• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#009 – Rudder στο πάτωμα

Control Panel

Control Panel


Ώρες Πτήσης: 9
Πτήση: #7
Ημερομηνία: 01/11/2013
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: Local flight
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1000′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Στο πρόγραμμα είχαν επιστρέψει οι καθημερινές και είχαν φύγει τα Σαββατοκύριακα και ο “αεροτουρισμός” του αεροδρομίου των Μεγάρων. Μία περίεργη ένδειξη στο TAF της Ελευσίνας 2-3 ώρες πριν τη πτήση, πρόλαβε και έβαλε τον μαθητή σε υποψίες ακόμα και αν έχουν μια απόσταση 15μιλίων τα 2 αεροδρόμια. 8 κόμβοι εκείνη τη στιγμή, 15 το βράδυ και 21 μέχρι το μεσημέρι. Παρ΄ όλη την ονομασία του άρθρου και το TAF της Ελευσίνας, δεν έδωσε σημασία και ξεχύθηκε στους δρόμους και στη κίνηση (βλ Ιερά οδό, Ηλιουπόλεως και Λ. Αθηνών).

Άφιξη on time στα Μέγαρα και ο καιρός καλός. Άνεμος άπνοια. Άρχισε να φέρνει στο μυαλό του τα σκέλη του κύκλου. Συγκεκριμένα του αριστερόστροφου κύκλου για τον 26L. Ο Γ.Π. μόλις έφτασε και ξεκίνησε το briefing. Κάποιες επιπλέον τεχνικές για το flair την ώρα του touch και κάποιες επιπλέον διορθώσεις για τον άνεμο και το SX-ARA μόλις είχε ξεκινήσει την τροχοδρόμηση για το Run Up. Μέχρι εκείνη την ώρα και ως την απογείωσή τους ενεργός ήταν ο 26L. Ο άνεμος άλλαζε κατεύθυνση άλλοτε από 300 άλλοτε από 220 ή/και 240 με ένταση 10-14 κόμβους. Η απογείωση έγινε με μόνιμη διόρθωση και η άνοδος με πολλές αναταράξεις.

Έχοντας στρίψει από το upwind στο crosswind (ζητώ συγνώμη για την Ορολογία. Μάλλον το επόμενο άρθρο θα αναλύει λίγο τον κύκλο του αεροδρομίου), o άνεμος άλλαξε εντελώς προθέσεις και έτσι άλλαξε και ο διάδρομος. Από το crosswind, έκανε 180μοίρες στροφή και βρέθηκε στο base για τον 08L. Οι αναταράξεις ακόμα πιο έντονες. Τα item στα checklists είχαν χαθεί μέσα στο θωλό και ανεμοδαρμένο μυαλό. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε και έφερε το ύψος που ήθελε με μικρές διορθώσεις. Εκεί όμως είναι που ο άνεμος έκανε παιχνίδια… Head ή μάλλον crosswind άνεμος στη μακρά τελική και λίγα μέτρα πριν …tailwind! Rudder full και προσγείωση …από τον Γ.Π.

Flaps up, Carb. Heat OFF, full throttle και απογείωση. Ξέχασε τις διορθώσεις για τον άνεμο, ξέχασε διορθωση με rudder… Το βασικότερο, ξέχασε ΚΑΙ το χέρι μόνιμα στη μανέτα μεχρι το Rotate. Πλέον δεξιός κύκλος για τον 08. Η άνοδος ως τα 500′ ήταν σαν να ανεβαίνεις με τζιπ ένα βουνό σε off road διαδρομές. Μετά τη στροφή για το crosswind leg, -όχι, δεν έφτιαξαν τα πράγματα- ακόμα περισσότερο tailwind κούνημα, με αποτέλεσμα να ανοίγεται πολύ πιο μακριά ο κύκλος και οι θεωρίες για το “αν χαθεί ο κινητήρας να μπορείς να κάνεις glide” είχαν πάει περίπατο. Αναταραγμένο downding, πλαγιά που είναι ναρκοπέδιο το base leg, και η τελική; Πανηγύρι… Ακόμα και τώρα φέρνει στο μυαλό του το αίσθημα “δεν ξέρεις από που θα σου ρθει” και γελάει.

Το παραπάνω επαναλήφθηκε άλλες 4 φορές. Ούτε ώρα δεν έγραψε. 0.9knob. Άλλοτε πολύ αργός, άλλοτε πολύ γρήγορος, αυτή τη φορά δεν ήταν ποτέ χαμηλός. Τη τελευταία φορά ήταν πολύ πολύ πολύ ψηλός όπου κατεβαίνοντας έγινε πολύ πολύ πολύ γρήγορος. Εκεί ο Γ.Π. πήρε controls και έκανε ένα skid και το ARA πέταγε που πέταγε σαν κάβουρας (που του πετάνε πέτρες από παντού) τώρα παραέγινε. Χάθηκε ύψος και ταχύτητα άμεσα και πάλι η προσγείωση έγινε. Τροχοδρόμηση με ακόμα περισσότερη διόρθωση για τον άνεμο και στάση για καύσιμα.

Πέντε προσγειώσεις με πολύ πολύ πολύ αέρα. Το θέμα δεν ήταν ο αερας αλλά η συνεχόμενη αλλαγή έντασης και κατεύθυνσης του. Επίσης ΚΑΘΕ προσγείωση γίνονταν με το δεξί rudder σχεδόν πατημένο τέρμα και φυσικά ο ελεγκτής στον πύργο τέσταρε τη πληθώρα συνδιασμων που θα μπορούσαν να έχουν για τον άνεμο. 2 Προσγειώσεις έγιναν με “γκελ” (ευτυχώς όχι τόσο επικίνδυνο). Έκτός από τις δύο πρώτες προσγειώσεις, όλες οι άλλες έγιναν με flaps 10 αντί για 25 λόγω του “ύπουλου” tailwind στην μικρή τελική.

Τι είχε κερδίσει ο μαθητής εκείνη τη μέρα; Ότι δεν φοβήθηκε, ότι είδε τη δυσκολία σε κάτι που παλαιότερα το έβλεπε και γελούσε και ότι όλα τα λάθη που έκανε (γιατί έκανε και μάλιστα πολλά) τον πείσμωσαν για την επόμενη. Αυτά που έκανε λάθος, (και τα αναφέρω για να τα βλέπει), είναι ένα λαθάκι στην εκκίνηση του κινητήρα, το ότι δεν άνοιξε το Squawkbox, όχι καλή διόρθωση στην απογείωση λόγω ανέμου, ότι δεν διόρθωνε την ώρα του touch and go το αεροπλάνο στον διάδρομο και αν ξέχασα και κάτι άλλο, μάλλον δεν ήταν τόσο σημαντικό για να γράφονται τώρα αυτές οι αράδες. Επόμενο ραντεβού, νωρίτερα από την επόμενη πτήση για να …εξηγήσω λίγο τον κύκλο.

*TAF: (Μετεωρολογική Πρόβλεψη για αεροδρόμιο. Πρώτο ξαδερφάκι με το METAR)

Comments are closed.

Copyrighted Image