• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#030 – Σύρος – Νάξος – Μέγαρα

Το αεροδρόμιο της Νάξου κάτω από το δεξί φτερό του SX-ARD

Το αεροδρόμιο της Νάξου κάτω από το δεξί φτερό του SX-ARD

Ώρες Πτήσης: 39
Πτήση: #26
Ημερομηνία: 23/01/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: EGN – POROS – AG GEORGIOS – S. KYTHNOS – LGSO (Σύρος) – VARIX – LGNX (Νάξος) – VARIX – S. KYTHNOS – AG. GEORGIOS – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 1500′ – 3500′
Αεροσκάφος: SX-ARD

Ο μαθητής είχε ακόμα στο μυαλό του την Σκιάθο. Παρ’ όλα αυτά βρίσκονταν ήδη στο δρόμο για τα Μέγαρα. Είχαν αργήσει λόγω του ότι ο Γ.Π. ήθελε να δει τον καιρό λίγο καλύτερα. Το αεροσκάφος που τους περίμενε ήταν το SX-ARD. Η σημερινή πτήση είχε έναν χαρακτήρα αξιολόγησης του μαθητή για το “τριγωνικό”. Το τριγωνικό είναι μία απαιτούμενη πτήση που περιλαμβάνει προσγείωση σε 2 αεροδρόμια πέραν του αεροδρομίου-βάση του μαθητή, στη προκειμένη περίπτωση τα Μέγαρα. Έτσι, σήμερα θα πήγαιναν στη Σύρο, αεροδρόμιο που ο μαθητής έχει ξαναπάει αλλά θα μπορούσε να προσγείωνε καλύτερα και μετά από την εκτέλεση 2-3 touch and go θα πήγαιναν στη γειτονική Νάξο και θα επέστρεφαν Μέγαρα.

Από το προηγούμενο βράδυ είχε μελετήσει τις πορείες και τις αποστάσεις, είχε βγάλει την κατανάλωση και απλά περίμενε να δει τον άνεμο για να μπορέσει να υπολογίσει τις αποκλείσεις στη κατεύθυνση. Για μία πτήση περίπου 250+ ναυτικών μιλίων, θα χρειάζονταν περίπου 3 ώρες καυσίμου. Μία μικρή απόκλιση στο σχέδιο πτήσης, έκανε τον μαθητή να κάνει κάποια αλλαγή της τελευταίας στιγμής και έπειτα με τον άνεμο να είναι σχεδόν νότιος (160 μοιρών) για όλο το ταξίδι από τη Νότια Κύθνο και κάτω, χρειάστηκε να υπολογίσει και την απόκλιση.

Λίγο πριν τις 10.00 (τοπική) το SX-ARD είχε ξεκινήσει την άνοδο για τα 1500′ όπου ήταν και το αρχικό ύωος πτήσης. Αυτό θα το διατηρούσαν ως τον Αγ. Γεώργιο όπου και θα ανέβαιναν στα 2000′ και λίγο πιο μετά στο τελικό των 3500′. Οι ορατότητες ήταν πολύ καλές και αυτό βοήθησε τον μαθητή να έχει εν όψει όλα τα επόμενα σημεία λίγο πριν φτάσει στα προηγούμενά τους και έτσι να μην βασιστεί αρχικά στην πυξίδα. Έτσι μπόρεσαν στη πτήση να ασχοληθούν με περισσότερα θέματα ναυτιλίας αλλά και να κουβεντιάσουν διάφορα αεροπορικά και μη θέματα.

Βρίσκονταν ήδη σε επαφή με το ΤΜΑ της Αθήνας όταν λίγο πριν την Ν. Κύθνο, γύρισαν να ακούσουν και τη Σύρο για να είναι ενήμεροι της κυκλοφορίας. Οι άνεμοι επέβαλαν τη προσγείωση στον 18 της Σύρου. Αυτό θα τους έφερνε μετά από μια διέλευση άνωθεν του αεροδρομίου στα 1500′ σε μία θέση όπου μπαίνοντας στο αριστερό βασικό του 18, θα έχουν πανοραμική θέα την Ερμούπολη, όπως την βλέπει και το καράβι όταν μπαίνει στο λιμάνι. Έχει μία μικρή κατωφέρεια ο διάδρμος και λίγο ο άνεμος, λίγο το gound effect και οι 2 προσγειώσεις ήταν οριακές στο να μποροέσουν να κάνουν rotate και να ξεκινήσουν την άνοδο. Έτσι και στις 2 προσπάθειες, χρειάστηκε να ανεβούν με Vx (ταχύτητα μέγιστης γωνίας ανόδου) και να “καθαρίσουν” το βουναλάκι κοντά στο Άνω Μάνα στην επέκταση του Centerline σε κάτι λιγότερο από 600′.

Είχαν ήδη εκτελέσει 2 TnG και πλέον άφηναν τη Σύρο για να μιλήσουν με την ΤΜΑ και να την αφήσουν από το entry/exit point VARIX το οποίο βρίσκεται 6 μίλια από το αεροδρόμιο Δ. Βικέλας της Σύρου. Έπειτα θα γυρίσουν στη Νάξο όπου απέχει περίπου 20 ναυτικά μίλια. Ο μαθητής δεν είχε δει ποτέ από κοντά το αεροδρόμιο της Νάξου (βέβαια ούτε του Μεσολογγίου, ούτε της Σκιάθου είχε δει) και έτσι χρησιμοποίησε τη βοήθεια του Google Earth όταν ήταν στο έδαφος βέβαια για να προσανατολιστεί. Αυτό προϋποθέτει να έχει μελετήσει πλήρως το α/μιο του προορισμού το οποίο είχε ίδιο προσανατολισμό με το α/μιο της Σύρου (διάδρομοι 18/36) αλλά περίπου 150μ. λιγότερο διάδρομο (900μ. αντί για 1050μ. της Σύρου).

Στη Νάξο έκανα straight in approach για το δεξί βασικό του 18 και καθώς και η Νάξος έχει AFIS, απλά ανέφεραν τις προθέσεις τους, στη συνέχεια τη θέση τους. Τέλος ενημέρωσαν στη τελική. Εκεί λόγω του ότι ο διάδρομος είναι αισθητά μικρότερος από τη Σύρο, έπρεπε να σημαδεύει λίγο πριν το κατώφλι και μαζί με το flair να πατήσει ακριβώς στο κατώφλι και να έχει όλον τον διαθέσιμο διάδρομο για roll και rotate. Εκεί και τα 2 touch and go εκτελέστηκαν πολύ καλύτερα και ο μαθητής ήταν χαρούμενος όταν άφηνε τον Ελεγκτή της Νάξου για να μπεί στη συχνότητα της Αθήνας και ξεκίνούσε να παίρνει τον δρόμο της επιστροφής.

Κατά την περίπου μιάμιση ώρας διάρκεια της επιστορφής ο μαθητής είχε μπόλικο χρόνο να μιλήσει με τον Γ.Π. για διάφορα αεροπορικά θέματα και να αντιμετωπίσουν και μερικά θέματα με το audiobox που εν τέλει μάλλον προκλήθηκαν από λάθη της ΤΜΑ Αθηνών. Προσεγγίζοντας τα Μέγαρα ο άνεμος ανέβαινε και αυτό εν τέλει έκανε τον μαθητή να προσγειώσει με τη βοήθεια του Γ.Π. το ARD στον 26L. Η πτήση ήταν καλή και πλέον αυτό που αρχιζε να απασχολεί τον μαθητή δεν ήταν το αν θα τα καταφέρει στη solo πτήση που θα κάνει την επόμενη φορά και θα είναι πάνω στο ίδιο route αλλά το πως θα μπορέσει να επιταγχύνει το διάβασμα του, γιατί πλέον αυτό χρειάζεται πιο πολύ από το πρακτικό κομμάτι των πτήσεων για να μπορέσει να έχει το PPL …και βλέπουμε!

Previous Post
Comments are closed.

Copyrighted Image