• Προφίλ

  • Who's Online

    6 visitors online now
    0 guests, 6 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#072 – Καλαμάτα-Ηράκλειο (500NM)

Το SX-ARD στη Πίστα του Ν. ΚαζαντζάκηςΏρες πτήσης: 163
Πτήση: #64
Ημερομηνία: 03/10/2015
Αφετηρία: LGMG
Πορεία: DDM – J65 – TRL – J61 – LGKL – ETILI – XAVIS – LGIR – EPALO – EGN
Προορισμός: LGMG
Ύψος πτήσης: FL100 – FL110
Αεροσκάφος: SX-ARD

Ο μαθητής είχε ζητήσει να κάνει μια λίγο μεγαλύτερη πτήση σήμερα και η αρχική ιδέα ήταν να κάνουν μια πτήση με τον Χ.Μ. από Μέγαρα προς Καλαμάτα και επιστροφή στην Ελευσίνα. Λόγω του ότι το block τους τελικά ήταν 7ωρο, αποφάσισαν να κάνουν μια μικρή …μετρατροπή στο σχέδιο και να πάνε Καλαμάτα – Ηράκλειο και πίσω. Ναι σωστά. Ηράκλειο Κρήτης. Ο μαθητής τη προηγούμενη μέρα είχε κάνει τον σχεδιασμό της πτήσης τόσο για το Καλαμάτα Ηράκλειο όσο και για το Ηράκλειο Καλαμάτα. Το handling είχε κανονιστεί από τον Χ.Μ. και τη σχολή, καθώς το SX-ARD δεν θα έφτανε να κάνει αυτό το ταξίδι χωρίς ανεφοδιασμό.

Είχαν έρθει στο αεροδρόμιο από τις 8 για να τσεκάρουν το αεροπλάνο και να φύγουν εκαίρως για τη πτήση ώστε να μη φάνε ctot και να μην καθυστερήσουν το αεροπλάνο για τον επόμενο μαθητή. Το ctot είναι ένας όρος (calculated take off time) όπου όταν πετάς IFR και η πτήση σου τυχαίνει να περνάει ή να προσγειώνεται κάπου που υπάρχει κίνηση και έχουν άλλοι προτεραιότητα, σου ζητάνε να φύγεις λίγο αργότερα για να μην καθυστερήσεις όσο είσαι στον αέρα και να μην δημιουργηθεί συμφόρηση. Για καλή τους τύχη δεν “φάγαν” ctot και ακριβώς 09.05 το SX-ARD βρίσκονταν στον αέρα αφήνοντας τη περιοχή των Μεγάρων για πορεία προς Δίδυμο για να πιάσουν τον αεροδιάδρομο J65 για Τρίπολη και στη συνέχεια να προσεγγίσουν τη Καλαμάτα. Μερικές εκατοντάδες ναυτικά μίλια αργότερα το SX-ARD προσέγγιζε το VOR της Καλαμάτας και σε επικοινωνία με τη προσέγγιση της Καλαμάτας θα εκτελούσε τη διαδικασία ILS Z για τον διάδρομο 35 με αρχικό σημέιο το PILIS για να μπει στο 14 DME arc και να γίνει establish στον ILS.

Το arc έφερε το αεροπλάνο οριακά πάνω από την κορυφή των χαμηλών νεφών που βρίσκονταν στη περιοχή και λίγο πριν την έξοδό του από αυτό, η ατμόσφαιρα είχε καθαρίσει και πλέον ακολουθούσε με τη τεχνική της high speed approach που είχαν κάνει στη προηγούμενη πτήση (βλ. #071 – Gusty Κύθηρα (2 χρόνια πτήσεων)). H προσγείωση ήταν καλή και μετά από μία επανακύκλωση του διαδρόμου 35 από τον τροχόδρομο Α, έλαβαν εξουσιοδότηση για το Ν. Καζαντζάκης του Ηρακλείου.

H διαδρομή έως το Ηράκλειο, προϋποθέτει να περάσουν πάνω από το αεροδρόμιο των Χανίων στη Σούδα. Αυτό λόγω κίνησης εκείνη την εποχή δεν μπορούσε να γίνει οπότε είτε θα περνούσαν βορειότερα είτε νοτιότερα του. Στο σχέδιο δήλωσαν την Παλαιοχώρα αλλά τελικά ο εναέριος έλεγχος τους έφερε βορειότερα ώστε να μπούν κατευθείαν από το XAVIS στη TMA του Ηρακλείου. Μιάμιση ώρα μετά είχαν πάρει τον αριθμό Νο.4 για την προσγέγγιστη στο Ν. Καζαντζάκης και αφού τρύπησαν και ένα στρώμα νεφών έκαναν δεξια στροφή για τον διάδρομο 27 και την VOR διαδικασία. Το πάτημα ήταν καλό, που φυσικά προηγήθηκε μια high speed προσέγγιση.

30 λεπτά μετά το SX-ARD είχε ανεφοδιαστεί και ήδη έκανε roll στον διάδρομο 30 για direct EPALO και για την επιστροφή του στα Μέγαρα. Ο μαθητής μετά τη προσγείωση στα Μέγαρα, είχε γράψει 6.5 ώρες πτήσεις και πλέον είχε ένα υπόλοιπο 12 ωρών για το νυχτερινό αλλά και μια πτήση πριν το checkride. Ανανέωσαν το ραντεβού τους για 3 μέρες μετά και το “Νυχτερινό” που είχε ως αρχικό σχεδιασμό μια πτήση από Μέγαρα-Σαντορίνη-Βενιζέλο-Σύρο-Μέγαρα.

Comments are closed.

Copyrighted Image