων. ΄Ώσπου να φτάσουν να μιλήσουν με τη προσέγγιση Ιωαννίνων, είχαν μιλήσει με το Radar Αθηνών και τη προσέγγιση της Πρέβεζας για το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Το SX-ARM χρειάστηκε γενικά 15-20 λεπτά για να “πιάσει” το Επίπεδο πτήσης 100 (10000 πόδια) αλλά το κράτησε έως και 20 ναυτικά μίλια μετά το GARTA όπου ξεκίνησε τη κάθοδο για την VOR D διαδικασία των Ιωαννίνων. Η θέα της λίμνης ήταν μαγική καθώς ήταν περίπου 11.30 το μεσημέρι όταν φτάσαν και μετά την πρόσγείωση, εφ όσον το επέτρεψε και η κυκλοφορία, πήραν clearance για αναχώρηση από τον διάδρομο 14. Η διαδικασία τους έφερε ξανά στο GARTA στο επίπεδο πτήσης 110 αυτή τη φορά καθώς είχαν ανατολική πορεία και ισχύει ο κανόνας “West Even / East Odd” οπότε και έπρεπε να πετάξουν σε μονό αριθμό επιπέδου πτήσης.

Έπειτα από περίπου 1,5 ώρα η Προσέγγιση Βενιζέλου γύριζε το SX-ARM στα Μέγαρα, όπου πλέον με visual διαδικασίες κλιμακώθηκαν και προσγειώθηκαν στον 26L. O N.Π. ήταν ικανοποιημένος αλλά και ο μαθητής. ΄Θα μπορούσε να ήταν και πιο πολύ αν δεν είχε κάνει και ένα λάθος κατά την αναχώρηση από τα Γιάννενα όπου δεν ακολούθησε τη διαδικασία επακριβ΄ως και αυτό θα μπορούσε να τους είχε στοιχίσει καθώς το Αεροδρόμιο περιβάλεται από τερέν με έντονη ορογραφία και η προσγείωση στα Μέγαρα δεν ήταν και πολύ καλή καθώς ο μαθητής έπεσε θύμα των στροβιλισμών που προκαλούνται όταν πνέει στη περιοχή νότιος άνεμος μέτριας έντασης.

Παρ’ όλα αυτά, ο μαθητής είχε “γράψει” περίπου 4.5 ώρες καθαρού IFR και πλέον μπορούσε να σχεδιάσει άμεσα και νέες πτήσεις.

Comments are closed.

Copyrighted Image