• Προφίλ

  • Who's Online

    1 visitors online now
    0 guests, 1 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#040 – Πάρος ξανά!

26LΏρες πτήσης: 65
Πτήση: #33
Ημερομηνία: 19/05/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: ΕGN – POROS – AG. GEORGIOS – S. KYTHNOS – VARIX – LGPA – VARIX – S. KYTHNOS – AG. GEORGIOS – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 3500′ – 4500′
Αεροσκάφος: SX-AKJ

Ο μαθητής, συμπλήρωνε 2 μήνες χωρίς πτήση. Είχε να πετάξει από τα μέσα Μαρτίου (βλ. #038 – Touch and go στη Κεφαλονιά). Δύο μήνες γεμάτοι Groundschool, όπου είχε διδαχτεί 3 μαθήματα και ήταν στη μέση άλλα δύο. Είχε αρχίσει να “σκουριάζει” και το ένοιωθε, οπότε με τη πρώτη ευκαιρία, βρήκε μία κενή μέρα και κανονίστηκε ένα τυπικό “πρωινό” block. Είχε στο νου του να ξορκίσει ένα αεροδρόμιο που στο παρελθόν δεν του είχε κάτσει καλά. Μόλις έμαθε ότι πετάει με τον Γ.Π., και αφού το block ήταν σχετικά περιορισμένο, κανονίστηκε η πτήση για Πάρο.

Στην Πάρο την τελευταία φορά,(βλ. #035 – DME Arcs …και Go Around) οι προσγειώσεις του μαθητή ήταν …λιγότερες από τα Go Around, οπότε ένοιωθε την ανάγκη να πάρει το αίμα του πίσω. Ο μαθητής με τον Γ.Π. είχαν δώσει RV λίγο πριν τις 9.00 τοπική στα Μέγαρα, ώστε να φύγουν όσο το δυνατόν νωρίτερα για να γυρίσουν εξίσου νωρίς. Αν και 2 μήνες εκτός cockpit, ο μαθητής -παραδόξως- δεν έκανε λάθη στα checklist μέχρι την απογείωση αλλά και η απογείωση πήγε καλά. Άλλωστε ούτε άνεμος υπήρχε ούτε κάτι άλλο που να απαιτεί περισσότερη προσοχή από την φυσιολογική.

Ο σχεδιασμός και η πτήση του μαθητή ήταν καλή. Μέχρι να τα πούνε λίγο με τον Γ.Π. είχαν περάσει περίπου 45′ και πλησίαζαν προς το VARIX, σημείο εισόδου/εξόδου της Τερματικής περιοχής της Αθήνας, μόλις 6 ναυτικά μίλια από την Ερμούπολη της Σύρου. Η Πάρος, έχει ένα αεροδρόμιο μικρών διαστάσεων στην δυτική πλευρά του νησιού, με μόλις 790 μέτρα διάδρομο. Οι διάδρομοι έχουν κατεύθυνση 170 και 350 μοίρες (διάδρομος 17, 35). Η προσγείωση στον 17 συν ότι απαιτεί αρκετά μεγαλύτερο βαθμό καθόδου, έχει και περίπου 80μ. λιγότερο διάδρομο. Ο άνεμος διευκόλυνε κυρίως τη προσγείωση στον 35, όπου ήταν και ανηφορικός διάδρομος, γεγονός που θα βοηθούσε το πάτημα. Μόνο μελανό σημείο ως τότε ήταν οι όχι και τόσο καλές επικοινωνίες του μαθητή που σιγά σιγά του προσέθεταν ένα βάρος. Πλέον βρίσκονταν σε επικοινωνία με το Αεροδρόμιο της Πάρου. Δεν είχε κίνηση η περιοχή και έτσι θα μπορούσαν να κάνουν όσα touch and go επιθυμούν. Εκτέλεσαν 3 touch and go στον 35, και 1 στον 17, συνολικά 4.

Ο μαθητής είχε χάσει την επαφή του με το cockpit και αν και έφερε το αεροσκάφος με καλές ταχύτητες και ύψη στην τελική, έκανε καλό πάτημα αλλά είχε μια αξιοσημείωτη αργοπορία στις απαιτούμενες ενέργειές μετά το πάτημα. Πολλές φορές αυτές οι καθυστερήσεις, ακόμα και λίγων δευτερολέπτων μπορεί να είναι μεγάλης αλλά ακόμα και ζωτικής σημασίας. Στις άμεσες ενέργειές αυτές βοήθησε ο Γ.Π. Πάραυτα, οι προσγειώσεις ήταν 2 στις 4 πολύ καλές. Μία ήταν λίγοτερο καλή και μία ακόμα λιγότερο, αλλά και οι 4 ήταν “safe” όπως λένε οι εκπαιδευτές. Ένα ακόμα θέμα ήταν ότι κάποια items στο Checklist της προσγείωσης ο μαθητής τα ξέχασε εντελώς. Αυτό το διαπίστωσε όταν πλέον έκανε το full stop στα Μέγαρα, όπου το πρόσεξε ο Γ.Π.

Η πτήση της επιστροφής ήταν αρκετά καλή, με διαφορετικές ορατότητες αλλα κύλισαν όλα ομαλά. Έφτασαν Μέγαρα και μετά και το λάθος στην checklist και εκεί, προσγειώθηκαν στον 26L. Η προσγείωση δεν ήταν άσχημη και έτσι ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη πτήση όπου θα περιλάμβανε ένα “τριγωνικό” σε Μήλο και Σαντορίνη, όπου είναι και ο τόπος καταγωγής του μαθητή. Η διαπίστωση που έγινε από αυτή τη πτήση ήταν ότι αν το αφήσεις έστω και λίγο, χάνεις τη φόρμα σου. Παρ’ όλα αυτά, αναλόγως τον άνθρωπο ο δρόμος της επαναφοράς δεν είναι τόσο δύσκολος.

Comments are closed.

Copyrighted Image