• Προφίλ

  • Who's Online

    3 visitors online now
    1 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#074 – Νυχτερινό [Β’ Μέρος] (11,5 ώρες – 7 αεροδρόμια) +video

799 ναυτικά μίλια σε 11,5 ώρεςΏρες πτήσης: 175
Πτήση: #65
Ημερομηνία: 06/10/2015
Αφετηρία: LGMG
Πορεία: EGN – SNI – LGSR – ATLAN – GONSO – LGIR – SIT – LOKNA – LGRP – ASIMI – L995 – VARIX – KEA – LGAV – VARIX – LGMK – VARIX – LGSO – SKYTH – EEGN
Προορισμός: LGMG
Ύψος πτήσης: FL100 – FL110
Αεροσκάφος: SX-ARD

Λίγα λεπτά πριν τις 18.00 το SX-ARD ζητούσε άδεια για εκκίνηση. Ο μαθητής και ο Χ.Μ. ετοιμάζονταν για ένα ταξίδι πάνω από 700 συνολικών μιλίων και η νύχτα προμηνύονταν μεγάλη. Το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με αρχική άνοδο στα 4000′ πόδια και με αρχική πορεία για Αίγινα. Λίγο πριν φτάσουν στην Αίγινα ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας τους έδωσε άμεση πορεία για Σαντορίνη όπου 90′ λεπτά αργότερα ξεκίνησαν τη κάθοδο για την τελική προσέγγιση στον 34R της Σαντορίνης. Στο σκέλος αυτό πρόλαββαν τον ήλιο ακόμα να μην έχει δύσει και τους χάρισε πολύ ωραία χρώματα στο Ηλιοβασίλεμμα. Όταν ευθυγραμίζονταν για την προσγείωση, ο φωτισμός της ατμόσφαιρας είχε ήδη πέσει και πλέον πετούσαν αποκλειστικά με όργανα και τον τεχνητό ορίζοντα ως το κυριότερο αυτών.

Λίγο πριν τη προσγείωση στον 34R της Σαντορίνης

Λίγο πριν τη προσγείωση στον 34R της Σαντορίνης

Μετά από την ελευθέρωση του διαδρόμου, ετοιμάζονταν για την αναχώρηση για το επόμενο σκέλος (Σαντορίνη – Ηράκλειο). Η πτήση θα διαρκούσε περίπου 70 λεπτά και πλέον με των φωτισμό σε χαμηλά επίπεδα ο μαθητής ζούσε και συμμετείχε σε μία πρωτόγνωρη εμπειρία πτήσης. Φτάνοντας στην περιοχή ελέγχου του Ηρακλείου τους δώθηκαν vectors για να φτάσουν στη τελική προσέγγιση του διαδρόμου 27. Λίγα λεπτά μετά, αφού θα “τρυπούσαν” ένα λεπτό στρώμα νεφών, το SX-ARD είχε προσγειωθεί και έσβηνε τον κινητήρα του στη θέση parking που τους είδε δοθεί αφού πρώτα είχε ανεφοδιαστεί με καύσιμο.

Η θέα του λιμανιού του Ηρακλείου μετά την απογείωση από τον διάδρομο 27

Η θέα του λιμανιού του Ηρακλείου μετά την απογείωση από τον διάδρομο 27

Το 3ο σκέλος ξεκίνησε με ένα diversion. Λόγω στρατιωτικής άσκησης στη περιοχή Καρπάθου – Κρήτης, αντί για την χρήση του V57 αεροδιαδρόμου, το Ηράκλειο τους έστειλε μέσω Σητείας και Καρπάθου προς τη Ρόδο και έτσι κάναν έναν “μικρό” κύκλο αντί για την επιθυμητή ευθεία. Έπειτα από περίπου 2 ώρες υπό την ραντάρ καθοδήγηση της προσέγγισης του Διαγόρα, γινόντουσαν “Establish” για την ILS διαδικασία του διαδρόμου 25 όπου είχαν αρκετά έντονο πλευρικό άνεμο που πάσχιζε να διωξει το αεροσκάφος από την ευθεία του διαδρόμου. Μετά από ένα σχετικό διάλειμμα για να φάνε κάτι, να ανεφοδιάσουν το αεροσκάφος αλλά και να ξεκουραστούν, πλέον ετοιμάζονταν για το σκέλος υπ’ αριθμόν 4 το οποίο θα είναι και το μεγαλύτερο σε διάρκεια και έκταση (3 ώρες) και ίσως το πιο κουραστικό καθώς για πολλή ώρα δεν έχουν να κάνουν κάποια ιδιαίτερη διορθωση και απλά θα ακολουθούν μια ευθεία ως το VOR της Κέας.

Προσγείωση στον διάδρομο 25 της Ρόδου

Προσγείωση στον διάδρομο 25 της Ρόδου

Η άνοδος στα 10000 πόδια έγιναν έυκολα αυτή τη φορά σε σχέση με πριν όπου λόγω του χαμηλότερου βαρομετρικού που βρίσκονταν στο νοτιοανατολικό Αιγαίο είχαν ζητήσει να κατέβουν στα 9000 από τα 11000 πόδια λόγω performance. Για περιπου 30′ ο μαθητής άφησε τα controls στον Χ.Μ. που έως και τότε δρούσε κυρίως συμβουλευτικά και δεν συμμετείχε ενεργά στην πλοήγηση του άεροσκάφους. Ο μαθητής αφού ήπιε λίγο νερό (σε πτήσεις μεγάλης διάρκειας χωρίς την πολύτέλεια της τουαλέτας είναι καλό να …προσέχεις τι και πόσο πίνεις) ανέλαβε και πάλι το έλεγχο. Έχοντας συμπληρώσει 3 ώρες πτήσης το SX-ARD λάμβανε το clearance για προσέγγιση στον 03R του Ελ. Βενιζέλος με την ένδειξη “wind calm” ανέμεναν ότι η προσέγγιση θα είναι ομαλλή. Πάρ’αυτά προς έκπληξη και των δύο, η τελική είχε έντονες αναταράξεις αλλά ο μαθητής κράτησε το αεροσκάφος εντός της ενδεικνυόμενης διαδρομής μέχρι και το πάτημα στον διάδρομο και την ελευθέρωσή του για το πάρκινγκ γενικής αεροπορίας (θέσεις G).

Παρκάροντας στον Ελ. Βενιζέλο

Παρκάροντας στον Ελ. Βενιζέλο

To SX-ARD είχε πάρει άδεια εκκίνησης από το Ελ. Βενιζέλος για τη Μύκονο λίγο πριν τις 5.10 όπου μαζί με ένα τρενάκι άλλων 4 αεροπλάνων της Aegean ξεκινούσαν για τις πρωινές πτήσεις κυρίως σε νησιά του Αιγαίου. Τα λεγόμενα “Γαλατάδικα”. Το SX-ARD αναχώρησε για το VARIX από τον 03L και κάνοντας μια άμεση δεξια στροφή πήρε οδηγία για direct για το VOR της Μυκόνου. Στην διαδρομή ο Χ.Μ. και ο μαθητής παρατήρησαν ότι είχαν πέσει έξω σε έναν σημαντικό παράγοντα που βάσει αυτού θα έπρεπε να προσαρμόσουν την επόμενή τους πτήση. Η εποχή πλέον ήταν Φθινόπωρο (Αρχές Οκτώβρη) και η μέρα ξεκινούσε πιο αργά αλλά και νύχτωνε νωρίτερα σε σχέση με π.χ. πριν ένα μήνα. Αυτό θα τους έκανε να πρέπει να περιμένουν στη Μύκονο 25′-30′ λεπτά ώστε να μπορέσουν “ανοίξουν” τα VFR routes τα οποία ανοίγουν 30′ πριν την ανατολή και κλείνουν 30′ μετά τη δύση του. Έχοντας φτάσει στη τελική του 34 μετά την VOR/DME διαδικασία (δάκρυ) ο Χ.Μ. προέβει σε ένα request ώστε να χρησιμοποιήσουν το 25λεπτο αυτό δημιουργικά. Ζήτησε αν είναι δυνατό και επιτρεπτό από τη κυκλοφορία να κάνουν 2-3 touch and go και η ελεγκτής τους το επέτρεψε. Έτσι ο μαθητής άρπαξε την ευκαιρία να κάνει ακόμα πιο πολλές νυχτερινές προσγειώσεις.

Μετά την 3η προσγείωση, το SX-ARD έκανε δεξια και ελευθέρωσε τον ενεργό διάδρομο. Λίγα λεπτά μετά, έλαβε την VFR εξουσιοδότηση για να μπει και να απογειωθεί για τη Σϋρο. Δεκαπέντε λεπτά μετά, το SX-ARD ήταν σε επικοινωνία με τη Σύρο όπου ο ελεγκτής (φίλος του Χ.Μ.) τους περίμενε με χαρά. Στη Σύρο έκατσαν περίπου 30′, χρόνο όπου χρειάζονταν περιμένουν ώστε αν ξεκινησουν να φτάσουν στα Μέγαρα και να είναι ανοιχτά. Η πτήση της επιστροφής από Σύρο σε Μέγαρα ίσως ήταν η τελευταία πτήση του από ένα αεροδρόμιο σε άλλο με μονοκινητήριο αεροσκάφος και ο μαθητής δεν αφησε το πηδάλιο ούτε λίγο. Η τερματική περιοχή της Αθήνας ήταν ολόαδεια και ο μαθητής και η ελεγκτής ήταν οι μοναδικοί που ακούστηκαν για 60′ όπου κράτησε και η πτήση. Ο Χ.Μ. είχε την άνεση χρόνου να ολοκληρώσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και συνέπεια αυτού ήταν να έχει μειωμένο φόρτο για όταν προσγειωθούν.

Λίγο μετά τις 09.15 την Τετάρτη 07/10/2015 το SX-ARD είχε ολοκληρώσει μια πτήση σχεδόν 800ναυτικών μιλίων με 11,5 ώρες ανοιχτή μηχανή. Τόσο ο Χ.Μ. αλλά και ο μαθητής είχαν κάνει ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα και χωρίς κανένα ψεγάδι. Το debriefing ήταν κυρίως η αφήγηση του “κατορθώματος” στους παρευρισκόμενους εκπαιδευτές και μαθητές και έτσι αφού ο ένας ευχαρίστησε τον άλλον, πήραν τον δρόμο της επιστροφής ο καθένας για το σπίτι του. Μια πραγματικά μοναδική εμπειρία μόλις είχε λάβει τέλος. Κάνοντας τον υπολογισμό του ο μαθητής, συνειδητοποίησε ότι πλέον είχε υπόλοιπο πτήση για σε μονοκινητήριο αεροσκάφος μόλις ….48′ λεπτά. Σειρά πλέον είχε η MCC (Multi-crew Cooperation) εκπαίδευση ώστε να μάθει να λειτουργεί σωστά και βάσει των κανονισμών που διαίπουν ένα πιλοτήριο όπου αποτελείται από περισσότερα από ένα μέλη.

Comments are closed.

Copyrighted Image