• Προφίλ

  • Who's Online

    3 visitors online now
    0 guests, 3 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#26 – VFR & 2ο Solo!

Οι Σπέτσες από ψηλά

Οι Σπέτσες από ψηλά

Ώρες Πτήσης: 24
Πτήση: #20- #21
Ημερομηνία: 10/01/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία I: EGN (Αίγινα) – POROS – ABEAM YDRA – SPETSES – NAFPLIO – DAVRO (Επίδαυρος) – DAPORI
Πορεία II: EGN (Αίγινα) – DAPORI
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 3500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

Όταν ο μαθητής ξύπνησε, δεν είχε συνειδητοποιήσει τι θα κάνει αυτή τη μέρα. Αν κάποιος του έλεγε ότι σήμερα θα πετάξει Solo με VFR ναυτιλία δεν θα το πίστευε. Και επίσης πριν από τη 2η solo πτήση, θα είχε κάνει και ένα κύκλο του Νομού Αργολίδος, θα έβλεπε το θέατρο της Αρχ. Επιδάυρου και θα έκανε μπόλικες επικοινωνίες με το Αθήνα ΤΜΑ. Κάπως έτσι έγινε λοιπόν. Το πως ξεκίνησε; Ξεκίνησε όταν ο Γ.Π. του ειπε να ετοιμάσει 2 σχέδια. Ένα για τον κύκλο του Νομού Αργολίδος (βλ. Πορεία Ι) και στη συνέχεια μόλις γυρίσουν ένα ακόμα VFR ως την Ύδρα. Δυστυχώς λόγω καθυστερημένης αναχώρησης από τα Μέγαρα και λόγω του ότι το αεροσκάφος είχε άλλη πτήση μετά, το σχέδιο άλλαξε για Αίγινα και επιστροφή. Με λίγο “αεροπορικό θράσσος” του μαθητή, προστέθηκε και το DAPORI.

Πρώτη πτήση:
Στην πρώτη πτήση, η πορεία μέχρι τον Πόρο ήταν λίγο πολύ γνωστή. Στη συνέχεια και αφού ο καιρός το επέτρεψε, σε αντίθεση και με τη τελευταία φορά όπου δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν για Σπέτσες, κατάφερα να και έστριψαν δεξιά για Σπέτσες και αφού έβγαλαν μερικές πολύ ωραίες φώτο στο Π. Χέλι συνέχισαν σε μία unpublished route για Ναύπλιο. Αυτή ήταν και η πρώτη πορεία που “βρήκε” από τον χάρτη. Στη διαδρομή Σπέτσες – Ναύπλιο μπόρεσε να κάνει και τις απαραίτητες “αγορές οικοπέδων” (βλ. #023 – Emengercy Landing).

Λίγο αργότερα είχαν φτάσει στο Ναύπλιο και από εκεί είχαν πορεία για την Επίδαυρο. Πέρασαν λίγα μόλις πόδια πάνω από το θέατρο της Αρχ. Επιδαύρου και ανάμεσα από 2 βουνά, θέαμα όπου δεν είχε ξαναδεί. Αφού είχαν “καθαρίσει” με τα βουνά είχαν εν όψει το σημείο DAPORI και πιο πίσω τα Μέγαρα. Εκεί αφού εκτέλεσαν και ένα touch and go, έκαναν και ένα intermediate stop για να αφήσουν τον Γ.Π. στον πύργο και να κάνει το solo του ο μαθητής. Εκεί είναι που ζήτησε να προσθέσει και το DAPORI ο μαθητής και ο εκπαιδευτής δεν το αρνήθηκε. Επίσης ο Γ.Π. του είπε αν είναι να κάνει και ένα touch and go.

Πετώντας VFR Solo

Πετώντας VFR Solo


Δεύτερη πτήση:
Η πόρτα στο SX-ARD είχε κλείσει και ήταν και secured. Ο Γ.Π. κατευθύνονταν στον Πύργο και ο μαθητής έτρεχε τις checklists του. Before takeoff και line up. Στη συνέχεια ζήτησε και πήρε άδεια για να τροχοδρομήσει στο σημείο κράτησης τους ενεργού που εκείνη τη στιγμή ήταν ο 26L. Μετά το προσγειούμενο αεροσκάφος, πήρε γραμμή και κράτηση για τον 26L και στη συνέχεια και άδεια για απογείωση. Στα 500′ έστριψε δεξιά και κατευθύνθηκε σε πορεία 156 για Αίγινα. Τα Μέγαρα ζήτησαν μία κλήση από τον μαθητή στα 4 ναυτικά μίλια του σταθμού. Ο μαθητής έκανε readback και συνέχισε την άνοδο μέχρι τα 1500′. Κάπου εκεί τα Μέγαρα ζήτησαν από τον μαθητή να επικοινωνήσουν με το TMA γιατί “τον καλούσαν” από ότι του μετέφεραν.

Ο μαθητής που ηδη είχε πιάσει τα 1500′ και είχε ολοκληρώσει και τις ενέργειες οριζοντίωσης (After Takeoff & Cruise Checklist) επικοινώνησε με το ΤΜΑ, έδωσε σωστή αναφορά και ενημέρωσε για το ύψος και την υπόλοιπη διαδρομή. Αφού του ζητήθηκε επόμενη αναφορά πάνω από την Αίγινα, έκανε και μία αλλαγή δεξαμενής. Ο χρόνος για την Αίγινα του φάνηκε υπέρ αρκετός και προσπάθησε να ενημερώσει (αφού του ζητήθηκε) το TMA για τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης στα 2 νησιά και την συνολική διάρκεια της πτήσης. Αφού τα έκανε όλα αυτά, να σημειωθεί οτι πετούσε και το αεροσκάφος. Αν και το παρακάτω κείμενο μπορεί να τύχει κάποτε να το διαβάσει ή να ενημερωθεί για την ύπαρξή του ο Γ.Π εγώ θα το πω και ας πάει στο καλό: Πριν στρίψει για DAPORI ήδη είχε βγάλει και αρκετές φωτογραφίες τη θέα αλλά και τον εαυτό του στο άδειο από συγκυβερνήτη πιλοτήριο. Επίσης πολλές φωτογραφίες έβγαλε και πάνω από το DAPORI και με θέα τα Μέγαρα.

Βάζοντας πορεία για τα Μέγαρα, ενημέρωσε την ΤΜΑ ότι είναι εν όψει και σε επικοινωνία με τα Μέγαρα, και ξεκίνησε να προετοιμάζει την πορεία του για να μπει στο traffic pattern του αεροδρομίου. Εκεί, μπαίνοντας στο υπήνεμο (downwing) ενημέρωσε ότι το πρώτο θα είναι touch and go. Ο πύργος έκανε δεκτό το αίτημά του, και του ζήτησε να καλέσει στην τελική, το οποίο και έκανε. Ο άνεμος είχε ανέβει στους 8 κόμβους και δημιουργούσε αναταράξεις στην τελική. Παραλίγο να πτοήσουν τον μαθητή, αλλά εν τέλει παρά τα κουνήματα του αέρα, κατάφερε να κάνει ένα touch που σίγουρα μπορεί να το εντάξει στα καλύτερά του.

Πριν προλάβει να χαρεί για το επίτευγμα του αυτό, η μανέτα ήταν πάλι full μπροστά, τα flaps μαζεμένα και το carburator heat κλειστό. Ναι σωστά καταλάβατε. Το SX-ARD είχε ήδη απογειωθεί. Ο επόμενος κύκλος κύλησε ομαλά μέχρι το βασικό. Στο αριστερό βασικό ο αέρας έκανε πάλι την δουλειά του και άρχισε να ανεβοκατεβάζει το αεροσκάφος και να μεταβάλει συνεχώς και απότομα την indicated airspeed. Αυτό δυσκόλεψε τον μαθητή αλλά παρ όλα αυτά ήρθε στο κατώφλι του 26L σχετικά ευθυγραμισμένος. Εκεί έκανε μερικά σκαμπανεβάσματα παίζοντας και με το stall warning αλλά τελικά κατάφερε να πατήσει σωστά.

Μετά την δεξιά στροφή για το ύψος του πύργου, ο Γ.Π. μπήκε, τον ενημέρωσε ότι τα πήγε καλά και συνέχισαν για τη πίστα. Ο μαθητής έκανε 2 πτήσεις σε μία μέρα στην ουσία και από τα λεγόμενα του Γ.Π. τα πήγε καλά. Η πρώτη solo προσγείωση της 2ης πτήσης ήταν καλή και η δεύτερη λίγο χειρότερη. Αυτό και αν ήταν κίνητρο για να προσπαθήσει την επόμενη φορά να βελτιωθεί. Λέγοντας για την επόμενη φορά θα πω μόνο αυτό: Μεσολογγί… 2,5 ώρες …και αυτή τη φορά και με επιβάτη στα πίσω καθίσματα.

Comments are closed.

Copyrighted Image