• Προφίλ

  • Who's Online

    2 visitors online now
    0 guests, 2 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#043 – Καλαμάτα (+ video & route)

Διαδρομή πτήσης: Kalamata (άνοιγμα με το Google Earth)

Inflight with SX-ARDΏρες πτήσης: 76
Πτήση: #35
Ημερομηνία: 21/06/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: DAPORI – DAVRO – NAFPLIO – ASTOV – TRL – LGKL – KARDA – YITHIO – MONEVA – VELOP – YDRA – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 4500′ – 6500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

O μαθητής στα μέσα της εβδομάδας είχε ενημερωθεί ότι θα πετάξει με τον Χ.Μ. που είχε πετάξει ξανά σε Κύθηρα και Σκιάθο. Σαν αλλαγή της τελευταίας στιγμής, ενημερώθηκε ότι θα πετάξει με τον Δ.Θ. Ο Δ.Θ. είναι ο νεότερος εκπαιδευτής της σχολής και ο μαθητής τον ήξερε ήδη καθώς το διάστημα αυτό τους έκανε το μάθημα του Intrumentation. Την προηγούμενη μέρα κιόλας στο groundschool συζητούσαν για το που να πάνε. Το καλοκαίρι τα πράγματα για έναν μαθητευόμενο χειριστή είναι δύσκολα. Με τα περισσότερα αεροδρόμια να είναι reserved από τα charter, οι διαθέσιμες επιλογές είναι ελάχιστες. Έχοντας πάει ήδη σε Σαντορίνη, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο, Αστυπάλαια και έχοντας αφαιρέσει Ζάκυνθο, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Χανιά λόγω κίνησης οι επιλογές είχαν στενέψει. Βάζοντας επίσης και τον περιορισμό του ωραρίου των αεροδρομίων, για το πρωινό του Σαββάτου είχαν να επιλέξουν κάτι ανάμεσα σε Χίο και Σάμο. Εφ όσον και ο μαθητής είχε κάνει την στρατιωτική του θητεία στη Χίο, επέλεξαν να πάνε στον Όμηρο, το αεροδρόμιό της. Η Σάμος μετατέθηκε για άλλη μέρα.

Το ξημέρωμα βρήκε τον μαθητή στον δρόμο για τα Μέγαρα. Το μόνο που τον προβλημάτιζε αφού ετοίμασε τη πτήση, ήταν η ώρα που κλείνει το αεροδρόμιο. Τα Μέγαρα ανοίγουν στις 09.00 και η Χίος κλείνει στις 11.00. Ο μαθητής είχε υπολογίσει ότι θα τους πάρει περίπου 90 λεπτά για να φτάσουν στη Χίο. Αυτό προϋπέθετε ότι πρέπει να ξεκινήσουν αυστηρά το πολύ 09.10 και να είναι στο αεροδρόμιο νωρίτερα. Λίγο η καθυστέρηση στην προσέλευση και η ετοιμασία των απαραίτητων εγγράφων για τη πτήση, σε συνδυασμό με τη ρίψη αλεξιπτωτιστών στα Μέγαρα, μετέφεραν την ώρα απογείωσης όχι νωρίτερα από τις 09.30. Έτσι αυτό τους ανάγκασε να αλλάξουν το αεροδρόμιο προορισμού. Στο 30λεπτο αναμονής, ο Θ.Δ. αφού είδε όλα τα ανοιχτά αεροδρόμια, το μόνο που ήταν διαθέσιμο και ο μαθητής δεν είχε ξαναπάει σε αυτό ήταν η Καλαμάτα. Στρατιωτικό αεροδρόμιο, με αρκετά μεγάλο διάδρομο και προσανατολισμό 17/35.

Όλα αυτά όμώς ο μαθητής δεν τα γνώριζε πριν μπει στο αεροπλάνο αλλά τα έμαθε εν πτήσει. Το αίτημα για τροποποίηση του σχεδίου πτήσης έγινε κατά την τροχοδρόμηση προς το Run up, και ήδη 10 μετά την απογείωση ο μαθητής χειρίζονταν και τις επικοινωνίες, κάνοντας τον Θ.Δ. να δηλώσει έκπληκτος για την άνεση που το έκανε αυτό. Η πτήση διήρκησε περίπου 1 ώρα και κάτι και στη διαδρομή είχαν την ευκαιρία να πουν διάφορα για το μάθημα που του δίδασκε ο Δ.Θ. τις προηγούμενες μέρες, για τον υπολογισμό της πτήσης, των σημείων, των αποστάσεων αλλά και των καυσίμων. Τέλος έκανα και κάποιες ασκήσεις πορείας με χρήση οργάνων. Κάπου εκεί είχαν περάσει και το VOR της Τρίπολης (TRL) και κατευθύνονταν προς τη Καλαμάτα με τον Ταϋγετο στα αριστερά τους (φώτο).

Approaching Kalamata

Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, συνήθως τα σαββατοκύριακα υπάρχει κίνηση με πολιτικά αεροπλάνα αερογραμμών καθώς τις καθημερινές επιχειρούν κατά κύριο ή και μοναδικό λόγο τα στρατιωτικά εκπαιδευτικά. Πλησιάζοντας την Καλαμάτα από τα Βόρεια, και έχοντας συντονιστεί στην συχνότητά της, η αρχική εντολή ήταν να ξεκινήσουν κάθοδο και να κάνουν Hold πάνω από τον Μελιγαλά. Βρίσκονταν μία Easyjet και προσέγγιζε και μία Scandinavian. Ο μαθητής για να διευκολύνει τις ραδιοεπικοινωνίες, έκανε readback τις οδηγίες στα αγγλικά και αυτό έκανε και τον ελεγκτή να του μιλάει εξ ίσου στην ίδια γλώσσα με σκοπό να οικειοποηθούν και τα ξένα πληρώματα. Μένοντας στο hold περίπου 10 λεπτά, κατευθύνθηκαν προς το αεροδρόμιο. Ο άνεμος ευνοούσε την προσγείωση στον 35. Το briefing αλλά και γενικότερα την όλη μελέτη του αεροδρομίου την έκανε ο μαθητής όντας μέσα στο Hold αλλά και προς τη προσέγγιση του αεροδρομίου. Elevation αεροδομιου λιγότερο από 50 πόδια, μεγάλος διάδρομος, αριστερός κύκλος στα 1000′ και πλέον έμεναν λίγος χρόνος για το πρώτο touch and go.

Έκαναν δύo touch and go με τα ξένα πληρώματα να βλέπουν και να ακούνε από το έδαφος. Η πρώτη προσγείωση ήταν αλάνθαστη με μόνη παρατυπία ότι δεν ήταν ακριβώς κάθετος στα σκέλη του κύκλου. Είχε δηλαδή μία Οβάλ πορεία. Η δεύτερη ήταν τετραγωνισμένη και επίσης αλάνθαστη. Ακόμα και όταν πήγε να του φουσκώσει κατά το flare ο μαθητής έδωσε όσο κινητήρα χρειάζονταν για να πατήσει ομαλά το SX-ARD στον 35. Στη συνέχεια έδωσε κινητήρα, και μετά το rotate έφυγαν με δεξιά στροφή για την επιστροφή αυτή τη φορά μέσω Γυθείου, Μονεμβασιάς για να πιάσουν την ανατολική Πελοπόνησο.

Η πτήση της επιστροφής είχε πιο πολύ ερωτήσεις σχετικά με τα emengercies του αεροπλάνου αλλά και γενικότερη συζήτηση. Η προσγείωση στα Μέγαρα θα μπορούσε να ήταν καλύτερη αλλά δεν είχε και πολλή σημασία. Σίγουρα ήταν safe και πλέον μαθητής είχε ολοκληρώσει έναν κύκλο πτήσεων πριν μπει (για δεύτερη φορά) στον εξομειωτή. Πλέον μετά από 71 ώρες σε μονοκινητήριο πετώντας VFR και 5 σε εξωμοιωτή για μία εισαγωγή στην ενόργανη πτήση, θα έμπαινε σε ένα 38ωρο session πτήσεων στον εξομοιωτη για το Instrument Ratting. Ο Δ.Θ. δήλωσε άκρως ικανοποιημένος και πλέον λίγο μετά το debriefing από την προσγείωση, ο μαθητής κατευθύνονταν προς το σπίτι του. Άλλη μία καλή πτήση είχε τελειώσει. Πλέον μέχρι και τα μέσα του καλοκαιριού θα ασχολούνταν αποκλειστικά με το groundschool και στη συνέχεια θα συνέχιζε τα πτητικά του.

Comments are closed.

Copyrighted Image