• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#027 – Go Around στο Μεσολόγγι

Άνοδος μετά το Go Around στο Μεσολόγγι

Άνοδος μετά το Go Around στο Μεσολόγγι

Ώρες Πτήσης: 27
Πτήση: #22
Ημερομηνία: 11/01/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: KOR (Κόρινθος) – PIKAD – AK. PSAROMYTA – RIO – MESOLOGGI – RIO – AK. PSAROMYTA – KOR
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 3500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

Η σημερινή πτήση θα ήταν η μεγαλύτερη που έχει κάνει ο μαθητής έως και τώρα. Όταν έφτασε στα Μέγαρα ενημερώθηκε για ένα “δώρο” που κέρδισε. Τι ήταν αυτό; 20 λεπτά πτήσης δωρεάν μαζί με τον Γ.Π. και έναν ακόμα εκπαιδευτή (Ν.Β) για να τεστάρουν το performance του αεροσκάφους. Το SX-ARD μόλις είχε βγει από το καθιερωμένο service και έπρεπε να τρέξουν κάποια checklists αλλά και να επιβεβαιώσουν το performance του. Για αυτό χρειάζονταν μία πτήση με άνοδο ως τα 2000′ με σταθερή ταχύτητα 78kts και μετά επιστροφή για προσγείωση. Ο μαθητής και ο Γ.Π. πέραν από τον ρόλο τους ως χειριστές στη πτήση, είχαν και το ρόλο του “βάρους” καθώς είχαν ένα μεικτό σύνολο περίπου 200 κιλών. Ο 2ος εκπαιδευτής Ν.Β. ήταν πίσω με χρονόμετρο και χαρτί για να σημειώσει τους χρόνους και τις τιμές που ήθελε. Όλα πήγαν καλά, αν και σημειώθηκε 20λεπτη καθυστέηση λόγω ρίψης αλεξιπτωτιστών και η προσγείωση ήταν αρκετά καλή, γεγονός που έδωσε χαρά στον μαθητή αλλά υποθέτω και στον Γ.Π. όπου ο μαθητής του είχε καλή απόδοση τόσο στην τήρηση των ταχυτήτων αλλά και στην προσγείωση. Αυτό, αλλά και το γεγονός ότι ο Γ.Π. εμπιστεύτηκε τον μαθητή να κάνει την απογείωση και την άνοδο, γέμισε τον μαθητή αυτοπεποίθηση για την σχεδών 3 ωρών πτήση που έρχονταν.

Το SX-ARD είχε επιστρέψει στην πίστα Γεν. Αεροπορίας, ο Ν.Β. αποβιβάστηκε και τη θέση του πήρε ο πρώτος επιβάτης. Ο Ν.Β. καθώς είναι εκπαιδευτής δεν λογίζεται ως επίσημος επιβάτης. Άλλωστε 2 μέρες πριν ο μαθητής και ο Γ.Π. είχαν δεχτεί ως επιβάτη μία άτακτη μύγα που εισέβαλε στο αεροσκάφος λίγο πριν την απογείωση για τη Σύρο και την επιστροφή.

Το …έξτρα βάρος είχε μεταβάλει την ταχύτητα απογείωσης από 65 σε 70 κόμβους και συνεπώς το roll ήταν λίγο μεγαλύτερο μέχρι το rotate. Ο επιβάτης δεν φοβήθηκε καθόλου όπως δήλωσε πριν αλλά και μετά τη πτήση και ευχαρίστησε και τους δύο χειριστές. Ας επιστρέψουμε όμως στην αρχή της πτήσης. Η πτήση, όπως αναφέρεται και πιο πάνω στην Πορεία, είχε σχεδιαστεί για να περάσουν από τα σημεία Κόρινθος – PIKAD σημείο εισόδου / εξόδου της τερματικής Αθηνών, – Ακρωτήριο Ψαρομύτα – Ρίο – Μεσολόγγι και επιστροφή από τα ίδια σημεία για Μέγαρα. Να σημειωθεί ότι μαθητής ως τότε είχε πετάξει έως τα 3500 πόδια είτε σε προηγούμενη VFR πτήση, είτε για πτήση εκτέλεσης ασκήσεων ΒΑΠΕ – ΒΑΠΕ ή Stall πολύ πριν μπει στον “κύκλο” (βλ. άρθρα #005 – Stall πάνω από τον Κορινθιακό και #006 – Πάνω από τα σύννεφα). Στη σημερινή πτήση θα πετούσε στα 2000′ ως τη Κόρινθο και από εκεί ως το Μεσολόγγι στα 4500′. Εκεί θα κατέβαιναν χαμηλά για μερικά touch and go και θα επέστρεφαν από το Μεσολόγγι ως τη Κόρινθο στα 3500′ και από τη Κόρινθο ως τα Μέγαρα στα 2000′

Φεύγοντας από τα Μέγαρα, άφησαν τη συχνότητα των Μεγάρων για την ΤΜΑ Αθηνών όπου εκεί έκανε ο μαθητής τα initial contact δυστυχώς όχι και με τον καλύτερο τρόπο. Πάραυτα συνέχισε και πάνω από το PIKAD επικοινώνησε με το Athina Information όπου έμεινε μαζί τους μέχρι λίγο πριν το Ρίο για να αλλάξει για τη προσέγγιση του Άραξου. Εκεί συνέχισε μέχρι τα ανατολικά πλαίσια του Μεσολογγίου για να κάνει ο Γ.Π. blind transmition στην 119.7 για να ενημερώση την έλευση στο Μεσολόγγι και την εκτέλεση touch and go στο αεροδρόμιο το οποίο είναι uncontroled και ο διάδρομος δεν είναι σίγουρα ο μικρότερος που έχει προσγειωθεί ποτέ.

Στην περίπου μία με μίαμιση ώρα που διήρκησε η πτήση ως το Μεσολόγγι και αφού οι 2 χειριστές έκαναν κάποιες ασκήσεις αναγνώρισης σημείων βάσει του χάρτη αλλά και μερικών ραδιοβοηθημάτων, όταν έφτασαν κοντά στο Ρίο ο καθαρός ουρανός έδωσε τη θέση του σε έναν overcast ακριβώς στα 4500′ όπου πετούσαν και έτσι ξεκίνησαν τη κάθοδό τους ελαφρώς γρηγορότερα από όσο θα ήθελαν. Αυτό δεν δημιούργησε πρόβλημα καθώς ο επιβάτης μπόρεσε να θαυμάσει τη θέα όντας στο ύψος όπου βρίσκονταν τα σύννεφα αλλά και κάτω από αυτά μια και το τοπίο είχε έναν πολύ όμορφο φωτισμό.

Ο μαθητής, που είχε προετοιμάσει από την προηγούμενη ημέρα το σχέδιο και όλη τη πτήση, βρήκε το πεδίο προσγείωσης και αφού εκτέλεσαν ένα κύκλο πάνω από το αεροδρόμιο, ήρθαν στο αριστερό επίνεμο του βορειοδυτικής κατεύθυνσης διαδρόμου για να κάνουν ένα Lowpass και να ελέγξουν τη κατάσταση του πεδίου. Τόσο ο κύκλος όσο και η τελική έδειχναν ότι το πεδίο ήταν καθαρό και έτσι ο Γ.Π. ζήτησε από τον μαθητή να το προσγειώσει για touch and go. Ο μαθητής ήταν ήδη γρήγορος όμως και όσο και αν προσπάθησε εν τέλει, κρίνοντας και από τον υπολοιπόμενο διάδρομο ότι δεν είναι αρκετός για να απογειωθεί, σε συνεννόηση με τον Γ.Π. προχώρησαν σε Go Around.

Αυτό πείσμωσε τον μαθητή για να τα πάει καλύτερα στην επόμενη. Ανεβαίνοντας περίπου στα 600′ και στρέφοντας αριστερά για να μπει στο crosswind του διαδρόμου, ο Γ.Π. του ζήτησε να προσγειωθεί στον αντιθετο διάδρομο από αυτόν που προσπάθησε πριν. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να πάρει άλλο ύψος, να διατηρήσει χαμηλή ταχύτητα για να μην έρθει γρήγορος, αλλά οχι τόσο αργή για να μη πέσουν σε stall καθώς ήταν 3 άτομα πλέον στο αεροσκάφος, να κάνει πιο κλειστή αριστερή στροφή για να έρθει στην ευθεία του centerline και με τα flaps τόσο κάτω ώστε να μην κάνει runway overrun το οποίο κανείς δεν θα το ήθελε. Εν τέλει λίγα δευτερόλεπτα πιο μετά, το ARD ήταν centered με τον διάδρομο, με 3 σκάλες flaps και με μία bouncy προσγείωση φρέναρε εντός των ορίων του διαδρόμου. Έκαναν ένα μικρό backtrack και ήταν και πάλι centered και έτοιμοι για απογείωση.

Έκαναν εν τάχει και οι 2 τα απαραίτητα check και ετοιμάστηκαν για short runway take off. Flaps 25. Brakes ON, Throttle 2000 RPM, Brakes Released, Full Trhrottle, Rotate στους 55, διατήρηση level για αύξηση ταχύτητας, και σταδιακό μάζεμα flaps. Η απογείωση στέφθηκε με επιτυχία και λίγο μετά είχαν έρθει ήδη στο επίνεμο του διαδρόμου. Ο μαθητής είχε εις γνώση του ότι είχε έρθει κλειστά και εκεί ο Γ.Π. κόβοντας τις στροφές του κινητήρα του ζήτησε να κάνει power off landing. Ο μαθητής άμεσα υπολόγισε την αποσταση που ήθελε και την πορεία που ήθελε να διαγράψει στον χώρο μέχρι το touch του διαδρόμου και αφού έριξε ενστικτωδώς μια ματιά στα όργανα, έδωσε τέτοια κλήση στο α/φος ώστε να κρατήσει την Minimum Drag ταχύτητα. Ο Γ.Π. προσπαθώντας να τον αγχώσει του είπε ότι μάλλον δεν φτάνουν στον διάδρομο. Ο μαθητής κάνοντας παράλληλα ενέργειες του είπε με πίστη ότι φτάνουν. Λίγο μετά, το ARD είχε full flaps και κεντραρισμένο στον διάδρομο επιχειρούσε να πατήσει. Ίσως λόγω των μικρών διαστάσεων του διαδρόμου ο μαθητής είχε μία στάση να έχει τον ρηναίο τροχό πιο χαμηλά στην προσγείωση, και αυτό έκανε τον Γ.Π. να τον διορθώνει λεκτικά. Στην τελική ο μαθητής τα κατάφερε και κατεύθυνε το ARD στο άλλο άκρο του διαδρόμου για backtrack.

Εκεί θα έκαναν και την τελευταία απογείωση. Αυτή τη φορά με normal διαδικασίες αλλά με Rotate Speed και πάλι τους 70κόμβους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να φτάσει λίγα μόλις μέτρα πριν το τέλος του διαδρόμου για να ξεκολήσει από αυτόν, και ξεκίνησαν την άνοδο για τα 3500′, διακόπτοντας το θέαμα αλλά αφήνοντας και στην ησυχία τους τις χήνες και όλα τα υπόλοιπα υδρόβια πλάσματα που βρίσκονταν εκεί κοντα. Η πτήση της επιστροφής είχε μόλις ξεκινήσει.

Η διάρκεια και με τη βοήθεια του tailwind 20κόμβων ανέμου ήταν λίγο μικρότερη από την υπολογιζόμενη (περίπου 18′ λιγότερο) και οι επικοινωνίες του μαθητή με τους ελεγκτές καλύτερες. Κάποιες ασκήσεις επίσης που έκαναν εν πτήσει ήταν καλές και έτσι λίγο πριν τις 13.00 τοπική είχαν τα Μέγαρα εν όψει και ήταν σε επαφή και με αυτά. Ένα μικρό Hold πάνω από το γειτονικό στα Μέγαρα νησί με το όνομα Ρεβυθούσα, και στη συνέχεια είσοδος στο αριστερό βασικό του 26L για full stop. Η προσγείωση ήταν καλή και ο επιβάτης χαρούμενος. Λίγα λεπτά μετά είχαν σβήσει κινητήρα και ο Γ.Π. ενημέρωνε τον μαθητή για τα σημεία όπου χρειάζεται προσοχή. Τα σημεία αυτά είναι η σωστή αναφορά του στους ελεγκτές γιατί σχεδόν πάντα, ειδικά στη διαδρομή προς το Μεσολόγγι ξεχνούσε να αναφέρει το ύψος που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή αλλά και όταν έκανε νέα επικοινωνία, δεν ενημέρωνε πάντα για όλο το υπόλοιπο της πτήσης. Επίσης ένα σημείο ακόμα που αυτό το παρατήρησε και ο μαθητής, ήταν ότι τόσο στο Μεσολόγγι αλλά και στη Σύρο (προχτές) έδινε τέτοια κλίση στο αεροσκάφος όπου φαίνονταν να πηγαίνει να πατήσει με το ρηναίο σκέλος. Αυτό βέβαια δεν το έκανε στα Μέγαρα οπότε υποθέτω ότι μόνο με εξάσκηση μπορεί να το διορθώσει αυτό. Ραντεβού την επόμενη φορά λοιπόν.

Comments are closed.

Copyrighted Image