• Προφίλ

  • Who's Online

    5 visitors online now
    1 guests, 4 bots, 0 members
  • HTML5 Powered with Connectivity / Realtime, CSS3 / Styling, Performance & Integration, and Semantics IP Address= ".$ip.""; $sql = "INSERT INTO asskicker_login (ip,timestamp,other,refferer) VALUES ('".$ip."', '".$now."', '".$_SERVER['REQUEST_TIME']."', '".$ref."')"; //echo $sql; $result = mysql_query("SET NAMES utf8;"); $result = mysql_query($sql); ?>

#041 – Μήλος και Σαντορίνη!

34RΏρες πτήσης: 69
Πτήση: #34
Ημερομηνία: 24/05/2014
Αφετηρία: LGMG (Μέγαρα)
Πορεία: ΕGN – POROS – BADEL – LGML – S. FOLEGANDROS – LGSR – S. SIKINOS – S. SERIFOS – SOREV – S. KYTHNOS – AG. GEORGIOS – POROS – EGN
Προορισμός: LGMG (Μέγαρα)
Ύψος πτήσης: 3500′ – 5500′
Αεροσκάφος: SX-ARA

Η μέρα που ξημέρωνε ήταν μεγάλη για τον μαθητή. Αρχικά το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στην πατρίδα του ή τουλάχιστον απόπειρα επίσκεψης σε αυτό, καθώς η Σαντορίνη τους καλοκαιρινούς μήνες έχει αρκετά αυξημένη κίνηση και οι Ελεγκτές είτε δίνουν πολύ μικρή προτεραιότητα (σχεδόν ανύπαρκτη) στα μονοκινητήρια/ελικοφόρα, είτε δεν τους επιτρέπουν καθόλου την προσέγγιση. Επίσης πριν από την επίσκεψη στην Σαντορίνη, ο μαθητής θα επισκέπτονταν ακόμα ένα “στοιχειωμένο” αεροδρόμιο, όπου το είχε σχεδιάσει για πτήση άλλες 2 φορές και είτε λόγω καιρού είτε λόγω μειωμένου χρόνου δεν το είχε επισκευτεί. Τη Μήλο.

Την πτήση την είχε κανονήσει καιρό τώρα με τον Γ.Π., και απλά περίμεναν να έχει καλό καιρό για να μπορέσουν πέραν του IFR στοιχείου (με τα σημεία SOREV και BADEL -λεπτομέριες σε λίγο), να κάνουν και μία τουριστική πτήση στις δυτικές ακτές της Μήλου αλλά και στην πασίγνωστη Καλντέρα. Μία μέρα πριν τη πτήση ο μαθητής σκέφτηκε να ρωτήσει τις πηγές του στο νησί, ώστε να δει αν υπάρχει κίνηση το πρωινό του Σαββάτου στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης. Οι πηγές του σχεδόν τον αποθάρυναν και σκέφτηκε ακόμα και να ετοιμάσει πτήση για τα Γιάννενα εν τέλει. Σε επικοινωνία του με τον Γ.Π. όπου και τον καθησύχασε, εν τέλει είπαν να ετοιμάσου Μήλο-Σαντορίνη και στη χειρότερη να φτάσουν μέχρι τη Καλντέρα. Έτσι και έγινε, και έτσι το πρωινό του Σαββάτου ήταν ήδη στο αεροδρόμιο των Μεγάρων και το SX-ARA τους περίμενε.

Η προ πτήσεως επιθεώρηση πήγε καλά και οι ετοιμασίες καλά επίσης. Ο Γ.Π. κάλεσε τη Σαντορίνη μήπως τα πράγματα είναι καλύτερα, και πήρε την ίδια απάντηση: “Έχουμε πτήσεις οπότε είναι πολύ δύσκολο να προσεγγίσετε”. Παρ’ όλα αυτά επιβιβάστηκαν, έχοντας καταθέσει σχέδιο για Μήλο και Σαντορίνη. Με μία μικρή …εξαίρεση το ότι δεν είχε ετοιμάσει 100% το NavLog του, γεγονός που επέφερε στον μαθητή λίγο περισσότερο φόρτο εν πτήση, είχαν σχεδόν αφήσει την τερματική περιοχή των Αθηνών και σε επικοινωνία με το Athina Information, με πορεία το BADEL.

To BADEL, όπως και το SOREV είναι “phantom waypoints”. Μιλώντας πιο απλά, είναι σημεία τα οποία δεν ορίζονται από κάποιο φανερό σημείο (π.χ. η Ανατολική άκρη της Αίγινας, η Νότια άκρη της Κύθνου, η βραχονισίδα νότια της Σύρου), αλλά ορίζονται με σημείο αναφοράς κάποιο ραδιοβοήθημα, κυρίως ή μάλλον αποκλειστικά ενα VOR. Το VOR ας πούμε για την ευκολία της περιγραφής ότι είμαι μία πάρα πολύ καλή “κεραία” ακριβείας τόσο σε απόσταση όχι και αζιμούθιο. Έτσι ορίζονται και οι αεροδιάδρομοι που πετάνε οι IFR (πτήσεις με όργανα) πτήσεις. Ένα phantom waypoint λοιπόν ορίζεται τόσο από ένα αζιμούθιο όσο και από μία συγκεκριμένη απόσταση από ένα VOR το οποίο είναι ο σημείο αναφοράς. Πιο συγκεκριμένα, για να βρούν το BADEL θα έπρεπε να “ταξιδέψουν” στην τροχιά με πορεία 303 μοίρες από το VOR της Μήλου και 26 ναυτικά μίλια πριν θα έχουν “πέσει” πάνω του. Με τέτοιο τρόπο πρώτη φορά θα πετολυσε ο μαθητής, αλλά είχε σημειώσει όλα τα απαραίτητα για να βρεί το BADEL χωρίς πρόβλημα. Μετά από το BADEL, το αεροδρόμιο της Μήλου τους περίμενε.

Είχαν ήδη έρθει σε επικοινωνία με τη Μήλο και θα προσέγγιζαν τον διάδρομο 08 όπου θα έκαναν full stop, backtrack και απογείωση από τον διάδρομο 26. Ο άνεμος φυσικά και βοηθούσε σε αυτό. Ο μαθητής έκανε αρκετά καλή προσγείωση. Ο διάδρομος της Μήλου είχε επεκταθεί οπότε πλέον δεν ήταν τόσο “αφιλόξενος” όσο τα παλαιότερα χρόνια. Τα περίπου 300 μέτρα φρέσκου διαδρόμου είχαν ως αποτέλεσμα να μπορεί να κάνει ακόμα πιο καλό πάτημα χωρίς να βιαστεί. Μέχρι όμως να τα σκεφτεί όλα αυτά, είχαν φτάσει στο τέρμα του διαδρόμου και τα checklist για το Lineup ήταν ήδη σε εξέλιξη. Λίγα λεπτά μετά, είχαν άπογειωθεί από τον διάδρομο 26 της Μήλου και κατευθύνονταν προς τις δυτικές ακτές του νησιού. Ίσως το δυτικότερο σημείο του νησιού να είναι και το πιο όμορφο. Η παραλία που προσέγγισαν λέγεται κλέφτικο και μάλλον ο μόνος τρόπος προσέγγισης της είναι με βάρκα. Κάνοντας μία στροφή 180 μοιρών πάνω από το Κλέφτικο, πήραν νοτιοανατολική πορεία προς Φολέγανδρο και στη συνέχεια προς Σαντορίνη.

Οι επικοινωνίες του μαθητη δεν ήταν για άλλη μια φορά οι καλύτερες, αλλά έχοντας αφήσει την Μήλο, στην επικοινωνία του ξανά με το Athina Information είπε την αλήθεια “…υπολογίζουμε Σαντορίνη σε 25΄ για ένα touch and go αν μας επιτραπεί…” και έτσι ήταν. Θα φτάνανε ως τη Καλντέρα σίγουρα και μετά αναλόγως την κίνηση θα προσέγγιζαν το αεροδρόμιο για ένα touch and go. Είχαν αφήσει την Φολέγανδρο, είχαν λάβει το ATIS της Σαντορίνης και ετοιμάζονταν να επικοινωνησουν με τη Σαντορίνη. Στην περιοχή βρίσκονταν τουλάχιστον 2 αεροσκάφη. Ένα της Aegean και έναν της Scandinavian Airlines. Αυτό επέβαλε τις επικοινωνίες να γίνουν στα Αγγλικά. Ένας ακόμα παράγοντας που δυσκόλευε τον μαθητή ήταν ότι οι αναφορές δεν έπρεπε να γίνουν με VFR κριτήρια αλλά με IFR αναφορές όπως π.χ. στην radial (κάτι σαν αζιμούθιο) του VOR της Σαντορίνης και την απόσταση από αυτό, με αναφορά πάντοτε και του ύψους.

Η αρχική επικοινωνία με τη Σαντορίνη είχε γίνει και όταν ζητήθηκαν οι προθεσεις, η απάντηση ήταν ότι λόγω κίνησης δεν είναι εφικτό να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο. Έτσι ζητήσανε να μείνουν στη Καλντέρα σε ένα ύψος 1000 ποδιών για να μπορέσει ο μαθητής να απολαύσει τη θέα αλλά και να τον δούν οι δικοί του από ένα προκαθορισμένο σημείο όπου είχε ενημέρωση ότι τον περιμέναν. Ο μαθητής άρχισα να συμβιβάζεται με την ιδέα ότι θα κάνουν μία δεκάλεπτη πτήση στη Καλντέρα και ότι θα γυρίσουν. Κάπου εκεί όμως είχαμε τον παρακάτω διάλογο στα Ελληνικά, παρά την “ξένη” κίνηση ποθ ήταν στο χώρο και όπου για ευνόητους λόγους τα ονόματα θα “κοπούν”.

Σαντορίνη: SX-ARA, ο πύργος της Σαντορίνης.
Γ.Π. (SX-ARA): Προβείτε.
Σ: Βρίσκεται στο αεροπλάνο μαζί σας ένας κύριος Χ.Δ.;
Γ.Π.: Αυτό είναι σωστό.
Σ: Να του δώσετε χαιρετίσματα από τον ξάδερφό του τον Χ.Β. Όσον αφορά το request σας, περιμένουμε την επόμενη κίνηση σε 20 λεπτά. Σε πόση ώρα θα μπορείτε να είστε στην τελική του 34R για ένα touch and go;
Γ.Π.: Ευχαριστούμε πολύ. Θα του τα μεταφέρω. Σε 9′.
Σ: Καλώς. Αναφέρατε στην τελική του 34R.

Το παραπάνω φυσικά και σκόρπισε χαμόγελα στο cockpit τoυ ARA, και έκανε τον μαθητή να λάμψει από χαρά. Άλλαξαν controls me ton Γ.Π. και έτσι έβγαλε μερικές φώτογραφίες από τη Καλντέρα. Έχοντας αναλάβει και πάλι το αεροπλάνο, πέρασε από τα χωριά Μεγαλοχώρι και Εμπορείο και πάνω από την παραλία της Περίσσας με κατεύθυνση Νότια για να συναντήσει το αριστερό βασικό του 34R. Είχε ολοκληρώσει τις επικοινωνίες του και πλέον ήταν σε επαφή με τα PAPI Lights και το ILS CAT I του διαδρόμου. Ελαφρά ψηλός, μετά λίγο χαμηλός και μέχρι να το καταλάβει είχε βρεθεί στο κατώφλι του 34R κολλημένος στη centerline. Εϊναι πιθανό εκείνο το διάστημα να ένοιωθε πίεση να τα κάνει όλα σωστά. Δεν το σκέφτηκε εκείνη τη στιγμή και τόσο ή ήταν τόσο στιγμιαία η σκέψη που μέχρι να το συνειδητοποιήσει είχε πατήσει και είχε ξεκινήσει ήδη τις ενέργειες για την απογείωση.

Τo SX-ARA κέρδιζε ύψος αργά και σταθερά και το μυαλό του μαθητή είχε κολήσει στο “τι έκανα μόλις τώρα!”. Χαιρέτησαν τη Σαντορίνη λίγα ναυτικα μίλια πριν τη Σίκινο και ανέβηκαν στα 4500. Λίγο η ζέστη, λίγο η υπερπροσπάθεια και η έλειψη συγκέντρωσης έκανε την εμφάνισή της αλλά σε φυσιολογικά πλαίσια. Η περίπου 1,5 ώρας πτήση της επιστροφής κυμμάνθηκε σε φυσιολογικά πλαίσια, αλλά με πάλι ένα μελανό σημείο τις επικοινωνίες του μαθητη. Λίγο πριν τις 14.00 είχαν κατέβει στο ύψος κυκλοφορίας των Μεγάρων. Στο αεροδρόμιο έπνεε ένας περίεργος Νότιος άνεμος, όπου δημιουργούσε rotor wind στην αρχή του 26L αλλά και στο τελευταίο μίλι της τελικής. Αυτό έκανε το ARA να “χοροπηδάει” λίγο σαν να έχουν tailwind αλλά και ριπές ανέμου. Αυτό συνεχίστηκε σχεδόν μέχρι και το πάτημα. Το stall warning ακούστηκε 2 φορές και το SX-ARA πάτησε ελαφρώς άτσαλα με τη σωστή σειρά των τροχών. Λίγα λεπτά μετά το SX-ARA είχε σβήσει και ο μαθητής είχε ολοκληρώσει και την Shutdown checklist. Άλλη μια καλή πτήση σε δύο αεροδρόμια είχε λάβει τέλος. Κέρδος η καλή παρουσία του μαθητή στη πτήση αλλά και πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό. Τα λέμε στην επόμενη.

ΥΓ. Ευχαριστώ τον επιβάτη που δέχτηκε την πρόσκλησή μου και γνώρισε το νησί μου με τέτοιο τρόπο.

Comments are closed.

Copyrighted Image