• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#081 – Σάμος και τέλος

Samos VOR/DME

Samos VOR/DME

Ώρες πτήσης: 210
Πτήση: #78
Ημερομηνία: 30/10/2015
Αφετηρία: LGMG
Πορεία: EGN – KEA – L995 – RIPLI – G32 – IKARO – G 18 – URNIL – SAM – LGSM – RIPLI – VARIX – LGSO – S. KYTHNOS – AG. GEORGIOS – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG
Ύψος πτήσης: 11000′
Αεροσκάφος: SX-BDZ

Τη προηγούμενη μέρα ο καιρός δεν άφησε τον μαθητή μαζί με τον Μ.Σ. να κάνουν μεγάλης διάρκειας πτήση, και έτσι σήμερα τον χρόνο που δεν έβαλαν θα τον προσέθεταν στον σημερινό. Ο προορισμός μετάξύ Σαντορίνης, Ζακύνθου και Σάμου ήταν η Σάμος. Το προηγούμενο βράδυ ο μαθητής προετοίμασε τη πτήση και επίσης μελέτησε και τους χάρτες προσέγγισης του αεροδρομίου.

Η Σάμος είναι ένα από τα λεγόμενα “δύσκολα” αεροδρόμια καθώς η προσέγγισή του απαιτεί εμπειρία αλλά και καλές ή έστω όχι τόσο κακές καιρικές συνθήκες. Πριν αρκετά χρόνια είχε γίνει και ένα ατύχημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας όπου έχασαν τη ζωή τους όλοι οι επιβαίνοντες. Ο μαθητής ήθελε στην εκπαιδευτική του ζωή να εντάξει και το αεροδρόμιο “Αρίσταρχος” της Σάμου και έτσι, λίγα λεπτά μετά τις 9.00 το πρωί το SX-BDZ ήδη είχε αφήσει την περιοχή και το αεροδρόμιο των Μεγάρων ανεβαίνοντας στα 11000 πόδια με πορεία για Σάμο.

Η διαδρομή δεν είχε κάποιο απρόοπτο αλλά λίγο πριν περάσουν το τελευταίο νησί πριν τη Σάμο, την Ικαρία, ο Μ.Σ. θεώρησε ότι ήταν ώρα ο μαθητής να αντιμετωπίσει μία δύσκολη προσέγγιση μαζί με ένα “απρόοπτο”. Την απώλεια του δεξιού κινητήρα. Ο μαθητής κατάφερε να κάνει ενέργειες για να διατηρίσει τον έλεγχο του αεροπλάνου και έτσι πλέον έπρεπε να συνεχίζει την προσέγγιση μέχρι την προσγείωση στον διάδρομο με έναν από τους δύο κινητήρες. Μία επιπλέον δυσκολία είχε να κάνει με την αριστερή στροφή που ζητάει το Arc για να μπει σε πορεία εισόδου για την προσγείωση στον διάδρομο, όπου με την απώλεια του δεξιού κινητήρα, χρειάζονταν περισσότερη δύναμη αλλά και οξυδέρκεια για να διατηρηθεί το αεροπλάνο στα όρια του Arc αλλά και να στρίψει στη φορά του.

Ο Αρίσταρχος υποδέχτηκε το SX-BDZ 4 φορές και ο Μ.Σ. είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τον μαθητή σε πολλές αντιξοότητες όπως απώλεια κινητήρα στην προσέγγιση, στην τελική και μετά την απογείωση. Λίγη ώρα αργότερα το SX-BDZ ξεκίνησε για τον δρόμο της επιστροφής στα Μέγαρα. Λόγω κίνησης η δυνατότητα να μπουν σε IFR κυκλοφορία ήταν όχι και τόσο ευπρόσδεκτο, και έτσι προτίμησαν την επιστροφή με VFR. Το καλό με αυτή την επιλογή, ήταν ότι η πορεία τους περιελάμβανε και το αεροδρόμιο της Σύρου, όπου τη στιγμή που πέρνούσαν ήταν ανοιχτό αλλά είχε και καιρό που μπορούσε να είναι ενδιαφέρον και γεμάτος προκλήσεις για τον μαθητή.

Αφού ενημερωσαν τον Ελεγκτή για την παρέκλισή τους, ο ελεγκτής του αεροδρομίου της Σύρου τους υποδέχτηκε με χαρά και μετά τα 2 touch and go του μαθητή το 3ο το εκτέλεσε ο Μ.Σ. και έπειτα πήραν πορεία για Μέγαρα και εκεί έφτασαν σχεδόν 50 λεπτά αργότερα. Στη προσγείωση λόγω του αυξανόμενου αέρα αντιμετώπισαν και τον λεγόμενο διατμητικό άνεμο (Wind Shear) όπου συνήθως είναι μια επικίνδυνη κατάσταση στην οποία μπορεί να βρεθεί ένα αεροπλάνο αλλά ευτυχώς τους πέτυχε αρκετά ψιλά και η μόνη παραφωνία ήταν ότι τους χάλασε την προσέγγιση.

Στο τέλος της πτήσης, ο Μ.Σ. έδειξε ευχαριστημένος με την απόδοση του μαθητή, και του ευχήθηκε καλή επιτυχία υπογράφοντας την έγκρισή του για να μπορέσει να κάνει το skill test. Πλέον οι μαθητικές ώρες πτήσης του μαθητή είχαν τελειώσει. Σε λίγες μέρες θα έπρεπε να συμπληρώσει το logbook του και να κάνει το τελευταίο τεστ / εξέταση για το πτυχίο του…

Comments are closed.

Copyrighted Image